[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:19

Ze is knap hoor Marouschka! ze heeft idd veel weg van sven (voor zover ik hem ooit gezien heb).
Foto's komen uiteraard, al zal hij er nu wel heel erg winters uitzien al, maar goed dat valt af te wachten :). Hij ging in elk geval wel heel makkelijk de vrachtwagen op :).

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:04

Inowa ze ziet er echt super uit! Mooie houding, ze weet dat ze knap is haha.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 23:05

dat weet ze heel goed ja haha,misschien verwen ik der ook een beetje te veel...

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:07

Spannend zitake !

@ Inowa: Presca ziet er mooi uit zeg, lijkt idd best op papa. Wat heeft ze nog een lekker bescheiden vachtje zeg! Mijn Suzy is echt een boelie woelie nu, zoveel vacht.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 09:29

Inowa: je veulen doet het goed, en inderdaad, hele mooie houding :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 21:28

had nog getwijfeld om der misschien toch wel mee te nemen naar de winter show volgende week maar vind dat ritje toch een tikkeltje te lang
3 uur heen en 3 uur terug ongeveer

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 09:36

ja wij moeten ook altijd ver rijden neem Houten dat is voor ons ook 3 uur rijden en met de vrachtwagen zelf langer

maar we gaan voor de ervaring en plezier

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:57

rienne schreef:
ja wij moeten ook altijd ver rijden neem Houten dat is voor ons ook 3 uur rijden en met de vrachtwagen zelf langer

maar we gaan voor de ervaring en plezier

Nou 3 uur naar Houten is wel wat overdreven hoor!! Je rijdt dat op ruim 2 uur!
Als je naar Kootwijk moet dan rij je 3uur!!

Maar je heb wel gelijk Rienne voor ons is het altijd lang in de auto zitten als wij ergens aan deel willen nemen!!!! :o
Iwona ik denk dat jij er geen 3 uur op rijdt naar de show in Heinkezand! Maar 1,5 uur dus in totaal 3uur!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:08

nou,we hebben het op routeplanner en dergelijken van adres naar adres ingevoerd en hij gaf toch echt aan dat het bijna 3 uur rijden was.
neem aan dat die het niet fout hebben.

en ik ga niet alleen naar de show voor plezier,ik wil ook echt wel iets bereiken..
perse winnen dat hoeft voor mij niet maar ik wil ook niet zo lang rijden om vervolgens achteraan te komen staan.
en daarbij wil ik een veulen ook niet zo lang op de trailer hebben staan,2 uur is echt een max.

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:44

dion1anouk schreef:
Iwona ik denk dat jij er geen 3 uur op rijdt naar de show in Heinkezand! Maar 1,5 uur dus in totaal 3uur!!

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... e=UTF8&z=8

1 uur en 58 minuten, gerekend met de maximumsnelheden -5%
Als je gaat rekenen met een maximumsnelheid met een trailer kom je zomaar richting de 2,5 uur mits alles goed gaat. Met eventuele files, oponthouden en tussenstop om ff je paarden te controleren, af te wateren ed. kom je toch wel richting een kleine 3 uur.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 11:57

Verstandig van je Inowa. Reizen is voor een paard ook al inspannend. Afgezien van de stress, moeten ze zichzelf ook in evenwicht houden wat de nodige energie kost. Zelf hield ik ook de max. van 2 uur reistijd enkele reis aan :)

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:05

Als je wilt deelnemen aan de welshevenementen in het land dan moet je wel meer als 2 uur willen reizen, anders kun je de helft van het seizoen niet van huis af! Zeker als je uit de zuidelijke provincies komt!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:15

of noorden, is net zo ;).

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:45

PeeWij schreef:
Als je wilt deelnemen aan de welshevenementen in het land dan moet je wel meer als 2 uur willen reizen, anders kun je de helft van het seizoen niet van huis af! Zeker als je uit de zuidelijke provincies komt!

Dan zou dat voor ons betekenen dat wij nooit van huis weg kunnen!! Dus ook niet zouden kunnen deelnemen een heel jaar!!!! Wij zitten bijna overal meer dan 2 uur vandaan!! Maar ja je moet eriets voor over hebben om ergens aan mee te kunnen doen. Wij draaien daar ons hand niet voor om om s'morgens om 3 uur te moeten vertrekken naar een evenement!! En ja als je dan op zo'n dag niet scoort ja dan heb je pech volgende keer weer beter zou ik zeggen!
Leliev schreef:
dion1anouk schreef:

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... e=UTF8&z=8

1 uur en 58 minuten, gerekend met de maximumsnelheden -5%
Als je gaat rekenen met een maximumsnelheid met een trailer kom je zomaar richting de 2,5 uur mits alles goed gaat. Met eventuele files, oponthouden en tussenstop om ff je paarden te controleren, af te wateren ed. kom je toch wel richting een kleine 3 uur.

En ja als je het op zo'n manier gaat doen!! Ja dan ben je een hele dag onderweg!!
Met een veulen erop is het verstandig om in 1 stuk door te rijden dan als maar te stoppen!! Maarja ieder op zijn eigen manier!!!

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:46

zitake schreef:

Jij zit ook met dat zelfde probleem. Dat je overal ver vandaan zit om deel te nemen aan een show! :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 13:49

Inderdaad, vervelend, maar goed het is niet anders :) er komt er wel ooit een keertje een in de buurt :)

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 15:45

zitake schreef:

Jullie hebben nog 2 stamboekkeuringen en een WPCV show in de buurt. Sevenum (80km) en Vrouwenpolder (140km) zijn dan in het zuiden! En idd nog maar niet te spreken vanuit Zeeuws Vlaanderen.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:04

Als wij naar Sevenum gaan is dat 165,3 km we rijden daar 2 uur en 15min op met trailer dan ga ik naar en stamboek keuring van zuid dus in mijn eigen regio. Als we naar west gaan Houten dus doen we 2uur over 158,3 km, Nu Kootwijk 211,8 km doen we 3uur en 15min over. En dan als ik in ons eigen zeeland mee wil doen aan de show in vrouwenpolder moet ik ook nog eens een 1uur in de auto voor 60,5 km af te leggen. Voor de rest hebben wij niets hier in de buurt dus als wij weg willen zie je pas wat wij er voor moeten doen om aan iets deel te nemen voor de welsh.
Dank je Peewij jij weet nu tenslotte ook(toen Gjemma en Gio kwam brengen) wat wij voor afstanden moeten doen om ergens aan mee te kunnen doen. Ons hoor je niet zeuren je moet er iets voor over hebben om aan iets leuks te kunnen deelnemen al is het maar voor 5min je maakt er toch gewoon een leuke dag van dan!!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:33

ik heb het over de reistijd met een veulen op de trailer he...volwassen pony vind ik echt geen probleem maar voor een veulen van 6 maanden vind ik het echt te lang.

@dion1anouk; dus jullie rijden liever aan 1 stuk door,3 uur lang zonder even bij de pony te checken of ze uberhaupt water te geven.
neem dus aan dat je zelf tussendoor ook echt niet naar de toilet moet ofzo?
dat zijn de dingen die ik wel meetel.

afijn,heb voor dit voorjaar wel wat meer op de planning staan...tot die tijd blijven we lekker thuis en wandelen we regelmatig om de spiertjes wat aan te sterken...

houten is trouwens nog wel redelijk te doen,dik 2 uur vanaf hier...

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:41

inowa schreef:
ik heb het over de reistijd met een veulen op de trailer he...volwassen pony vind ik echt geen probleem maar voor een veulen van 6 maanden vind ik het echt te lang.

Vughterheide's Delilah was een maand oud en die ging mee naar Vrouwenpolder. 's Ochtends om 6.30 uur thuis weg en 's avonds om 19.30 uur weer thuis! Vrij normaal voor een dagje keuring!

inowa schreef:
houten is trouwens nog wel redelijk te doen,dik 2 uur vanaf hier...

Je meot wel met de auto gaan he en niet met paard en wagen ;)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 17:54

:). Ik heb het er wel voor over, maar vind maar een iemand die wil rijden die het er voor over heeft ;), dat is wat anders. Ik ga wel vaker (zonder pony's) naar keuringen en die afstanden rij ik ook gewoon. Ik vind het zelf ook wel vervelend dat ik niet makkelijker ergens naar toe kan, maar het is niet anders. Hoop binnen een paar jaartjes toch een klein vrachtwagentje, desnoods trailer aan te schaffen. Nu moet ik het maar even nog doen met het feit dat ik af en toe met iemand mee kan.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:21

Tja je moet er wat voor over hebben. Je bepaald zelf waar je wel en niet heen gaat.

Verder ben ik benieuwd naar jullie mening over deze pony:

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:30

Mooie pony, mss beetje kort in de hals. Welke afstamming?

pitjebell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:38

PeeWij schreef:
zitake schreef:

Jullie hebben nog 2 stamboekkeuringen en een WPCV show in de buurt. Sevenum (80km) en Vrouwenpolder (140km) zijn dan in het zuiden! En idd nog maar niet te spreken vanuit Zeeuws Vlaanderen.

Wpcv zomerkeuring noord !!!!! in Nunspeet, da´s lekker in het noorden.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:50

pitjebell schreef:
Wpcv zomerkeuring noord !!!!! in Nunspeet, da´s lekker in het noorden.

O nieuwe locatie, was Elim

Maar normaal gesproken stel je je in dit forum even netjes voor, wie je bent en wat je doet met Welshpony's dus......