Hengstenkeuring 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

creabea

Re: Hengstenkeuring 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:54

hoe groot is hij eigenlijk Vivana (gezien de zwarte die op 147 gemeten werd, leek die van jullie veel groter)

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 16:58

creabea schreef:
hoe groot is hij eigenlijk Vivana (gezien de zwarte die op 147 gemeten werd, leek die van jullie veel groter)

Al sla je me dood....maar dik aan de maat voor een "3jr"....
Ik weet zijn afstammeling niet eens :o (heb de eigenaar er zelf nog niet over gesproken zodoende)..

lmjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:51

@patrick:
Voor ons heeft de hengst zich zeker al bewezen!!!
3 veulens gehad afgelopen jaar,
Alledrie super kwaliteit en goede beweging van 3 totaal verschillende merries!!
2 ervan zijn op de keuring geweest en 1a en 1b geplaatst!!
Zoek maar eens een hengst die dat ook heeft!!

patrick76 schreef:
regtur schreef:
Chk een geslaagde dag, met leuke/interessante hengsten. Het leek of per groep de kwaliteit beter werd. In de sectie A dan.
Redelijk te volgen jurering, behalve over een hengst. Kan echt niet begrijpen waarom nr 98 er weer uitgegooid werd.Zelfs nu hij ook in de fokkerij zich al bewezen heeft.

bewezen in de fokkerij kun jij zeggen naar hooguit 2 jaargangen nakomelingen?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:16

vivana schreef:
creabea schreef:

Ik weet zijn afstammeling niet eens :o (heb de eigenaar er zelf nog niet over gesproken zodoende)..

Heitrak's Marvin x Bjirmens Wytse, komt uit volle zus (keurmerrie) van Aester El Niño, dus ook erg mooie moederlijn ;)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:57

Muzefee, nog bedankt voor je PB :o

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:47

dat noem ik nog niet bezen in de fokkerij MArloes. Een grote uitspraak na 3 veulens. Herrinner me de hengst Bas nog goed. Schitterende veulens. Als jaarling kende je ze niet terug en als twee of drie jarige zag je ze niet meer omdat ze foei lelijk waren uitgegroeid.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 04:35

patrick76 schreef:
dat noem ik nog niet bezen in de fokkerij MArloes. Een grote uitspraak na 3 veulens. Herrinner me de hengst Bas nog goed. Schitterende veulens. Als jaarling kende je ze niet terug en als twee of drie jarige zag je ze niet meer omdat ze foei lelijk waren uitgegroeid.

Nogal inderdaad. Ik kan me ook een hengst van ons herinneren. Eerste jaargang 3 van de 4 getoonde veulens 1A, waarvan een veulenkampioene, als jaarling bijna allemaal een 2e premie. Als oudere merrie, schitterende ponies, waarvan de beste zelfs nationaal reserve kampioene werd. O ja, de veulenkampioene stond als jaarling bijna bij de derde premies, haalde pas met de 10 jaar een 1e premie (nooit professioneel getoond omdat ze rijpony was). Fokte wel weer goed.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 09:34

Citaat:

Citaat:
Heitrak's Marvin x Bjirmens Wytse, komt uit volle zus (keurmerrie) van Aester El Niño, dus ook erg mooie moederlijn ;)

Okay; dan moet ik eerlijk bekennen dat ik hem niet veel van Marvin weg vind hebben, die andere 2 op de foto's wel .
Wat ik persoonlijk vind is dat die pony's nogal kort in de rug zijn maar die van mijn stalbaas dan helemaal niet........
(Marvin is als veulentje bij mijn schoonouders geweest,mijn man moest een paar keer op zijn moeder gaan zitten ,evende weg wijzen en braaf worden).... :o

lmjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 22:35

@ patrick en joostvangestel:
Dat is jullie mening.
We zullen zien, hebben er 3 weer drachtig van.
Weet zeker dat ook deze veulens weer goed worden.
Jullie weten net zo goed als ieder ander of een veulen jullie aanstaat of niet.
De 3 veulens worden dit jaar 1.
Tot nu toe nog steeds mooie hoofdjes en goede bouw en veel bot.
Maar we wachten af!!

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:51

lmjansen schreef:
@ patrick en joostvangestel:
Dat is jullie mening.
We zullen zien, hebben er 3 weer drachtig van.
Weet zeker dat ook deze veulens weer goed worden.
Jullie weten net zo goed als ieder ander of een veulen jullie aanstaat of niet.
De 3 veulens worden dit jaar 1.
Tot nu toe nog steeds mooie hoofdjes en goede bouw en veel bot.
Maar we wachten af!!

Een beetje je eigen lijn uitstippelen is toch ook mooi.Dan kom je mogelijk nog eens met iets aparts.
Als de fundamentele kwaliteit er maar is!

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:59

Bewezen in de fokkerij na 3 veulens vind ik ook een beetje vroeg. Hij kan natuurlijk 3 goede veulens gefokt hebben maar dat is nog niet bewezen. Hopen dat ie dat uiteindelijk wel gaat doen maar nu nog beetje vroeg om te zeggen. King heeft ook paar knappe veulens voortgebracht maar ik zou pas na een 15 tot 20 veulens iets durven zeggen over zijn fokkwaliteit.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 14:49

En voor de sport hoeven ze vooral niet knap te zijn maar wel over kwaliteiten beschikken!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:34

vivana schreef:
En voor de sport hoeven ze vooral niet knap te zijn maar wel over kwaliteiten beschikken!

Hengstje is al verkocht ;)

Bettinaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:18

AniekR schreef:
Kwam hem net tegen, Nia Domo's Bolero:
http://i306.photobucket.com/albums/nn24 ... g_1789.jpg
http://i306.photobucket.com/albums/nn24 ... g_1874.jpg

Esmee, zat jij toevallig niet vlak naast ons? :oo

nakomeling van Berthine! wester aikema's berthine is mijn verzorgpony geweest voor heel wat jaren. Miranda bolhuis was de eigenaresse. zal kijken of ik de foto kan scannen waar we samen op staan.. weet nog dat ze verkocht werd. goh dat vond ik heel erg. ze is naar de familie goossens gegaan en sindsdien weet ik niet waar ze is of wat ze doet... dit vind ik nog steeds heel erg. misschien dat jullie mij kunnen vertellen waar ze is? het is alweer heel wat jaren terug ook dat ze verkocht is. ik ben nu 22 en toen was ik zelf 16 toen ze weg ging... :'(
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 25-01-12 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten, foto's in link geplaatst.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:04

Het onderwerp van dit topic is de Hengstenkeuring van 2011.
Het topic heeft een jaar stil gelegen en is omhoog gehaald met een offtopic reactie.

Voor de keuring van 2012 kan een nieuw topic geopend worden als die ter sprake komt.
Hier een slotje.