Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Diane_Basje schreef:Oke dan heb ik dat verkeerd opgevat. En dat klopt denk ik wel, maar er zijn toch meer zwarte hengsten? En bruine hengsten kunnen ook zwarte nakomelingen geven en sommige schimmels ook.
Maargoed, punt was idd of jullie ze kenden.
regtur schreef:Diane_Basje schreef:Oke dan heb ik dat verkeerd opgevat. En dat klopt denk ik wel, maar er zijn toch meer zwarte hengsten? En bruine hengsten kunnen ook zwarte nakomelingen geven en sommige schimmels ook.
Maargoed, punt was idd of jullie ze kenden.
nee, ik bedoel idd niets negatiefs over Viper. Juist niet, maar ik wilde alleen aangeven dat er zoveel zwarte nakomelingen van hem zijn. En die doen het goed in de mensport. Dat staat los van het feit dat ik zwart niet mooi vind. Maar veel mensen vinden het wel mooi, en dat is hun goed recht.
Ik vind het wel grappig als er eens een zwart veulen bij ons geboren wordt, maar gewoon omdat we kleuren in de fokkerij op zich wel boeiend vinden.
Van de hengsten Ozal en Vikariens Jolyon zijn ook wel meerdere zwarten geboren en die zijn zelf donkerbruin. Er zullen vast meer voorbeelden zijn.
Westernfreak schreef:Vaak wordt zwartbruin (zoals Ozal was) ook voor zwart aangezien. Wij hadden een zwarte merrie, vermoedelijk kwam dat ook bij Clan Pip vandaan dan Joost? Tenminste, het kwam wel bij haar oma Petra vandaan...