[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 13:07

pien26 schreef:
Oeh spannend, misschien komen er meer foto's boven. Heeft ie een goede afstamming?

Zijn vader is Zomerdijks Willie Wortel, en zijn moeder is Hortways Desteney, zij is weer van Ozal uit High Flowns Dusanna. Dusanna is vrl keur en ook dagkampioene geweest in Houten, een jaar of 5 geleden.

StalMelyn

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 14:15

Oh wat leuk, komt gewoon bij jullie vandaan! Het is zo'n leukerd. Maar ja, het zit er niet in een hengst houden.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 17:14

pien26 schreef:
Oh wat leuk, komt gewoon bij jullie vandaan! Het is zo'n leukerd. Maar ja, het zit er niet in een hengst houden.

Nee, hij is niet bij ons gefokt, maar uit een gastmerrie. De fokkers hebben nog een volle zus van hem, ook palomino.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:49

Knap dier die palomino, had m ook gezien. WW nakomelingen zijn aanraders hoor! ;) :D

Mooie foto's in dat topic!

Flamboyante (en moeder) gaan super hier. Dat kleine ding krijgt me altijd vrolijk, zo'n bijzonder dier. Ik dacht dat ik al een gelukstreffer met Vera had, maar nu gewoon twee van zulke heerlijke welshjes. :+:

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 09:27

absque_dubio schreef:
Knap dier die palomino, had m ook gezien. WW nakomelingen zijn aanraders hoor! ;) :D

Mooie foto's in dat topic!

Flamboyante (en moeder) gaan super hier. Dat kleine ding krijgt me altijd vrolijk, zo'n bijzonder dier. Ik dacht dat ik al een gelukstreffer met Vera had, maar nu gewoon twee van zulke heerlijke welshjes. :+:

*\o/*

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:50

Dat wordt tijd voor nieuwe flamboyante foto's!!

@ regtur, komen er volgend jaar WW veulens? Want dan zou ik graag zo'n palomino in een merrie vorm willen!!! Jammer dat het niet op bestelling kan. Valkje is ook nog leuk, zeker zo'n flamboyante vorm.

morgen ga ik weer eens bij paardjelief kijken. Ik hoop dat het beter gaat dan de vorige keer. Dacht dat het weerzien een groot vrolijk feest zou zijn, dat viel vies tegen. Ze moest niet veel van me hebben. Niets eigenlijk. Een paard kan toch niet iets tegen je krijgen na een val, ik heb in de cross veel lelijkere vallen gezien en die paarden hadden ook geen trauma's. Morgen maar weer een bekijken, misschien had ze haar dag niet en betrek ik er veel te veel menselijke gevoelens bij. Het blijven toch maar paarden.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:01

Afbeelding
mijn merrietje gister met haar nieuwe tuig

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:05

Leuk Cemlys !!!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:51

pien26 schreef:
Dat wordt tijd voor nieuwe flamboyante foto's!!

@ regtur, komen er volgend jaar WW veulens? Want dan zou ik graag zo'n palomino in een merrie vorm willen!!! Jammer dat het niet op bestelling kan. Valkje is ook nog leuk, zeker zo'n flamboyante vorm.

morgen ga ik weer eens bij paardjelief kijken. Ik hoop dat het beter gaat dan de vorige keer. Dacht dat het weerzien een groot vrolijk feest zou zijn, dat viel vies tegen. Ze moest niet veel van me hebben. Niets eigenlijk. Een paard kan toch niet iets tegen je krijgen na een val, ik heb in de cross veel lelijkere vallen gezien en die paarden hadden ook geen trauma's. Morgen maar weer een bekijken, misschien had ze haar dag niet en betrek ik er veel te veel menselijke gevoelens bij. Het blijven toch maar paarden.

Bij onszelf niet, wel een paar gastmerries, maar doorgaans is het zo dat degenen die voor Willie Wortel kiezen , echt bewust een veulen van hem willen en dat dan ook niet verkopen. Maar mocht er 1 beschikbaar komen, dan hoor je dat wel.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:00

Ik zal snel weer wat op fb gooien, misschien morgen.

Enneh veulentje van WW zou ik zeker doen, maar anders moet je gewoon eens bij Jenny gaan kijken, ik ben sowieso errg te spreken over al haar pony's!
(Volgend jaar hebben wij trouwens een veulen van Vera, niks voor jou? :p )

Apart dat je paard niks van je moest hebben.. Ik ben ook heel goed in het menselijke eigenschappen aan paarden toeschuiven. Ik hoop voor je dat je er morgen met een fijner gevoel staat.

Leuk zo pony met tuig. En mooie kar om zo te zien.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 14:47

Mijn paard liet zich vd zomer 3 weken niet vangen, ik kom vanochtend terug van vakantie en ze komt keihard en hinnikend aangegallopeerd. Beesten zijn gewoon weleens op zichzelf en niet te volgen.
En misschien had ze gewoon een dag geen zin, nieuwe ronde nieuwe kansen. Al moet ik zeggen dat de pony altijd aangedraafd komt, die is gek op aandacht.

Deze week spenen. Ben heel benieuwd hoe het gaat. Veulen komt dan (tijdelijk) bij mijn grote paard te staan, hoop dat dat een beetje gaat want heb even geen andere oplossing. In april komt er alweer een veulentje als alles meezit, dus dan heeft alles weer gezelschap en niet alleen. Is ook dan de laatste, als het zo doorgaat ga ik haar niet laten dekken. Ik heb 2 dames die er nu zoveel tijd in steken dat ik wil kijken hoever ze ermee komen. Mijn vaste heeft cato ingereden en rijdt haar af en toe wat bij en die kleine krijgt nu les van haar en gaat super zo. Ze staat nu wel uur van huis af, maar pony krijgt zo alle aandacht en zolang het voor iedereen zo werkt, wil ik eenss kijken wat het brengt. Met een veulen is dat lastiger, beestje rent elke keer in de weg of merrie wordt er onrustig van.

En ze gaat ook deze week dan voor de kar beleerd worden. Zeker als ik die gave foto van cemlys zie ben ik heel benieuwd en krijg ik er echt zin in! Of ik er daadwerkelijk wat mee ga doen weet ik nog niet. Heb helaas niet de tijd om er wat fanatieker mee aan de slag te gaan...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:23

Zo n dag heeft die van mij ook wel eens hoor, ene dag vindt ie t geweldig en de andere dag kan ik het bekijken.

vandaag even alle tijd gehad en dus even de hengst van het land afgetrokken. beetje gefatsoeneerd, en inmiddels moet ik zeggen hij wordt eum breed haha, het was een sprietje vergeleken met vorig jaar. ik laat hem nog een jaartje doorgroeien en uitzwaren den ik, en pas met 4 mss overwegen of hij voor de keuring gaat of niet.

Even een drafje (manen heb ik nog maar laten hangen)
Afbeelding

en op stand (hij zit ook alweer aardig dik in de vacht)
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 19:32

Zo'n mooi weer vandaag, dat ik maar even ben doorgegaan bij de jaarlingen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:08

Wat een mooie pony's komen voorbij.

De mijne kon ik niet eens aaien vandaag, ik hoop dat ze gewoon boos is omdat ik niet meer kom. Straks zal dat wel bijdraaien. Hoop ik dan, anders zou ik het wel heel erg vinden.

Van wie is vera drachig? Van WW? Tegen die tijd kom ik wel een keer kijken, maar ben niet op zoek hoor, dus niet allemaal nu wat aanbieden haha, al zijn ze erg mooi!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 11:26

Ben vanochtend gevraagd of ik naar aanleiding van de resultaten van dit jaar een interview voor de paardenkrant wil afleggen ! Stoer ! Ze belt morgenmiddag. Heb je drie pony's ... haha heel erg leuk .. dacht dat ik niet trotser op mijn pony's kon worden ... wel dus ... *\o/* *\o/*

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 12:06

Gaaf!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 17:07

Dat is wel een groot compliment Chantal! Leuk!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 19:15

wat leuk chantal!! maar je hebt ook echt zulke leuke pony's echt heel gaaf voor je!! :)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 20:37

Dank je wel :o

Ik had altijd het idee dat ze wel wat voor grote namen gingen en bekende stallen ... vandaar dat ik zo verbaasd stond, maar desalniettemin vind ik het heel leuk ...

lisawouda93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:09

Een vraagje. Wat voor pees bescherming gebruiken jullie ? En wat voor merk.
voor een sectie A pony

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 21:43

Norton peesjes maat shet. En van HH geloof ik ook in de kleinste maat (deze kon ik alleen bij agradi vinden).
Volgens mij heeft br ook peesjes maat shet.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:52

Hh pony, norton shet, qhp shet, première xs (is van BR).
Die van HH zijn voor de jongste beentjes nog wat te groot, die van QHP kunnen wat krap zijn bij veel bot.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 18:46

Nou leuk interview ! Als het goed is aanstaande woensdag in de paardenkrant ...

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 19:52

Leuk!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 09:09

Wat een mooie promo Chantal. Hopelijk ziet iemand dan Yazhi ook meteen;-)

Peesbeschermers en strijklappen van het merk HB. Past perfect en krijgen ze geen rauwe plekken van. Vind het alleen absurd dat sommige merken dezelfde prijs ervoor vragen als het paardenmodel, wordt minder materiaal gebruikt voor de shet variant.