Ik heb een boomloos zadeltje op het oog... En twijfel idd tussen 16 en 17 inch
Weet niet hoe lang je welsh A is, maar op de meeste past dit niet vrees ik. Ik heb een 15 inch boomzadel, een bates pony. Verder weinig zadeltjes die ik ken die echt fijn passen. Ik wil nog een keer een guy cantin gaan proberen. Zijn ze in frankrijk erg enthousiast over.
Als boomlooszadels net zo groot is als met boom, dan zal 17 inch niet passen.
Onze B welsh jes hebben 16 inch zadels. Idd niet makkelijk om een goed passende te vinden. Te weinig schoft en te rond volgens de zadelmaker. Heb er een gel- anti slipmatje onder.
en vaak geen schouder waar ze achter blijven liggen. Mijn zadel heeft 4 stoten waardoor je hem nog stabieler vast kunt maken, maar dan is het nog flink vastgespen.
ik heb de kleinste barefoot geprobeerd (die roze/blauwe), dat was op mn ene merrie ok (maar die had een lange rug en daar paste een op maat gemaakte korte 17'stubben nog op), op mijn andere merrie bijna tot op de kont.het is gewoon passen en uitproberen in veel gevallen
4 singelstoten aan een kant, dus eentje meer als gemiddeld, waardoor je het zadel nog stabieler kan vastmaken, ik gebruik vaak de 2 buitenste, maar dat hangt van de pony af
Pb damon heeft geen predikaten. Hij is wpcv geregistreerd en nooit premie keuringen gedaan. Ik heb denk ik 15 veulens van hem gehad. Één hengst.loopt in Spanje, één.merrie in Siberië. Twee merries in Frankrijk en nog een paar in Nederland en België en.Duitsland.
@Rivendell; Wat hebben de nakomelingen van Damon zelf behaald qua keuring? Je hebt Damon uit GB zelf geïmporteerd? Ben wel een klein beetje benieuwd naar het verhaal achter deze hengst. Kan hij maar bij 1 stamboek tegelijk ingeschreven zijn?
Rivendell
Geplaatst: 28-08-14 17:27
Damon is gewoon in Nederland gefokt hoor. Volgens mij zijn alleen lucidity en eternity geshowd op premie keuringen. De rest is wpcv geregistreerd. Ik heb hem gekocht toen hij vijf maanden was. Fokker is Roel blokzijl van stal lowland. Damon was mijn eerste welsh pony. Hij is nu 12,5 jaar.
Zo, 2 schone pony's op stal, bijna klaar voor zaterdag!
KellyDV
Geplaatst: 28-08-14 22:47
Zo, weer even bijgelezen. Helaas heel erg druk, dus aan veel posten komt het er niet echt toe
Gister en eergister ben ik naar Stoeterij du Bois toe geweest Ik heb hier Golden Cream du Bois, Goldstar du Bois, en Don Cremello du Bois bekeken! Het was een lastige keuze met al die stoere pony's Aangezien ik het wel spannend vind om iets nieuws te proberen toch besloten te kiezen tussen de jonkies.
De keuze is geworden: Goldstar du Bois Zijn afstamming is Golden Rock x Der Harlekin b. Goldstar beweegt erg makkelijk met een goed voorbeengebruik, en is mooi gebouwd!
Als alles goed verloopt wordt het deze hengst voor mijn merrie van Marieton's Jasper x Orchard d'avranches x Boomer. Dan begin volgend jaar beginnen met insemineren.
Mooi dier! Wij zitten er ook aan te denken hem op een merrie te zetten, nog even afwachten of hij ook ter dekking komt natuurlijk Hij gaat ook naar de HK neem ik aan? Zag inderdaad ook een filmpje van hem op Facebook, volgens mij ook door jou gemaakt.
absque_dubio @ nee ik heb Jenny niet op Facebook, maar er komt binnenkort vast een foto van hem hier te staan . En ja, leuke pony's te leen haha, wij moeten echt minderen.
Mocht er toevallig nog iemand zijn die voor een paar maanden een merrieveulen zoekt om samen te overwinteren, heb ik de mijne eventueel nog beschikbaar. Wegens verhuizing zitten we momenteel even krap qua ruimte en maak ik nu al gebruik van andermans land. Maar merrie en veulen moeten uit elkaar en dan het liefst ook maar gelijk voor een langere periode.
Ik zag op fb dat ze de du bois hengst zowel in Duitsland als in NL willen laten zien op de keuring.. Of ik heb het verkeerd begrepen, zo goed is mijn Duits niet
Ze hebben er 2 (beide cremellos zelfde jaargang zelfde vader andere moeder) 1 gaan ze Duitsland aanbieden andere gaat voor Nederland. Welke weten ze nog niet