[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:36

Ja dan is het moeilijker natuurlijk, die van mij is erg braaf, die durf ik zelfs gerust zelf opvoelen. Ik heb wel deze week zo'n wee-foal testje besteld, even urine opvangen en testje doen, weet je ook (met 93% zekerheid ;)) of ze drachtig zijn of niet. Is een stuk minder stress voor je merries. Testen kosten 25€ incl verzenden per stuk, stuk goedkoper dan een echo bv.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:42

Ja dat is waar. Alleen moet je dan wel net mazzel hebben dat ze gaan plassen. Mijn Dyfed merrie is zo alert, als ik haar van achter benader zit ze tegen het plafond haha. Dat wordt het niet dus.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:47

haha! maar je kunt het ook van de grond opnemen, of pipetje erbij, of handschoentje aan (voor de gevoeligen onder ons), keukenpapiertje in de hand, dweil dweil en wring uit boven een potje ;).

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:58

zitake schreef:
haha! maar je kunt het ook van de grond opnemen, of pipetje erbij, of handschoentje aan (voor de gevoeligen onder ons), keukenpapiertje in de hand, dweil dweil en wring uit boven een potje ;).

Ook dat wordt lastig. Ze staan in een zand paddok met een inloop stal met klinkers. Alles loopt daar weg.
Nouja, ik wacht het gewoon wel af.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:26

was er eigenlijk veel belangstelling op de veiling? en veel pony's verkocht?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:56

Melanie5 schreef:
Ja dat is waar. Alleen moet je dan wel net mazzel hebben dat ze gaan plassen. Mijn Dyfed merrie is zo alert, als ik haar van achter benader zit ze tegen het plafond haha. Dat wordt het niet dus.

Leuke pony dus voor t plaatje. ;)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 01:02

BD, deze dame op leeftijd heeft van mij een "get out jail free card". Zij heeft al genoeg mee gemaakt, dus mij maakt het niet uit. Heb gene problemen met moeilijke ponies. Merrie heeft bijna 20 jaar in de heuvels van Wales gelopen en is gewoon weinig gewend.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:20

Ah Melanie, het zou kunnen. Wij meenden ook zondag het veulen te hebben zien bewegen.
Tja als je het zeker wil weten dan moet je dr gewoon laten opvoelen. En aan de andere kant, als ze nu niet drachtig is kun je er dit jaar toch niets meer aan doen. Zo duur is het scannen of opvoelen hier niet iig.
Mr Model is idd een leuke pony, jammer als die geruind zou zijn.

@boeflover, er was op zich redelijk wat volk. Zelfs de biedingen vondt ik persoonlijk nog niet eens bedroevend laag. Maar er zijn er ook een aantal voorbij gekomen die de minimum prijs niet haalden en dus weer mee naar huis zijn gegaan. Het was iig een gezellig dagje uit voor ons.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 08:42

Moderatoropmerking:
Marktplaats advertentie en reacties met quote daarop zijn verwijderd.
Het is niet toegestaan op Bokt om advertenties van elders op internet zo te bespreken.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 09:07

boeflover schreef:
was er eigenlijk veel belangstelling op de veiling? en veel pony's verkocht?

De belangstelling viel ons niet tegen. De tribunes zaten wel weer vol. Er zullen ook wel weer genoeg ponies verkocht zijn, soms waren er echte koopje te halen. Sommige ponies, en dan vooral een paar NWR veulens brachten goed geld op.
Wij willen volgend jaar ook een paar ponies aanbieden. Het is toch wel een evenement wat moet blijven bestaan.
Er waren dit jaar ook nauwelijks ponies met gebreken, dat is weleens duidelijk anders geweest. Als de kwaliteit naar een hoger plan gaat, en potentiele kopers niet met een kater komen te zitten, dan wordt het voor iedereen de moeite waard.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:27

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:58

Zitake: wat een gave pony (hou van veeeeel wit) haha echt een mooi ding

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 08:08

Is wel grappig, mijn vader heeft ook ooit eens zo'n veulen gekocht, lijkt er sprekend op :)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:13

Gisteren zijn onze nieuwe ponies ook aangekomen. Een merrie heeft maar liefst 21 x een Revel ouder in haar afstamming. Leuke dingen om achteraf te ontdekken.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:52

Hoi regtur, leuk. Wat wil je daar eigenlijk mee zeggen? Onze merrie van 22 heeft 26 Revel voorouders, dus ik weet niet hoe uniek dat is. Of bedoel je dat er van de 31 namen op het papier 21 van de Revel afkomen?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 22:58

joostvangestel schreef:
Hoi regtur, leuk. Wat wil je daar eigenlijk mee zeggen? Onze merrie van 22 heeft 26 Revel voorouders, dus ik weet niet hoe uniek dat is. Of bedoel je dat er van de 31 namen op het papier 21 van de Revel afkomen?

Misschien is het helemaal niet uniek ofzo, en zullen er wel zijn met allemaal revelpapa's en -mama's, maar het viel zo op. 4 generaties en idd daarvan 21 Revel. En ook nog allemaal op Chelsea Fan( 2x) na, verschillend.
Grootmoeder Revel Sianne is nu ook in Nederland. Is Sequoia ook niet ooit in ons land geweest?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:01

Sequoia is de moeder van Sequila toch? Sequila heeft in Belgie gestaan. Meer weet ik niet.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:01

Wie heeft Revel Sianne nu? vindt dat zo'n leuke merrie.
Sequila is volgens mij in Nederland/belgie geweest, nu terug in Engeland sinds een paar jaar. Sequoia geen idee eigelijk. Welke merrie heb je gekocht Regtur?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:15

Melanie5 schreef:
Sequoia is de moeder van Sequila toch? Sequila heeft in Belgie gestaan. Meer weet ik niet.

Dan moet Sequila ook in eigendom geweest zijn van fam.Hoeke, een dochter van Sequoia.En So Shy komt geloof ik ook uit dat lijntje.
Overigens komen er in rij 5 nog eens 23 Revels voor. Gewoon grappig, zo'n pony. We waren bang dat het weer een unhandled beestje was, maar deze is echt schaapmak. En heel mooi, tenminste als er een 50 kg bij op komt.of 80. Maar dat is dan de uitdaging.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:23

Dat zal idd Sequila geweest zijn, volgens mij heeft ze ook bij de fam. Aerts in Belgie gestaan (voermanhof?). Ook erg mooie merrie, die staat nu op Immybrook stud. Is inmiddels al 20 dacht ik.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:40

Hoi, Sequila, So Shy en Gleiniant Snaffles zijn volle zussen en volle broers. Sequila stond idd bij Aerts, So Shy by Zoet en Snaffles stond in België

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:57

Alle machtig, wat weten jullie toch veel.. Waar haal je het vandaan..

Het lijkt mij nou ook wel een leuk en interessant om eens een leuke mooie merrie uit de UK vandaan te halen, en zowieso om daar eens te gaan kijken in Wales. K heb er nooit de kans voor gehad, en met wie zou ik er heen moeten :=

@ Regtur: veel plezier met je nieuwe ponies, de hierboven besproken merrie klinkt als een leuk projectje. Heb je geen foto's voor ons??

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:08

Snaffles staat nog altijd in België, En beter gezegd daar blijft die ook nog wel een tijdje staan. Hij is aangekocht.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:16

NadjaThaBest schreef:
Snaffles staat nog altijd in België, En beter gezegd daar blijft die ook nog wel een tijdje staan. Hij is aangekocht.

Jeroen heeft hem kunnen kopen idd, maar hij wordt hoogst waarschijnlijk verhuurd voor een jaar.

@honeys, toevallig wist ik dit ook allemaal. Maar dat komt omdat wij ons wel veel interesseren in Revel bloed. Wij zitten iedere dag wel verschillende sites te bekijken, dan kom je een hoop tegen. Verder hebben wij alle NL jaarboeken aangeschaft en die lezen we gezellig samen s'avonds. Ze leer je een hoop.
We vinden het bovenal gewoon heel erg interessant en leuk.

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:14