[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 19:06

ja is ook zo, maar mss omdat het stamboek niet erkend wordt door het moederstamboek? ik zou het niet weten eigelijk

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 07:14

Ik zag iets over de welsh youngstock wintershow. Is dat iets? Iemand die me er meer over kan vertellen?

Flambo werd elke keer boos als ik mama van d'r meenam (dus even uit elkaar halen). Dus gister Flambo maar meegenomen en gaan wandelen aan t halster. Mama was totaal niet interessant meer. :+ meelopen gaat super. Ik denk echt dat Jenny gewoon stiekem al met haar had geoefend met alles. Ze doet alles zo alsof ze het al kent.
Mama is ook totaal niet interessant meer. Als mama aan t halster meegenomen wordt, loopt Flambo de hele andere kant op. Probeer haar dan maar zonder halster de juiste kant op te krijgen. :') dus wel fijn dat ze nu aan een halster mee kan lopen. :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:26

winter show is heel erg leuk! gezellige sfeer en leuke pony's te zien.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 08:49

Wintershow lijkt me best leuk, alleen zijn mijn pony wel heel winters in de winter. ;)

Wat betreft foto's in WM.. ik heb wel blooperfoto's, maar die zijn dan niet geplaatst..

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:48

Wintershow is ruim drie uren rijden met de auto ... laat stasn dat ik met de trailer moet ... dsy wordt me wat te gek. Bovendien is mijn garde al gewend aan hun uhhh vakantie. Yazhi is sinds twee dagen weg bij schimp.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 09:56

Ik wil eigelijk wel heen, maar zelfde probleem als chantall, ik dacht er mss aan om een weekend te gaan, dus gewoon te overnachten. Als je interesse hebt chantalll zouden we ook samen kunnen gaan. maar ik zie het niet zitten om dat in een dag te doen haha, dan zijn en de pony s gesloopt en ben je zelf gesloopt. Ik denk of jaarlingen meenemen of de jonge hengst, maar die heeft al een aardig dikke wintervacht.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:12

Nu al wintervacht?

Die van mij zitten nog allemaal redelijk strak in de vacht. Zal nu wel snel gaan met de koudere nachten, maar een aardige wintervacht nog niet gelukkig :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:14

Hij staat dag en nacht buiten, en er kan een aardig strak windje waaien, maar eum ja al een behoorlijke wintervacht dus, dit weekend gaan de dekens ook op. eerst een winddicht 100grammetje, en moet nog een 300gr bestellen voor em

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:15

Ja, de mijne ook, maar zelfs paard valt me nog mee. Die heeft wel een soort vliegendeken op, die haar toch wat warmer houdt. Maar dit is van dat twijfel weer. Overdag nog prima, avonden echt koud. Maar even aankijken, ik heb ook geen tussendekens.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:17

Hier al een behoorlijke vacht hoor, de nachten zijn best fris.
Helaas zelfs al echt last van in het werk..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:23

Mijn grote is ook al iets dikker in de vacht, maar nog niet dat het problemen in het werk geeft, de merries vallen allemaal nog mee, maar die jonge hengst denkt dat ie straks op de noordpool moet gaan overwinteren ofzo.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:29

Misschien is dat het 'probleem'. Mijn pony zijn eerste winter was heel koud, veel sneeuw.
Zo dag die er toen uit. ;)
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:36

hier ook 2 winter in een uitloopstal, vorig jaar vnl binnen. Had mijn merrie in der eerste jaren ook erg.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 10:52

Die van mij is nog super glad, maarja die staat snachts ook op stal en overdag op de wei. Ik hoop dat ik der een beetje glad kan houden :P

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 15:58

Fotografie91 schreef:

Daar moet je echt wel een vosroan naast zien te krijgen. Een span moet zoveel mogelijk gelijk zijn, naar mijn mening.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:39

Heel lief aangeboden Cemlys, maar dat kan ik mijn man niet aan doen ... heb hier een grote beestenboel kwa paarden en pony's en een bijna driejarige peuter ;) ... dus weekend gaat niet lukken.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 18:17

Twee dezelfde paarden in span zijn mooi. Ik persoonlijk zou me niet blindstaren op een vosroan, een goed span gaat naar mijn inzien boven een mooi span. Als het geen haast heeft zou ik het zeker proberen om twee roantjes naast elkaar te krijgen. Veel succes, geen veel voorkomende kleur.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:05

De wintershow mag ook in winterconditie geshowd worden.. Echter moet je rekening houden wie er mee doen, gezien er sommige hun pony's in 'show' conditie komen en vaak daar de overwinning heen gaat.. Voor adresjes kun je hier op bokt iemand contacten, ik zal haar boktnaam even zoeken :o

Edit: SunNDLM woont hooguit een kwartiertje van het showterrein af :) Die weet vast wel een plekje om te overnachten!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 19:33

Denk dat de winterconditie van mijn pony's wel iets te winters is voor show, haha.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:10

pien26 schreef:
Twee dezelfde paarden in span zijn mooi. Ik persoonlijk zou me niet blindstaren op een vosroan, een goed span gaat naar mijn inzien boven een mooi span. Als het geen haast heeft zou ik het zeker proberen om twee roantjes naast elkaar te krijgen. Veel succes, geen veel voorkomende kleur.

Aart Zoet heeft er nog 1 te koop, maar is al wat ouder. Vorig jaar hadden wij haar halfzus , die is verkocht en kreeg ook een roan veulen. maar is intussen ook al verkocht.Er is dus wel vraag naar, maar als je je tijd afwacht kom je er vast een keer 1 tegen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:17

Ik kreeg gisteren nog een cremello, een palomino (A) en een vos (B) merrie aangeboden, allemaal 12 jaar en van dezelfde eigenaar. Hij heeft erge gezondheidsproblemen wat de reden van verkoop is. Ik kan er op dit moment geen bijhebben, behalve dat ik nog zoek naar een vriendinnetje voor Vina. En dan krijg ik er ook weer gelijk 3 aangeboden van een fokker.En dan moet ik toch zien er weer 2 van kwijt te raken. Al zal dat geen probleem hoeven zijn.( zwart en /of donkerbruin merrieveulen) Mocht er nog iemand op zoek zijn geef ik per PB wel tel. nrs door

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:23

Die kleurtjes moet je toch kwijt raken? Hoe groot is de b?

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 20:45

regtur schreef:
Fotografie91 schreef:

Daar moet je echt wel een vosroan naast zien te krijgen. Een span moet zoveel mogelijk gelijk zijn, naar mijn mening.

heb je gelijk in wil ook het liefst een roan er naast en ook eigenlijk 1 van 3 of 2 dat de opleiding gelijk is. die van mij gaat volgend jaar toch met zwangerschapsverlof kan ik mooi de ander door pakken.
en ik heb absoluut geen haast met een spangenoot te vinden :)
loop er vanzelf tegen aan maar ja meer ja het kan natuurlijk nooit kwaad om andere mee te laten kijken :)

en de kwaliteit van de pony gaat altijd voor de kleur is mijn mening maar volgens mijn men instructrice is het wel mooier om een vos of een roan er naast te zetten :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:11

Ik kreeg nog de vraag of ik een a of b pony te koop weet. Hoeft zeker geen knappe te zijn, als deze maar superbraaf is en kindjes er zo mee kunnen rijden en doen. Een echte makke kinderpony dus. Budget tot 1000,- mocht iemand wat weten.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:00

DE ponies die ik aangeboden kreeg zijn alleen maar voor de fokkerij gebruikt, niet bereden dus. De vosmerrie , de B dus is ongeveer 1,25m.