[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:06

winoa ben ik ook mee begonnen toen ze 2,5 was.
lekker simpel beginnen met longeren kan goed.

presca is vandaag precies 5 maanden oud.
heb vanavond deze foto gemaakt

Afbeelding

presca word overigens niet meer verkocht...ze mag lekker bij mij blijven...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:36

Ja ga je haar toch houden? Ik dacht dat ze al verkocht was? Super joh, het wordt echt een prachtig merrietje.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 22:54

Toch ook niet verkocht? Ik dacht ook dat het definitief was. Maar leuk hoor. Tis een leukerd, ben benieuwd hoe ze ontwikkeld.

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:39

@ Zitake

Welk zadel heb je er op liggen dan? Ben me nog aan het orienteren op een goed zadel, wil er niet graag zo'n pannenkoekenzadeltje op hebben :=

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:55

forum over Comet is gesloten helaas. Blijft het nu een raadsel wie het is? ;)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:04

misschien shadowman onder een andere naam ?

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:28

Hmm zou kunnen maar denk het niet. Dacht even dat het Godeau van Rhanwid was. Het is wel een Belg zo te lezen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:00

gefeliciteerd winoa dat je haar toch nog lekker zelf kan houden!

Ik ben met Amber ook met ruim 2,5 jaar rustig begonnen met longeren, zadel, hoofdstel en erachter lopen (sturen en stemcommando's leren). verkeersmak maken en schrikparcoursje e.d. Op 3 jaar geen enkel probleem dus met inrijden, was opstappen en 'wegrijden', wat echt heel erg fijn is aan zo'n pony is dat hij de rem en het stuur al kent!
Ik heb zelf de zadelmaker laten komen voor een passend zadel, op Amber ligt een 18 inch Knightrider, duurder als de pony zelf was ;) Maar ligt wel perfect (ze heeft nogal een lange rug, vandaar dat 18 inch nodig was).
Voor Angela heb ik wrs ook al een passend zadel welke mn verzorgster nog had liggen, maar hiervoor moet de zadelmaker binnenkort nog is voor langskomen om dit te komen beoordelen/bijvullen? Dit is een Rossner, schijnt ook echt een heerlijk zadel te zijn (zo ziet ie er ook uit) Vind zelf een goed passend zadel heel erg belangrijk dus kan je alleen maar adviseren om je zadelmaker langs te laten komen en gewoon te kijken wat hij in jouw prijsklasse (2e hands) kan aanbieden :)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:12

Inowa, wat leuk dat ze toch kan blijven. Ze ziet er goed uit!
Temptation, zo lang je rustig aan doet, kan je inderdaad best wel wat gaan longeren enzo met die pony ;)

Hier zijn maandag ook twee pony's gearriveerd :D
Afbeelding
Afbeelding
Ze staan nu nog samen binnen, aangezien het veulen maandag pas bij de moeder weg is gekomen.
Zondag gaan we ze inscharen bij de rest van de groep van de opfok.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:09

Girlgamer schreef:
Hmm zou kunnen maar denk het niet. Dacht even dat het Godeau van Rhanwid was. Het is wel een Belg zo te lezen.

Ik heb dat andere topic niet gelezen. Wat was er eigenlijk?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:35

Mooi hoor Aniek! Knappe beestjes!

Temptation: Op mijn oudste merrie heb ik een 17inch tekna vzh liggen, maar gezien ze weer een stuk breder geworden is, schuift deze weer naar voor en ligt dus niet helemaal lekker (denk ik, hoewel ze er wel fijn onder loopt), mijn uiteindelijke doel is een JC 16-17inch te nemen en aan te passen, die schijnen erg goed op welshjes te liggen, zijn verder kwalitatief ook geen slechte zadels, hoorde onlangs dat de bates ponyzadels ook niet mis liggen en tekna heeft nu ook een ponyversie dus wie weet.
Op mn 2.5jarige heb ik een barefoot kids gelegd, maar zelfs die is krap aan, gezien zij geen zo'n lange rug heeft als de andere pony. voor eenvoudig zadelmak maken en longeren kan dit dus wel. Verder ben ik niet zo van plan haar dusdanig onder het zadel te gaan trainen. en idd zoals boeflover zegt, dat zijn zo ongeveer de dingen die je kunt gaan doen. Die 2.5jarige van mij zal ook opstappen en wegrijden zijn :)

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 23:10

Dan heb ik dus toch nog wel een goed idee haha. Was al bang dat ik al te veel van haar ging vragen, zo vroeg. Bedankt voor jullie 'ervaringen' :P Zal binnenkort paar foto's plaatsen van mijn pony aan het werk!

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 23:38

patrick ik vermoed dat het de familie is van de dynod stud, aangezien diegeene zegt dat ze een merrie in eigendom hebben sinds kort met bepaalde afstamming en dat hebben hun ook , maar zeker weten doe je het nooit

Comet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:23

Al de namen in het comet topic zijn fout ook geen famillie van de dynod stud
Tikeltje van de sluier heb cobs sinds 1979

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:42

ik heb em denk ik ;)

Heb je een aantal pony's waar de hengst Tyhen Comet inzit?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:50

T3mptati0n schreef:
Dan heb ik dus toch nog wel een goed idee haha. Was al bang dat ik al te veel van haar ging vragen, zo vroeg. Bedankt voor jullie 'ervaringen' :P Zal binnenkort paar foto's plaatsen van mijn pony aan het werk!

moet ik ook een keer doen :) hoewel het nog allesbehalve spectaculair is :)

Comet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 12:35

Niet zoveel tyhen comet in mijn meries komt er maar een maal in
Nog een hint ik show al enkele jaren niet meer maar gaat dat terug doen in 2011
Aan wie dacht je dan Zitake

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:05

Ik ben dan ook totaal niet mee wat betreft wie wel en niet showt in belgie. Maar Etienne de sutter heeft een aantal pony's waar Thyhen comet in voorkomt, is een stud die toch al heel wat jaren bestaat, maar in hoeverre die actief of non actief is op shows, dunnow ;).

en als het die niet is heb ik nog 1 joker om in te zetten en anders weet ik het ook niet meer

Comet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:29

Mr De sutter is het ook niet touwens daar heb ik de merieis laten dekken

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:11

ag wat boeid het ook, :D

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:30

cuneracobs schreef:
ag wat boeid het ook, :D

Idd zonde van de energie!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 00:02

jammer dat Comet een Belg is. Je gaat ze nu allemaal over 1 kam scheren en dat is niet eerlijk. En Comet je kunt nu wel steeds roepen wie je niet bent, maar das de makkelijke weg. Dus toch een ruin.

Danny_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:24

patrick76 schreef:
jammer dat Comet een Belg is. Je gaat ze nu allemaal over 1 kam scheren en dat is niet eerlijk. En Comet je kunt nu wel steeds roepen wie je niet bent, maar das de makkelijke weg. Dus toch een ruin.

Patrick, je hebt groot gelijk, niet alle Belgen over ene kam scheren hé, er zijn ook nog goei Belgen!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:11

Persoonlijk ben ik geen groot voorstander van longeren op 2,5-jarige leeftijd. Het kan wel, maar niet te vaak en zeker niet door zwaar zand.

Beter is het om eerst veel aan de hand over straat te wandelen. Pezen hebben +/- een jaar nodig om goed getraind te worden. Juist door een pony op een cirkel te laten lopen in zand, vraag je veel van ongetrainde pezen. Door het wandelen raakt de pony ook gewend aan allerlei 'enge' dingen die 'ie buiten tegen kan komen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:19

Idd Westernfreak, als ik ze aan de longe heb, ondertussen 2 keer geweest, dan is ze er 5 minuutjes aan, hebben we het beide wel weer gezien ;). Tja en wennen, in de bak is er al helemaal niks wat ze eng vind, en buiten eigelijk ook niet :). Zo'n makkelijk ding is het. Straks gaat er een tuigje aan en dat hebben we dan ook weer gehad. Ze is me wel heel makkelijk in alles :).