[HK]Welshpraat 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abcfgd1

Re: [HK]Welshpraat 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:05

JOEPPPPPPPPPPIE Haha!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:05

Dyonne schreef:
Ik vroeg nog wie lid waren van zowel WPCV als NWPCS? Maar kan dat beter overdag vragen denk voor antwoorden.
Zijn er ook mensen die trouwens van geen van beiden lid zijn?

Lageveld is ook lid van beide.
Ik wil enkel lid worden van het WPCV, maar ik vrees dat ik, mocht ik wat actiever worden in de fokkerij en keuringen, ik wel lid moet worden van het NWPCS. Al onze veulens worden ook bij het WPCV geregistreerd sinds een paar jaar. Het Welsh Magazine is best leuk, zeker als je niet alle keuringen af kunt, alhoewel sommige artikelen wat weinig toegevoegde waarde hebben vind ik...

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:09

Dyonne schreef:
Kopenhagen heeft zelfs geen Cob meer.Dus dan kan ik het ook wel goed begrijpen.

En vanda's, een NWPCS keuring dus. Ik wilde haar toch laten opnemen in het stamboek. En hoopte stiekem ook wel op ster. Maar ja, de jury deed beetje vaag over haar waarom ze geen CK kreeg. Maar wel 1e premie en dus beste 3-jarige.

Waarom ster, je bent toch tevrede en blij met je Cob!

Daarom jij bent baas in je eventuele fokkerij, jij vindt ze goed genoeg om als fokmerrie te gaan inzetten en je gaat op zoek naar een in jouw ogen passende hengst! Dus jij selecteert en beoordeeld! Dat is nu precies hetgeen de WPCV voor staat! Er is er maar 1 die mag en kan selecteren binnen zijn/haar fokkerij en dat is de fokker zelf! Zoals het al jaren in Engeland gebeurt en waardoor je ook de verschillende types krijgt die we allemaal zo mooi vinden!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:14

Waarom ster?
Omdat het wel leuk staat. Haha!

Maar goed, ik weet dat de WPCV anders werkt. Toch is het leuk als jij niet de enige bent die je pony mooi vind.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:15

Dyonne schreef:
Waarom ster?

Maar goed, ik weet dat de WPCV anders werkt. Toch is het leuk als jij niet de enige bent die je pony mooi vind.

En voor de verkoop is het ook wel intressant Knipoog Kan je hoog en laag springen, maar is gewoon een feit. Haha!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:17

Dyonne schreef:
Toch is het leuk als jij niet de enige bent die je pony mooi vind.

Ik vind het het leukst als een Engelse fokker/jurylid dat vindt. En zeker bij een cob, want zeg eerlijk... Hoeveel verstand hebben de Nederlandse juryleden nou van cobs, hoeveel zien ze er per jaar op een keuring.....

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:17

Dyonne schreef:
Waarom ster?

Maar wie is het NWPCS om je op te leggen welk type je moet gaan fokken! Zoals het KWPN ook doet! Dat is het hele punt! Waar komen de beste pony's nog altijd vandaan, volgens mij Wales en daar werkt dit systeem!

En natuurlijk ook ik vind het leuk als er aan een merrie van mij een Ster wordt gehangen!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:18

youngster schreef:
Dyonne schreef:
Waarom ster?

En voor de verkoop is het ook wel intressant Knipoog Kan je hoog en laag springen, maar is gewoon een feit. Haha!

bij de KWPN en hobbijfokker wel, maar de echte welshfokkers zegt een ster predikaat niks!

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:20

ik ben gestopt met mijn lidmaatschap van de WPCV omdat het niet uitmaakte of je lid was of niet om aan keuringen mee te doen, NWPCS vond ik te duur worden (had een ruin dus niet echt extra waarde)
vind het wel jammer om de boekjes niet mee te ontvangen, kan ze helaas niet ontvangen zonder lid te zijn, en om aleen lid te zijn voor de boekjes is me te duur Bloos
dus ik probeer op internet de uitslagen bij te houden, en heb de paardenkrant!1

zal jullie standje er nog in staan Peter Haha!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:20

PeeWij schreef:
bij de KWPN en hobbijfokker wel, maar de echte welshfokkers zegt een ster predikaat niks!

En veel gebruikers vinden het ook niet belangrijk. Is wel leuk natuurlijk dat de pony een predikaat heeft, maar niet het belangrijkste.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:21

Ik denk ook wel dat het systeem prima werkt zoals WPCV. En ben niet voor niets daar ook lid van geworden.
Maar ben eerder een jaar lid geweest van het WPCV, en toen was hetgeen over Cobs echt niets. Dus weer lid-af.
Ben al wel jaren lid van de Cobclub. En sinds oktober 2005 dus ook van het NWPCS.
En dan vanaf nu ongeveer van het WPCV.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:23

Paardenkrant zit ik ook weleens aan te denken. Maar zoals afgelopen jaar stond alles van Breukelen erin, behalve de Cobs. Ben er toen wel achteraan gegaan. Maar of ze het in vervolg wel zullen doen is de vraag. Heb toen zelfs aangeboden te helpen.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:26

Dyonnen ik vind het echt super dat je weer lid bent geworden!

Maar wat vind je dan van het volgende! Wat heb je liever in je wei lopen, je huidige merrie waar je iedere dag met plezier naar kijkt en mee bezig bent of een "ster" merrie die je niet mooi vindt!
Met andere woorden, jurering is een moment opname en wij moeten heel het jaar naar de pony's kijken. Het is leuk als ik iets win, maar ben absoluut niet boos of chagrijnig als dat neit zo is.
Op het eind van de dag ben ik gewoon weer blij als ik ze thuis in het land zie lopen en dan denk ik: Jullie zijn "mijn" beestjes! Lovers

En daar gaat het om! Het dagelijks plezier!

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:26

in de paardenkrant staan meerder uitslagen van keuringen ook van andere rassen, beroepsmatig soms wel handig om het te weten Haha!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:29

kopenhagen schreef:
in de paardenkrant staan meerder uitslagen van keuringen ook van andere rassen, beroepsmatig soms wel handig om het te weten Haha!

Maar puur door een welshbril gezien, veel te duur voor de info die je krijgt, maar ik ben wel iedere woensdag en vrijdag blij als hij in de bus ligt!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:29

Dat is waar, dat zeggen wij ook altijd.
Ik ben blij als ze er elke keer weer staat.
En wie weet zijn wij nu ook weleens op een WPCV keuring te vinden. Ben nog nooit er geweest. Bloos

Onze hengst is wel eens op Premium Show geweest, maar toen kon ik niet mee, was op werkweek.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:30

Paardenkrant is weleens leuk. Maar soms idd ook wel duur.
Ik heb er wel paar, oa die waar Maybel in staat. Lovers
En Magic, Mai en Norah natuurlijk.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:31

Dyonne schreef:
Dat is waar, dat zeggen wij ook altijd.
Ik ben blij als ze er elke keer weer staat.
En wie weet zijn wij nu ook weleens op een WPCV keuring te vinden. Ben nog nooit er geweest. Bloos

Onze hengst is wel eens op Premium Show geweest, maar toen kon ik niet mee, was op werkweek.

Noteer dan maar alvast in je agenda 28 april 2007 WPCV Premium Hengsten Show aanvang 9 uur, te Houten Zilfia's Hoeve!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:31

De paardenkrant is inderdaad vrij prijzig, maar wel erg leuk!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:32

Hé Houten dit jaar. Dat is wel goed, is niet zover weg, haha.
Ze hoeven dan toch niet echt in showconditie te zijn, of wel?
Ben bang dat onze hengst tegen die tijd in sportconditie is.
Weet ook niet wat plannen zijn om hem eventueel nog te showen.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:32

alleen vanuit de welshbril Cool bekeken is het inderdaad duur Clown

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:34

Ook vanuit de niet welshbril bekeken is het duur Knipoog

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:35

Ik heb ook een abo op de PK. Kan het ook wel gebruiken, omdat ik toch wel op de hoogte moet zijn van wat er in de paardensector gaande is.
Buiten het NWPCS om kun je toch ook een heel leuk showseizoen in elkaar knutselen voor je pony, als showen je hobby is Knipoog En het is ook wel leuk dat je pony bij het ene engelse jurylid op kop loopt, terwijl het bij de ander geen kans maakt !

De enige predikaten die mij ècht wat zeggen zijn overigens preferent / elite. Dat zegt immers niet alleen iets over hoe mooi een pony is, maar over hoe het beestje fokt.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:36

kopenhagen schreef:
alleen vanuit de welshbril Cool bekeken is het inderdaad duur Clown

maar gelukkig ben ik niet alleen bezig met Welshjes!

Dyonne hoe oud is de Hengst? Hebben toch een andere conditie als merrie's!

Is toch wel dichterbij Boskoop als Wenum Wiesel?

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 11:37

Goede morgen Haha!

Wij zijn ook van beide lid. Alle veulens worden sinds 2004 bij de wpcv ingeschreven en we hebben dekbonnen van de wpcv.
De paardenkrant hebben we ook.