[HK]Welshpraat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

toptoys

Re: [HK]Welshpraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:15

Houd je niet van springen? Leuk man! Haha! Wat kan je gebeuren, hij gaat af of hij stopt.... Clown
Ik heb altijd gesprongen, rijd nu zins maart weer dressuur. Nood gedwongen, maar vindt het nu wel leuk. Was 15 jr geleden dat ik tussen hekjes had gereden Bloos

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:16

toptoys schreef:
Charley, begin je vandaag bij je nieuwe werkgever?

nee heb een maand opzeg termijn bij mijn huidige werkgever....

Peter, wil je geluk net bederven, maar een pony die nog zo kort OHZ is zou ik nog niet mee gaan springen... laten ze eerst met beide benen aan de grond maar eens goed hun balans zoeken en dan in de lucht....

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:17

De meeste pony's kunnen leuk springen, zijn net katten!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:18

toptoys schreef:
Houd je niet van springen? Leuk man! Haha! Wat kan je gebeuren, hij gaat af of hij stopt.... Clown
Ik heb altijd gesprongen, rijd nu zins maart weer dressuur. Nood gedwongen, maar vindt het nu wel leuk. Was 15 jr geleden dat ik tussen hekjes had gereden Bloos

Jah het spring of niet Tong uitsteken En alsie over een hindernis van 50 cm springt of het een 2 meter hoge is en je flikkert eraf word je echt niet blij als je er op een ongelukkige manier terecht komt.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:19

Charly schreef:
toptoys schreef:
Charley, begin je vandaag bij je nieuwe werkgever?

nee heb een maand opzeg termijn bij mijn huidige werkgever....

Peter, wil je geluk net bederven, maar een pony die nog zo kort OHZ is zou ik nog niet mee gaan springen... laten ze eerst met beide benen aan de grond maar eens goed hun balans zoeken en dan in de lucht....

Meiske, neem van mij aan dat het geen kwaad kan. Wat zie jij dan voor je? datwe die pony gelijk over een dikke oxer jagen van een meter.! Knipoog
We zitten al 20 jaar in de paarden van thuis uit. Diverse paarden zadelmak gemaakt. Als bijna 3 jarige rond deze tijd uit de opfok, zadelmak maken en in januari mee naar het oefenspringen. Als 4 jarige moeten ze wel een B parcour springen!

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:20

nee dat zeg ik helemaal niet dat je ze over een oxer van een meter jaagd... maar toch zou ik nog iets langer wachten, persoonlijk Lachen

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:21

WF, bleef ie dat doen dan? Meestal nieuwigheid, die huizen hoge noodsprongen. Clown
Maar als het je ding niet is, gewoon niet doen meer.
Ieder z'n hobby, toch. Als je een paar keer rot gevallen bent, heb je het ook wel gehad.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:22

Pony is 8 jaar Pris. Geen 3 Lachen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:23

Pony had veel vaker gesprongen. Gewoon kloterig dus...

youngster

Daarbij gok ik dat het hoogste wat gesprongen wordt 50cm is?

PeeWij

Charly schreef:
nee dat zeg ik helemaal niet dat je ze over een oxer van een meter jaagd... maar toch zou ik nog iets langer wachten, persoonlijk Lachen

Als je bezig bent met een paard te beleren, op welk gebied dan ook, moet je ze afwisseling aanbieden. De ene dag dressuurmatig rijden dan eens lekker naar buiten, longeren en springen. Afwisseling houdt de geest fris. Rara waar komen de probleem paarden vandaan. Afgestompt in de geest geeft alleen maar problemen. Iedere dag het zelfde rondje in de binnenbak gaat vervelen. Ga je zelf maar na, je wilt ook niet iedere dag het zelfde doen! Pling

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:27

PeeWij schreef:
Charly schreef:

Als je bezig bent met een paard te beleren, op welk gebied dan ook, moet je ze afwisseling aanbieden. De ene dag dressuurmatig rijden dan eens lekker naar buiten, longeren en springen. Afwisseling houdt de geest fris. Rara waar komen de probleem paarden vandaan. Afgestompt in de geest geeft alleen maar problemen. Iedere dag het zelfde rondje in de binnenbak gaat vervelen. Ga je zelf maar na, je wilt ook niet iedere dag het zelfde doen! Pling

daar moet ik je gelijk in geven Lachen.. maar zoals je zelf aangeeft zul je het wel weten haha Lachen!.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:28

Me zusje reed vroeger een kleine welsh B ( 122,5) en die sprong 140.Geen heel parcours denk ik, maar toch. Ze reed er ook samengesteld mee in het Z, maar dat kon niet aangepast worden aan de voorgeschreven hoogte, dus mocht ze bij heel veel sprongen de altenatieve route pakken, deed de merrie niet....pakte alles aan wat voor haar kwam! Haha! Jammer dat er niet zulke paarden bestaan! Clown

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:28

Achjah, een ieder doet het op zijn eigen manier, net als met voeren etc.
Wat is goed? Verschilt per paard.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:32

Ik ga aan de arbeid. Tot straks
Doei, doei

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:34

toptoys schreef:
Me zusje reed vroeger een kleine welsh B ( 122,5) en die sprong 140.Geen heel parcours denk ik, maar toch. Ze reed er ook samengesteld mee in het Z, maar dat kon niet aangepast worden aan de voorgeschreven hoogte, dus mocht ze bij heel veel sprongen de altenatieve route pakken, deed de merrie niet....pakte alles aan wat voor haar kwam! Haha! Jammer dat er niet zulke paarden bestaan! Clown

Oh die bestaan wel hoor. Alleen dat is niet te betalen Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:36

Werkze Toptoys

Ik heb een computeruurtje Haha!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:36

toptoys schreef:

Bestaan wel degelijk, maar zijn niet te betalen! Onze vorige A, Zonneweide's Historie, helaas te vroeg meoten afgeven, hebben we ook zadelmak gemaakt toen ze pas 9 was. Sprong binnen een half jaar een parcours rond van 60cm. Met het trainen sprongen we er gewoon een oxer mee van dik 80cm.
Het voordeel van het zadelmak maken op oudere leeftijd met mountains is, dat ze al diverse keren mee zijn geweest naar keuringen en shows, ze hebben veel gezien en zijn niet zo snel onder de indruk van iets. Daarnaast zijn ze mooi uitgegroeid en het beleren zal toch moeten gebeuren door ervaren mensen. Kinderen erop en dan moeten gaan vertellen dat ze er af gevallen zijn!!! mij niet gezien!
Nu gaan we beginnen met Springbourne Gala, die is ook 9

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:38

Haha Jody maar op Sampie springen was toch wel grappig, daar bleef je nog op zitten ook Tong uitsteken
Ohw oke, goeiemorgen btw!
Springen is fun, als het maar uit te zitten blijft. Royal wordt altijd lekker enthousiast, maar we sprongen eerder (toen we nog hindernissen hadden Tong uitsteken ) wel een oxer van een meter. Hoger durf ik ook nie hoor! Ze gaat zo knetterhard Clown Heb ook wel eens een BB wedstrijdje gedaan, maar das bij de paarden ook direct al weer 90 cm, bah!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:39

Whahaha op Sam... goed... dat was om af te kicken :p

Weet je hoeveel kleuren ik scheet Tong uitsteken

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:42

zal ik ff foto plaatsen? kan iedereen dat zelf beoordelen Clown

*zag er nog wel goed uit hoor, niet eens veel kleuren gezien*

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:42

Doe maar Tong uitsteken Zien jullie mij ook es springen en kan ik die foto ook weer ff opslaan Vork

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:43

Morning! Lachen

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:44

Hay Vanda's

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:46

Lekker geslapen allemaal?

Doe maar foto van WF aan het springen Haha!

Gave foto trouwens van Boomer, echt zo'n oud, wijs hoofd.