[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 01:26

Hoi, was me niet direct opgevallen. 19 jaar, nog zo jong. Lijkt me vrij plotseling gebeurd als ik het zo zie.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:50

AniekR schreef:
Is er toevallig ook iemand die de prijzen op de veiling heeft bijgehouden? Ik kon er helaas niet bij zijn afgelopen weekend...

Ik kan je die wel doorgeven denk ik. Ik zal het blaadje eens meenemen van stal :)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:22

Zonde van Sequila. Zo lang hebben ze haar niet gehad. En haar veulen is dacht ik verkocht.
Bij mij staan alle ponies inmiddels niet meer op het land. Het werd echt kleedernat op die klei. Ze lopen nu in een inloopstal met paddok. De hengsten staan wel op stal. Heb nu al genoeg van de winter.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:24

Mijne staan ook even binnen (snachts), merrie kuchte wat, dus dan laat ik ze liever niet doornat overnacht buiten staan. En moet zeggen dat ze snachts wel graag binnenkomen, na een kwartier ligt die jongste al plat in het stro te slapen ;).

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 21:28

hier loopt alles lekker dag en nacht buiten,blijft van de winter ook zo tenzij ze ziek worden ofzo maar daar gaan we niet direct van uit..

heb zin in mijn veulentje van pepper en simba volgend jaar,zeer benieuwd wat ik dit keer krijg uit pepper.
kijk heel erg uit naar dit veulen vanwege de combinatie...
zul je natuurlijk net hebben dat pepper na 2 merrieveulens nu een hengst gaat geven haha

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:00

Mijn pony loopt van 'smorgens 7 tot een uur of 5/6 'smiddags afhankelijk van het weer, in de wei of met z'n allen (4) in de 2e binnenbak. 'Savonds lekker op stal!

Ben mij ook erg aan het oriënteren welke hengst ik op mijn pony wil. Iemand suggesties?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:08

Hier alles overdag lekker buiten, 's nachts binnen. :) Vorig jaar kwamen ze pas tegen deze tijd 's nachts binnen, maar geen jaar is hetzelfde, het is nu een maand vervroegd. 's Zomers altijd 24/7 buiten, heerlijk pony zijn toch. ;)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 14:23

Bij mij staan de pony's overdag in de bak, 's nachts op stal ('s zomers overdag in de wei). de veulens hebben nu dus hun eigen paddock met een schuilstal en blijven dus 24/7 buiten.
Heb mn pony's 's zomers ook 's nachts binnen vanwege te weinig weiland.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 17:43

'S zomers staat ponybeest 24/7 met haar vriendje en 2 vriendinnetjes op de wei. Vind ze heulemaal geweldig!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:50

bij ons loopt alles met uitzondering van de dekhengsten en de wedstrijd pony dag en nacht buiten.Alleen ouwe Rose heeft een stalletje was ze in en uit kan wanneer ze wil.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 22:55

Straks gaat veulen en 2jarige ook gewoon 24/24 de wei in. Drachtige merrie afhankelijk van het weer. Geven ze snachts echt nat weer dan gaat zij binnen.
Pasch zit nu op 5 maand, ze is nu al behoorlijk zwaar vind ik (5dagen niet gezien en weer een pak buik bij), weet niet wat dat op het eind gaat worden, maar als ze zo doorgaat dan krijgt ze het nog zwaar vrees ik.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-10 23:08

Ik heb sinds deze zomer een ander stal en ik kan mijn merries nu in een uitloop stal houden. Echt ideaal. Ze hebben een schuilstal en een paddok met onbeperkt hooi. Ik heb 4 merries, 2 veulens, een shet en een NF ruin bijelkaar. Gaat echt super. Alleen mijn hengsten komen niet zo veel buiten, omdat ik die nergens kwijt kan. Zij gaan een uurtje per dag. Dan sluit ik de merries even op in de stal, maar die is niet zo groot dus ze kunnen er geen uren staan.
Maar toch ben ik zo meer tevreden dat op mijn vorige stal waar alles maar anderhalf uur per dag buiten kwam.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 15:48

Zo, ik heb gisteren weer een hoop kleinkinderen van Revel Sequila gezien, die zagen er heel best uit. De fokkers van de veulens (Stewart en Anne Franklin) wisten niet eens dat Sequila gestorven was.

evalien77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 16:53

Hey Allemaal,

Ben geen fokker, maar n zoeker :D . Weet iemand n zwarte welshcob te koop. het liefste n veulen jaarling. Moet ongveer 1.55 worden.
*D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:12

joostvangestel schreef:
Zo, ik heb gisteren weer een hoop kleinkinderen van Revel Sequila gezien, die zagen er heel best uit. De fokkers van de veulens (Stewart en Anne Franklin) wisten niet eens dat Sequila gestorven was.

Mooi Joost, Sequila was zelf ook een erg mooi merrie.
Kreeg vandaag bericht dat het veulen waarschijnlijk in de loop van volgende week deze kant opkomt :). Ben toch heel erg benieuwd nu.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 22:57

Spanned Zitake. Ik ben heel benieuwd. Wel meteen foto's maken he?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 10:56

zitake schreef:
Pasch zit nu op 5 maand, ze is nu al behoorlijk zwaar vind ik (5dagen niet gezien en weer een pak buik bij), weet niet wat dat op het eind gaat worden, maar als ze zo doorgaat dan krijgt ze het nog zwaar vrees ik.

Ik wist ook niet wat ik moest verwachten dit jaar (was mijn merrie's eerste veulen) en dit is een foto op ongeveer 10 maanden dracht. Ik dacht dat er 2 of 3 uit zouden komen, maar veulie had gewoon veel zwemwater bleek achteraf...

Afbeelding

Maar ondanks dat bleef ze tot het eind zeer actief! Ze ging alleen vaker liggen, maar dat zullen ze allemaal doen denk ik.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 11:13

evalien77 schreef:
Hey Allemaal,

Ben geen fokker, maar n zoeker :D . Weet iemand n zwarte welshcob te koop. het liefste n veulen jaarling. Moet ongveer 1.55 worden.
*D

Je wilt wel een hele maat, dat is natuurlijk nooit helemaal te voorspellen.
Ik denk als je gaat zoeken je al wat tegenkomt, zoals:
[EA-CO] bereden en betuigde Welsh cob merrie en tinkerveulens

Verder eventueel via fokkers. Al zullen de meesten of hun veulens verkocht hebben, of er een reden voor hebben om ze aan te houden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 18:24

@diane_basje: haha er zouden er zomaar 2 of 3 in kunnen zitten. :) maar ik gok dat het ook zoiets wordt :).
Eindelijk een passend zadeltje gevonden voor haar. Ze heeft gisteren braaf een uur met zadelpassen en stormweer stil gestaan :).
Veulentje zal waarschijnlijk rond de 22ste komen, dus ben erg benieuwd. Foto's zullen er uiteraard zijn.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:57

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:02

Ja, ik ken Cassanova goed, de eigenaresse liet het me ook al weten :).

Cassanova is een heel leuke hengst, zijn moeder Carmen vond ik ook een van de mooiste dochters van Tristan. Ik had hem wel eens willen gebruiken, maar het was me net even iets te veel gedoe om over de grens te gaan.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:43

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 09:48

Leuk boeflover ! Amber lijkt me een erg leuke pony hoor, ook om te zien. Ik wil Sunshine waarschijnlijk ook voor de kar gaan zetten komend jaar.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:17

Hier gaat de jongste aankomend jaar ook voor de kar, moet het nog eerst even zelf leren. Maar ziet er leuk uit, volgens mij vindt amber het ook erg fijn om te doen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 21:57

amber doet het leuk zo voor het karretje
helpt mij herinneren dat winoa ook eigenlijk maar weer eens opgepakt moet worden.
die heb ik wel beleerd en heeft een paar keer flink gelopen maar sinds een anderhalf jaar niet meer.

@zitake; erg spannend dat je kleine man bijna komt! je laat dan wel mooie foto,s zien he?

presca groeit hard!!! :oo
ze is nu 6,5 maand oud..
laatst is ze weer de hoogte in gegaan en toen vond ik der ook weer iets minder maar nu is ze weer lekker grof aan het worden.

vinden jullie trouwens ook niet dat ze zo,n typische ''sven-houding'' heeft?
ik vind echt dat ze veel van sven weg heeft.

Afbeelding