[FOTO] [Verzameltopic]Je eigen Welsh Pony of Cob ITP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: [FOTO] [Verzameltopic]Je eigen Welsh Pony of Cob ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:30

dankje

RoosShauntay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:34

@Ayleen_R

ik heb even foto gezocht ,
dit was haar ;
Afbeelding
Afbeelding

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:36

@RoosShantay
<3 Ookal zo'n leukie!!

RoosShauntay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:38

@Ayleen_R
klopt, maar echt een karakter van poehpoeh, echt een dame :o
voordeel, als je eenmaal een band hebt, is 'ie eigenlijk niet meer stuk te krijgen ,
dan gaan ze echt door 't vuur, dat gevoel heb ik sws beetje met welshjes !

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:40

@RoosShauntay: ik hoop dat dat wel met welshjes is... met mijn welshje is het erg moeilijk een goede band te krijgen. en ze is sowieso heel eenkennig. maar ze is nog 1,5 dus er kan nog vanalles gebeuren

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:40

ik vind die 2 boginove's niet op bogi lijken. maar wel 2 leuke paardjes. ik hoop voor jullie ook dat ze er niet op lijken want bogi is niet zo lief.

RoosShauntay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:41

Eigenlijk vind ik dat de oude (fok)merrie toch ook een beetje eer verdient ,
de moeder van (bijna) alle welshjes bij ons op stal !
Afbeelding
Afbeelding

RoosShauntay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:46

@nicky_rilana ; dan heb ik een spijtig antwoord, want die merrie is absoluut niet echt lief :o ze is wel lief, maar haar karakter is énorm vurig om het zo te zeggen, ontzettend eenkennig & gevoelig.

@Britt_Mara ; ik snap echt wat je bedoelt ! De merrie die ik hieronder heb geplaatst; Sonja ,
is een merrie die vroeger iets heeft meegemaakt, waardoor ze nu ontzettend angstig is geworden ,
het is een merrie, ontzettend atletisch gebouwd, maar door wat er vroeger is gebeurd is ze ontzettend angstig en kon je eerst haast niet meer in haar buurt komen, in de stal als je haar ziet staan, zou je denken dat het een aggressief paardje is dat niet te vertrouwen is, zodra je met haar bezig bent en poetsen en aaien, is het beter, ze is en blijft gevoelig, maar we willen haar toch echt nog onder het zadel brengen, ze was eerst onder het zadel, maar door de huidige ruiter van toen stopte op het moment, dat de pony dacht gewonnen te hebben, sindsdien is ze stil blijven staan en eigenaren vinden dat ontzettend zonde, omdat als ze even goed getraind is er zón ontzettend mooie pony tevoorschijn komt & ook een perfécte achterhand.
sorry voor het lange bericht :o

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:48

RoosShauntay schreef:
@nicky_rilana ; dan heb ik een spijtig antwoord, want die merrie is absoluut niet echt lief :o ze is wel lief, maar haar karakter is énorm vurig om het zo te zeggen, ontzettend eenkennig & gevoelig.

@Britt_Mara ; ik snap echt wat je bedoelt ! De merrie die ik hieronder heb geplaatst; Sonja ,
is een merrie die vroeger iets heeft meegemaakt, waardoor ze nu ontzettend angstig is geworden ,
het is een merrie, ontzettend atletisch gebouwd, maar door wat er vroeger is gebeurd is ze ontzettend angstig en kon je eerst haast niet meer in haar buurt komen, in de stal als je haar ziet staan, zou je denken dat het een aggressief paardje is dat niet te vertrouwen is, zodra je met haar bezig bent en poetsen en aaien, is het beter, ze is en blijft gevoelig, maar we willen haar toch echt nog onder het zadel brengen, ze was eerst onder het zadel, maar door de huidige ruiter van toen stopte op het moment, dat de pony dacht gewonnen te hebben, sindsdien is ze stil blijven staan en eigenaren vinden dat ontzettend zonde, omdat als ze even goed getraind is er zón ontzettend mooie pony tevoorschijn komt & ook een perfécte achterhand.
sorry voor het lange bericht :o

maar ik hoop dat je er wel gewoon op kunt rijden. bogi was zo heet dat niet niet gewoon kon stappen.

RoosShauntay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:51

@nicky_rilana ; rijden gaat nu wel, ze staat nu in België, we hebben haar op haar 3e verkocht ,
omdat ze voor ons geen goed karakter had, ze maakte alle pony's op stal ontzettend zenuwachtig.
Ze rijden er wel op, en ook wedstrijdgericht, volgens mij gaat dat allemaal wel goed !
Alleen had ze heel erg met haar benen, dat ze daar heel onwennig mee was ,
niet willen optillen of aangeraakt willen worden.

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:53

@RoosShauntay: oei, dan begrijp ik de merrie wel! als er iets in haar velenden is gebeurd blijft dat altijd bij haar. Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar Viva stond een jaar bij haar moeder en toen we haar op haalden is ze met 2 man met kracht de trailer in gegaan. En ze was er bijna niet in te krijgen en steigeren enzo.. en de reis was ze ook heel angstig. toen ze bij ons aankwam kon je haar niet eens pakken. naderhant wel. misschien is de daarom eenkennig omdat ze sindsdien altijd bij mij dingen heeft gedaan zoals beetje poetsen en wandelingetjes enzo?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:53

oow dat is niet makelijk.

RoosShauntay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:54

@britt_Mara ;
ik denk dat dat er zeker mee te maken heeft gehad, ik weet niet of je er bij bent geweest toen ze met 2 man kracht op de trailer is gegaan ?

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:55

RoosShauntay schreef:
@britt_Mara ;
ik denk dat dat er zeker mee te maken heeft gehad, ik weet niet of je er bij bent geweest toen ze met 2 man kracht op de trailer is gegaan ?

sorry lees reactie hieronder xD dubbel reactie
Laatst bijgewerkt door Britt_S op 08-01-12 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:56

RoosShauntay schreef:
@britt_Mara ;

ja, ik was ebij. ik stond een stukje naast de trailer te kijken. ons pap hielp haar in de trailer te krijgen, en daar doet ze echt gemeen tegen nu zoals bijten en oortjes plat in d'r nek

Ayleen_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 20:56

@nicky_rilana
Mijna lijkt qua uiterlijk en blijkbaar qua innerlijk niet op Boginov
Mijn pony is nu 3 en ik heb echt nog nooit zo'n brave 3 jarige gezien!
Hij is echt nog bijna nooit geschrokken! Als een onbekend iemand de stal in komt moet hij wel altijd even kijken wie het zijn maar als hij je eenmaal kent is er niks aan de hand!

RoosShauntay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:04

@britt_mara ,
ja ik denk dat dat zeker wel invloed heeft gehad op haar gedrag van nu.
Ik denk dat ze wel een moment van angst heeft gehad & dat moment of gevoel nu soms terug krijgt ,
aan iets wat haar eraan herrinnert. Alles rustig opbouwen , maar als de klik er is ,
en vooral als jullie beiden verder zijn, elkaar goed kennen, het helemaal goed komt .
Zodra zij je helemaal vertrouwd, denk ik echt dat je een maatje voor het leven hebt !

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 21:06

@RoosShauntay: ja idd, ik ben wel benieuwd bij welke dingen ze dat dan weer herrinert. Ik ga zeker niks overhaasten met haar, en inderdaad proberen haar vertrouwen helemaal te winnen :) het zal vast wel goedkomen :j

Rianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 10:52

Superleuke pony's komen hier voorbij! <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:42

Een tijdje terug mijn 5de welsh aanwinst mogen neerzetten, een sectie A merrie van de hengst vikariëns jabadabadoo. veulen van 2011, kan mooi opgroeien met mijn eigen gefokte veulen.
Afbeelding

elsenfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 19:44

wat een leukerds allemaal! :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 15:33

Afbeelding

Afbeelding
Mijn nieuwe tweespan welshjes Noran en Sylvester. :)
Ik dacht sectie A stokmaat 1.19/1.20

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:43

MelanieB: súper gaaf span zeg! ik denk dat je daar wel ver mee kan komen! :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:59

Wauw ENORM gaaf span :D

Silke die haar springkunsten toont
Afbeelding

En met haar nieuwe bijrijdertje :)
Afbeelding

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:39

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 19-01-12 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie, derde in link geplaatst.