Ik heb altijd gesprongen, rijd nu zins maart weer dressuur. Nood gedwongen, maar vindt het nu wel leuk. Was 15 jr geleden dat ik tussen hekjes had gereden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
toptoys schreef:Charley, begin je vandaag bij je nieuwe werkgever?
toptoys schreef:Houd je niet van springen? Leuk man!Wat kan je gebeuren, hij gaat af of hij stopt....
![]()
Ik heb altijd gesprongen, rijd nu zins maart weer dressuur. Nood gedwongen, maar vindt het nu wel leuk. Was 15 jr geleden dat ik tussen hekjes had gereden
Charly schreef:toptoys schreef:Charley, begin je vandaag bij je nieuwe werkgever?
nee heb een maand opzeg termijn bij mijn huidige werkgever....
Peter, wil je geluk net bederven, maar een pony die nog zo kort OHZ is zou ik nog niet mee gaan springen... laten ze eerst met beide benen aan de grond maar eens goed hun balans zoeken en dan in de lucht....
Charly schreef:nee dat zeg ik helemaal niet dat je ze over een oxer van een meter jaagd... maar toch zou ik nog iets langer wachten, persoonlijk
PeeWij schreef:Charly schreef:nee dat zeg ik helemaal niet dat je ze over een oxer van een meter jaagd... maar toch zou ik nog iets langer wachten, persoonlijk
Als je bezig bent met een paard te beleren, op welk gebied dan ook, moet je ze afwisseling aanbieden. De ene dag dressuurmatig rijden dan eens lekker naar buiten, longeren en springen. Afwisseling houdt de geest fris. Rara waar komen de probleem paarden vandaan. Afgestompt in de geest geeft alleen maar problemen. Iedere dag het zelfde rondje in de binnenbak gaat vervelen. Ga je zelf maar na, je wilt ook niet iedere dag het zelfde doen!
toptoys schreef:Me zusje reed vroeger een kleine welsh B ( 122,5) en die sprong 140.Geen heel parcours denk ik, maar toch. Ze reed er ook samengesteld mee in het Z, maar dat kon niet aangepast worden aan de voorgeschreven hoogte, dus mocht ze bij heel veel sprongen de altenatieve route pakken, deed de merrie niet....pakte alles aan wat voor haar kwam!Jammer dat er niet zulke paarden bestaan!
toptoys schreef:Me zusje reed vroeger een kleine welsh B ( 122,5) en die sprong 140.Geen heel parcours denk ik, maar toch. Ze reed er ook samengesteld mee in het Z, maar dat kon niet aangepast worden aan de voorgeschreven hoogte, dus mocht ze bij heel veel sprongen de altenatieve route pakken, deed de merrie niet....pakte alles aan wat voor haar kwam!Jammer dat er niet zulke paarden bestaan!