[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:00

Ja Elim was mooi dichtbij, Nunspeet is weer een stukkie verder :)

Hé, kan iemand mij meer vertellen over de merrie Plasderw Franchesca (v. Penual Mark)? Zag dat ze toch best al een aantal veulens gehad heeft.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:04

Je zou contact kunnen opnemen met John en Angela van de Plasderw stud. Hele vriendelijke aardige mensen die willen zeker te weten je meer vertellen over de lijn waar je veulentje uitkomt. Contactgegevens via PB

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 19:26

Ik heb eens gekeurd waar de kampioen 8 uur op de trailer had gestaan voordat die op het terrein was. Moet kunnen :)

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:08

inowa schreef:
ik heb het over de reistijd met een veulen op de trailer he...volwassen pony vind ik echt geen probleem maar voor een veulen van 6 maanden vind ik het echt te lang.

@dion1anouk; dus jullie rijden liever aan 1 stuk door,3 uur lang zonder even bij de pony te checken of ze uberhaupt water te geven.
neem dus aan dat je zelf tussendoor ook echt niet naar de toilet moet ofzo?
dat zijn de dingen die ik wel meetel.

afijn,heb voor dit voorjaar wel wat meer op de planning staan...tot die tijd blijven we lekker thuis en wandelen we regelmatig om de spiertjes wat aan te sterken...

houten is trouwens nog wel redelijk te doen,dik 2 uur vanaf hier...

Ja bij ons gaan ook de veulens mee niet alleen de volwassen pony's! En liefst rijden we aan een stuk door maar zoals je zegt plas pauze je dat doen we ook hoor! Wij geven ze geen eten en drinken onderweg dat doen we pas op plaats van bestemming. Dit vind ik gevaarlijk stel voor dat ze zich verslikken??
Bij ons gaan de veulens trouwens al heel jong mee soms zijn ze net 3 weken oud geen probleem!! Hier in het het zeeuwse zeggen we altijd!!!!
ZEIKERS MAAK JE EN BIKKELS KWEEK JE!!!!! Wij vinden het zo je kunt er niet jong genoeg mee beginnen om ze mee te nemen worden ze alleen makkelijker van. Daarom zijn die Youngstock show's zo leuk.
Maarja ieder doet het op zijn eigen manier. Gelukkig!! :D

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:09

dion1anouk schreef:
rienne schreef:
ja wij moeten ook altijd ver rijden neem Houten dat is voor ons ook 3 uur rijden en met de vrachtwagen zelf langer

maar we gaan voor de ervaring en plezier

Nou 3 uur naar Houten is wel wat overdreven hoor!! Je rijdt dat op ruim 2 uur!
Als je naar Kootwijk moet dan rij je 3uur!!

Maar je heb wel gelijk Rienne voor ons is het altijd lang in de auto zitten als wij ergens aan deel willen nemen!!!! :o
Iwona ik denk dat jij er geen 3 uur op rijdt naar de show in Heinkezand! Maar 1,5 uur dus in totaal 3uur!!

och dat lijkt veel langer als je vroeg vertrekt

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:11

Ja Rienne vroeg vertrekken he!!!! :D

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:12

nou ik ben met ons veulen dit jaar naar Vrouwenpolder, Houten en Maldegem geweest en had genoeg energie over om zijn eigen toppie te laten zien maarja ieder denkt daar anders over

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:14

dion1anouk schreef:
inowa schreef:
ik heb het over de reistijd met een veulen op de trailer he...volwassen pony vind ik echt geen probleem maar voor een veulen van 6 maanden vind ik het echt te lang.

@dion1anouk; dus jullie rijden liever aan 1 stuk door,3 uur lang zonder even bij de pony te checken of ze uberhaupt water te geven.
neem dus aan dat je zelf tussendoor ook echt niet naar de toilet moet ofzo?
dat zijn de dingen die ik wel meetel.

afijn,heb voor dit voorjaar wel wat meer op de planning staan...tot die tijd blijven we lekker thuis en wandelen we regelmatig om de spiertjes wat aan te sterken...

houten is trouwens nog wel redelijk te doen,dik 2 uur vanaf hier...

Ja bij ons gaan ook de veulens mee niet alleen de volwassen pony's! En liefst rijden we aan een stuk door maar zoals je zegt plas pauze je dat doen we ook hoor! Wij geven ze geen eten en drinken onderweg dat doen we pas op plaats van bestemming. Dit vind ik gevaarlijk stel voor dat ze zich verslikken??
Bij ons gaan de veulens trouwens al heel jong mee soms zijn ze net 3 weken oud geen probleem!! Hier in het het zeeuwse zeggen we altijd!!!!
ZEIKERS MAAK JE EN BIKKELS KWEEK JE!!!!! Wij vinden het zo je kunt er niet jong genoeg mee beginnen om ze mee te nemen worden ze alleen makkelijker van. Daarom zijn die Youngstock show's zo leuk.
Maarja ieder doet het op zijn eigen manier. Gelukkig!! :D

Amen

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:17

+:)+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 20:45

Mijn nu 2jarige merrie is als jong veulen ook naar weet ik hoeveel shows meegeweest. Ze leren er inderdaad maar van. Ik geef ze hooi onderweg, staan ze tenminste stil. 1 pony gehad, stond doodstil, tot het hooinet leeg was :), dus hang altijd een voorraadje op.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 22:20

laad ze maar eens op voor een reis naar bv. de Royal Welsh in Wales. Dan zijn alle shows hier in Nederland makkelijk en snel te bereiken. Er gaan dan pony's van alle leeftijden mee en ook wel dieren met minder reiservaring. En natuurlijk wordt er onderweg gestopt voor voeren en water geven maar echt niet elke 2 uur.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:19

Girlgamer schreef:
Verder ben ik benieuwd naar jullie mening over deze pony:

Ze lijkt op de eerste foto erg in overconditie en op de tweede foto een stuk jonger. Ze heeft redelijk wat bot, mooi hoofdje, genoeg lengte. Ze lijkt me een beetje stugge beweger als ik haar bouw zo zie. Ik vind haar wat steil in de benen. Qua type imo zeker niet verkeerd.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 23:32

Girlgamer schreef:
Tja je moet er wat voor over hebben. Je bepaald zelf waar je wel en niet heen gaat.

Verder ben ik benieuwd naar jullie mening over deze pony:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-CHGWDWJG.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3E8N6JG3.jpg

Oeh dat vind ik nou een leuke pony. Wel wat kort halsje en lijkt me wat zwaar? Maar echt leuk beestje, zou mijn aandacht wel trekken in de wei. Wat is het voor pony? (afstamming, resultaten, leeftijd) En heb je ook een bewegingsfoto?

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 11:40

patrick76 schreef:
laad ze maar eens op voor een reis naar bv. de Royal Welsh in Wales. Dan zijn alle shows hier in Nederland makkelijk en snel te bereiken. Er gaan dan pony's van alle leeftijden mee en ook wel dieren met minder reiservaring. En natuurlijk wordt er onderweg gestopt voor voeren en water geven maar echt niet elke 2 uur.

maar zo'n reis doe je ook niet 2x op 1 dag en vermoedelijk nog niet eens 's morgens vroeg op de dag van de show zelf

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:27

als je verder gaat' moet je gewoon slaapplaats en stalling regelen, dat is het best. Die mensen die 8 uur moesten rijden, hadden maar één keuring die dichterbij was, dan is de keuze gemakkelijk. Wij zijn erg verwend in ederland met zo veel keuringen, hoewel het moederland nog steeds de kroon spant.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:59

Dames bedankt voor jullie mening. Nog mannen die hun mening willen geven?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:39

zitake schreef:
e
Surprise surprise, schattig blauw oogje, had hier stilletjes wel op gehoopt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo, wat vinden jullie ervan (even door de kleur heen gekeken voor sommigen ;)). zou mooi zijn als hij binnen 3 jaar als menpony zou kunnen fungeren. :)

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:58

Sprekend klein hoofdje, klein mondje, mooie lange hals, diep aangezet, stijle schouder, korte rug, afhangende croup en achterbeen ver naar achteren geplaatst, voldoende bot.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 19:05

Zitake hij is echt leuk! Hou wel van zo'n wit hoofd met blaauw oog! Onze nieuw hengstje Vuchterheide's Gio heeft ook blaauwe oogjes!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:02

Wat een ontzettend lief koppie heeft hij zeg. Echt een schatje. Is de reis goed verlopen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:04

De reis is goed verlopen, volgens mij zijn er geen problemen geweest.
Hij liep ook zo de vrachtwagen af. :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:21

Mooi zo Zitake. Loopt hij bij de dames of apart? Hoe vond je Owen Jones? Aardige man vind ik hem altijd. Altijd vriendelijk.

Girlgamer schreef:
Dames bedankt voor jullie mening. Nog mannen die hun mening willen geven?

Krijgen we ook nog wat meer info over de merrie? Ben wel erg benieuwd.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 20:33

Hij komt wel nog even bij de dames te staan hoor, lijkt me sterk dat hij nu al iets verkeerd doet, en bij 1 kan het al niet verkeerd gaan ;). Idd heel aardige man, is verder ook allemaal prima gegaan.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:19

Wat betreft het rijden in een trailer. Ik ben zelf ook niet zo'n fan van lange ritten met jonge veulens. Ik ga zelf erg weinig naar shows, maar als ik ga zoek ik wel iets in de buurt.
Trailer ritten zijn veel vermoeiender dan mensen denken. Een vrachtwagen is al een stuk anders. Daar staan ze vaak dwars op de rij richting, waty het een stuk confortabeler maakt.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 22:33

hij is erg leuk ines...houd het wel in de gaten he als je hem bij je merrie,s zet..ongelukje zit in een klein hoekje. (geloof dat hengstveulens vanaf 8 maanden al kunnen bevruchten).

hier besloten dat winoa geschoren gaat worden,wil wat meer met haar gaan mennen en al gaan voorbereiden op eventuele wedstrijdjes..daarbij word ze ook 2 x per week gereden en die dikke vacht van der is echt niet meer te doen...ze word van top tot teen zeiknat van het zweet,en dat pas na een half uurtje matig werk.
ze kan der warmte dus niet echt meer kwijt.

heeft iemand hier toevallig een 100 grams staldeken met halsje liggen?