[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:26

Nee zag er niets aan. Merrie had al paar dagen dunne mest. Kan zijn dat ze koorts heeft gehad en daardoor vergooid.
Edit van cadan idd

Caesar

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:45

Gatsie.. Wat een vervelend bericht R. Je denkt dat je de tricky periode gehad hebt en dan toch verwerpen. Zonde! Is je merrie nu verder wel ok?

Gaaf filmpje Chantall! Ik vind het er altijd pittig uitzien en wel respect voor zo'n berijder. 1 fout en je ligt eruit...

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 21:58

Dat is balen rivendell!! Zonde! Alles goed met de merrie nu?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:07

Merrie gaat prima. Ik ga even proberen een foto te plaatsen. Zit op mobiel dus even kijken of het lukt

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:16

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:23

elfje72 schreef:
Nicole schreef:
Hooee ik ben erg benieuwd wat je voor wilt stellen! Fotoooo *\o/*

Dit is hem. Hij is een beetje mollig maar kan goed bewegen.
Wat een mooie pony's en hoofdstellen zie ik voorbij komen trouwens!
[ Afbeelding ][ Afbeelding ]

Hij kan zeker bewegen, benieuwd naar em in februari

elfje72 schreef:
Ik heb even gebeld en de hengstenkeuring is 13 en 14 februari.
Had ik jullie mijn 4 jarige Welsh NWR hengst Goldwin's Hoeve's El Chico v. Bowe al geshowd?
Vorig jaar augustus groen gekocht van de fokker en in januari is hij zadelmak gemaakt.
Hij start tussen de paarden omdat de amazone 20 is.
Gisteren zijn ze voor het eerst L2 gestart en in een sterk deelnemersveld met 26 combinaties 2de geworden.
[ Afbeelding ] [ Afbeelding ]

poeh deze is echt knap! helemaal mijn smaak

Dyonne schreef:
pien26 schreef:
Kopen jullie vaker een paard zonder het gezien te hebben? Of kende je het veulen en zag je het te koop staan in de catalogus? ( ik weet dat het meer voorkomt, zelf wil ik altijd het paard/de pony in het echt bekijken)
Wel mooi zwart roan! Ik verwacht wel een foto ervan hoor :D

Normaal zou ik zeggen, altijd kijken.
Maar mijn jonge merrie heb ik van foto's/filmpje gekocht. Voor mij best een gok.
Maar ja, bekende van mij kende de merrie wel in het echt. En even kijken kost ook geld, dus dan maar een gok nemen.

Prachtige foto's komen er langs.
Nicole, wow jij past er gewoon nog op.

Ik heb indertijd mijn vos hengst gekocht zonder gezien te hebben (behalve op foto en een filmpje), is allesbehalve tegengevallen, hij kon ontzettend bewegen en het is een prachtige pony geworden
Dusja ik zou het denk ik wel weer doen

regtur schreef:
Nieuwe aanwinst. Niet gedacht, maar soms komt er zoiets moois op je pad, dat je het niet kunt laten staan. Een paar foto's, op Facebook staan er meer.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat is dit een gaaf dier Regtur, wat een knap hoofd en mooi veel bot. I like

regtur schreef:
regtur schreef:
Nieuwe aanwinst. Niet gedacht, maar soms komt er zoiets moois op je pad, dat je het niet kunt laten staan. Een paar foto's, op Facebook staan er meer.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik krijg zoveel reacties op de aankoop van deze hengst, ongelooflijk. Vooral uit het moederland. Ik denk dat dat er ook wel mee te maken heeft dat de fokker overleden is, en veel mensen toch betrokken waren op zijn fokkerij en visie, en het zo spijtig is dat met zijn overlijden dat allemaal wegvalt. Een hele goede vriend had van de familie de vader van Dewi gekocht, de RW winnaar Brynrodin Sion. Deze fokker zei o.a. dat Dewi totnutoe een erg ondergewaardeerde hengst is geweest en juist afgelopen Maart door Mr Pugh teruggekocht om al zijn merries te dekken.We hebben wel meer Dirion ponies gezien, en de meeste hebben dat mooie hoofdje, wat Dewi ook heeft. Een paar jaar geleden zei Dr Wynne Davies dat Bleddyn Pugh een van de fokkers in de UK was met de meeste kennis van de welsh mountain pony.Achteraf jammer dat we nooit contact met hem gezocht hebben. Ik zie nl wel overeenkomsten met onze fokkerij, zoals mooie hoofdjes, veel bot en echt mountaintype. Ook al zijn de bloedlijnen net zover uit elkaar als oost en west uit elkaar zijn. Voor ons is het een uitdaging om Dewi te gaan gebruiken.Eerst maar eens op wat grijze merries. We hebben er die aardig aan elkaar verwant zijn, dus als het "past"dan zou in theorie alles goed moeten zijn, is het niets, dan is het na 1 jaargang ook bekeken.Ik denk dat we ook wel wat gastmerries zullen krijgen. Niet iedereen die nu al zo hard roept zal ook komen, maar het zou mooi zijn als er een aantal zouden zijn, om zodoende een beetje goed beeld van zijn nafok te krijgen.

Ik hoop natuurlijk dat ik mijn eigen hengst kan gebruiken aankomend jaar, maar deze komt zeker op mijn lijstje :D

Chantalll schreef:
Even Compleet wat anders dames, maar ben zo trots ... zit behalve in de welshjes ook in de dravers. Heb momenteel 1 zelfgefokte draver die in December weer gaat kwallificeren na een jaar rust. Ze wordt 6 jaar oud. Chumbawumba TC. Ze heeft een paar jaar gekoerst en we hebben toen besloten dat we haar een jaar terug trokken uit de sport weg, omdat ze er gewoon geen fun meer aan had en ik geen blij paard meer had ... ze heeft altijd bij mijn trainster gestaan ... Ze staat nu bij mij en ik zelf de onderhoudstraining en conditietraining. Twee keer per week wordt ze snel gereden door mijn Trainster/Pikeur. Bij mij staat ze nu onder hoede van de fysiotherapeut, tandarts, ander voermanagment, en vooral is ze heeeel erg gegroeid en nu uitgegroeid tot een paard.

Haar koersrecord staat op 1.18.3 over 1700 meter in Groningen en ze liep vandaag na nog maar anderhalve maand echt aan het werk te zijn tot VER boven onze verwachting 1.19.0 rond over 2100 meter in Wolvega ... Ze is volledig hersteld en voelt zich heel erg goed wat dus nu tot uiting komt.

Chumbawumba TC is hier aan het werk met twee andere paarden ... de gele kanarie voorop is mijn Chumb.

[ Video ]

Dat klinkt super, heerlijk dat koersgebeuren. Vaker met dravers en engelse volbloeden gereden vroeger.

Rivendell schreef:
Reality heeft vanmiddag haar veulen van vier maanden vergooid. Ze kwam bij me staan en plop daar kwam het.
Het was een merrie veulen. Zal vanavond foto's plaatsen.

Dat is K***. Deze week droomde ik dat al mijn merries aan het verwerpen waren, mag hopen dat ze gewoon mooi voldragen en een gezond veulentje brengen. Zolang de merrie maar gezond blijft, zonde van het veulen maar je moet er niet aan denken dat je merrie er wat aan over houdt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:27

Afbeelding

Rechts mijn jaarling van Dyfed Piper, ze komt nu al met haar kont boven mn 6jarige merrie uit (de witte) :P

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:34

@Rivendell: ah sneu wat klein nog, verder weinig rare dingen te zien behalve veel puntbloedingen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:41

Ja dat duidt.op zuurstof gebrek. De.grotere rode plekken zijn van de bevalling.
De navelstreng leek goed. Geen rotte plekken.
Het vlies was goed doorbloed

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 01:54

Cemlys schreef:
[ Afbeelding ]

Rechts mijn jaarling van Dyfed Piper, ze komt nu al met haar kont boven mn 6jarige merrie uit (de witte) :P

Mooie schimmeltjes!

Rivendell, wat sneu van je veulentje.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 10:55

@Rivendell, sterkte :n

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:40

Rivendell, Tjeetje wat naar. Wel bedankt voor de foto's. Had het nog nooit gezien.
Sterkte.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:41

Chantalll, wat goed! Gaaf hoor!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 11:44

@Rivendell;dat is balen zeg, wij hebben het ook ooit eens meegemaakt met een paard, je zou het op staerkwater kunnen zetten?
(onze merrie had er toen helaas op gestaan)..

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 13:32

Veulen ligt nu in de vriezer. Moet even formaline halen en dan gaat het op sterk water.
Heb ook een lam op sterk water en de ballen van mijn mini shet:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:49

Echt? Ik weet niet of ik dat zou kunnen trouwens. Naar dode dieren kijken in een glazen pot. Ik vind het wel altijd interessant en heb het van koeien meerdere keren gezien. Maar dan kijk ik ernaar en dan vind ik het goed.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:08

Rivendell schreef:
Veulen ligt nu in de vriezer. Moet even formaline halen en dan gaat het op sterk water.
Heb ook een lam op sterk water en de ballen van mijn mini shet:)

Ja ik zou het ook doen.....maar de ballen van je shet :') ,hahahaha

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 17:49

Ik heb heel lang een kalfje op sterk water gehad, heb 'm een tijdje geleden gedoneerd aan de afdeling biologie van mijn middelbare school :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 07:26

@Rivendell; Dan heeft je merrie heel veel vertrouwen om dat te doen waar je bij staat. Het ziet er al best compleet uit. Nog niet eerder zo gezien.

@Regtur; mooi voor de nalatenschap van mr. Pugh dat jullie de hengst waar hij in geloofde gaan inzetten in de Nederlandse fokkerij. Gaan jullie hem ook nog bij de Nederlandse hengstenkeuring laten voorbrengen of heeft dat geen toegevoegde waarde?

@Chantall; je bent er zo te lezen aardig druk mee. Fijn dat het zich ook loont!

Hebben jullie gezien dat Winaldum Hiem Hette die door Thea Tacoma werd gereden te koop staat?

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 08:38

Ja dat had ik ook gezien PaysBas, die was na een halve dag al verkocht.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:39

Citaat:
="PaysBas
Hebben jullie gezien dat Winaldum Hiem Hette die door Thea Tacoma werd gereden te koop staat?

Je kon 'm bij handelsstal kopen ,Johan v. Veluw ;)
Die koopt en verkoopt van alles en nog wat....

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 20:53

Voornamelijk Welsh A'tjes. Binnen een halve dag verkocht toe maar! Binnen-of buitenland?

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:18

Dat durf ik niet te zeggen, zag het op marktplaats dat die zo snel verkocht was. @paysbas

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 22:20

mijn 1,5 jarige hengst vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 06:50

Wat een fijn dier Inowa !!!