[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:01

Farah het zijn niet mijn beste maar in ieder geval toch een paar foto's :) Ik moet nog erg wennen aan mijn nieuwe camera. :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Fer_

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:09

Thnxx nicole !!! vind die tweede wel heel mooi... mag ik die op fb zetten??

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:10

Hier een paar foto's van mijn garde van Dyonne.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 11:24

elfje72 schreef:
Wat een mooie merrie! Wat is het voor één?

Heitraks marvin x easter el nino
Moeder is volle zus van orchard red Prince. En dat is ook de moeder van pippin's Pride.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 12:11

_Fer_ schreef:
Thnxx nicole !!! vind die tweede wel heel mooi... mag ik die op fb zetten??

Tuurlijk :D

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:36

absque_dubio schreef:
elfje72 schreef:
Wat een mooie merrie! Wat is het voor één?

Heitraks marvin x easter el nino
Moeder is volle zus van orchard red Prince. En dat is ook de moeder van pippin's Pride.

Oke, dus ook een half zus van de twee jarige vos merrie van jullie.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 13:45

Klopt ja, die 2 jarige vos waarover we gepbt hebben.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:37

NWR/Partbred heb ik weinig op de foto.
Mijn grootste voorkeur zijn de C's en D's natuurlijk. Daarnaast aangespannen en daarna richting A en sommigen B's. Wel weer grote verschillen gezien. Wel een paar echt knappe pony's. Als ik weet dat bepaalde pony's van Bokkers zijn bijvoorbeeld vind ik het leuk die op de foto te zetten.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:42

ghehe Thnx Dyonne :-D

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:46

hihi nou Dyonne .... Nia Domo's Chanel is dus van ons (3jarige NWR) maar of die nog op een keuring verschijnt weet ik niet :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 21:55

Nou hier paard binnen een week verkocht, zaterdag brengen we d'r weg.
Kan nog wel vertellen dat ik alvast voor m'n verjaardag (november haha) het meest geweldige cadeautje heb gehad. Mijn droom welshje! Valk merrie met veel wit. Namelijk het veulentje van Jenny (nogmaals super bedankt voor deze kans!)
Vrijdag zijn we wezen kijken en in het echt is ze nog leuker. Kan niet wachten tot ze naar huis kan. En mee naar de keuringen. Ik zie het helemaal zitten. Het is zo'n plaatje. :+:
Binnen een jaar dus van Shetlander en paard overgegaan naar alleen nog welsh. Is wel duidelijk dat ik om ben he. :')

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 23:37

absque_dubio schreef:
Kan nog wel vertellen dat ik alvast voor m'n verjaardag (november haha) het meest geweldige cadeautje heb gehad. Mijn droom welshje! Valk merrie met veel wit. Namelijk het veulentje van Jenny (nogmaals super bedankt voor deze kans!)
Vrijdag zijn we wezen kijken en in het echt is ze nog leuker. Kan niet wachten tot ze naar huis kan. En mee naar de keuringen. Ik zie het helemaal zitten. Het is zo'n plaatje. :+:
Binnen een jaar dus van Shetlander en paard overgegaan naar alleen nog welsh. Is wel duidelijk dat ik om ben he. :')

Blij dat je er blij mee bent!! Ik vond het lastig om het zo lang stil te houden, vooral omdat er toch steeds mensen naar vroegen. Ik wens je er heel veel succes en plezier mee toe! Ze zal hoe dan ook opvallen met haar kniekousen aan, :9 :j

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 00:16

@Absque_Dubio: Gefeliciteerd met de vlotte verkoop van je zwarte paard. Wat een mooi cadeau voor je verjaardag. Dan is die ene stal ook niet meer nodig om te huren waar je paard in stond. Al een weiland dichterbij gevonden?

@Regtur: mooi dat je het valkveulentje aan een liefhebster hebt kunnen verkopen.

@Chantal: Jij zit net als ons ook nog super na te genieten van de keuring van afgelopen zaterdag. Wat een intensieve dag ;-) Wij hadden een dag van ruim 16 uur erop zitten.

@Dyonne: Jaja jij maakt wel leuke foto's en bij sommige op een zeer uitgekiend moment :+

Weet iemand waar de zon {:} is gebleven? Wat een regenachtige bende...

Vandaag definitief besloten dat we de sportdag overslaan hoe jammer we het ook vinden. Pony is te groen voor leading rein en we gaan wel echt voor veiligheid en bevestiging, moet wel leuk blijven. Waarschijnlijk zullen we zonder ponies komen kijken.

@Nicole; Uit de hand gelopen hobby? Echt?! Vind je foto's anders behoorlijk profi ogen. Je maakt toch ook de foto's voor jullie HypoStore shop?

Qua maten waar jullie eerder over spraken; er wordt ongelofelijk veel gesjoemeld met zogenaamde D pony maten.... Denk aan een dunner ijzertje. Thja binnen de FEI is het tot de D pony maat dat wij hier in NLD een E-pony maat hebben daar heeft de rest van de wereld echt geen boodschap aan. Een D-pony is om die reden financieel technisch ook vele malen interessanter.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 00:24

Kan me voorstellen dat stilhouden lastig is geweest. Gelukkig is dat nu voorbij. ;)

We zijn inmiddels verhuisd naar een andere stal wat ons erg goed bevalt! Helaas geen wei gevonden maar we staan hier super. Veulentjes kunnen hier ook terecht dus dat is fijn. Stal zeggen we niet op want van het voorjaar komt de 2 jarige (dan dus 3) naar stal. En we willen de stal dus niet kwijt.. Tot die tijd maar even kijken wat we in de stal stoppen. Iemand nog een pony over? _O-

Ik heb zaterdagavond nog moeten werken, lag zondagochtend rond 5 uur pas in bed, dus een dag van 22 uur gemaakt. :=

Jammer dat jullie de sportdag overslaan, maar erg begrijpelijk. Volgend jaar nieuwe kans toch? :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 00:58

Volgend jaar langer kunnen oefenen met de amazone in kwestie. Pony is dan onder het zadel ook goed bevestigd en amazone is dan ook een jaartje ouder en meer rij-ervaring.
Lange dag zeg en ik vond 16 uur in de benen al een fikse klus.

Kan je de stal niet tijdelijk in de onderverhuur doen bij die toko? Goed vastleggen uiteraard wanneer deze leeg moet zijn. ;-)

Zeer chique pony Pippin's Pride. Leuke stalnaam trouwens Pippin! Hoe is je vriend daar opgekomen? Of zit hij in het loodgieterswerk haha :-)

Wat is de naam van je valkje?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 01:43

Is geen stalnaam, Pippin is de naam van de moeder, alle veulentjes daaruit beginnen met pippin's.. (Passion, Pride, etc) en daarachter AT naar de naam van m'n vriend. En nee hij is geen loodgieter. _O-
Ik wil nog wel een stalnaam, maar weet echt niks.. Gelukkig heb ik nog even.
Nieuwe veulen heet Flamboyante. :D

Stal onderverhuren is niet echt een optie daar. Dan wordt het nog eerder de 2 jarige eerder naar huis halen als poetspony.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 05:39

Ik ben afgelopen zondag nog met vriendlief naar
de eifelopfok gereden om mijn jaarling hengst op te halen.
Hij heeft het verrassend goed gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:04

absque_dubio schreef:

Ik reageer maar even hier. Is makkelijker :D

Is wel ontzettend snel gegaan met je paard. Heb je er dus een goed gevoel bij, waren het die mensen van vrijdag?

Nou ja, je kunt nog rijden op Passion en je hebt weer een leuk projectje om mee aan de slag te gaan. Vind het wel een leuke stunt van je vriend, met hulp van Jenny :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 00:01

absque_dubio schreef:
Kan me voorstellen dat stilhouden lastig is geweest. Gelukkig is dat nu voorbij. ;)

We zijn inmiddels verhuisd naar een andere stal wat ons erg goed bevalt! Helaas geen wei gevonden maar we staan hier super. Veulentjes kunnen hier ook terecht dus dat is fijn. Stal zeggen we niet op want van het voorjaar komt de 2 jarige (dan dus 3) naar stal. En we willen de stal dus niet kwijt.. Tot die tijd maar even kijken wat we in de stal stoppen. Iemand nog een pony over? _O-

Ik heb zaterdagavond nog moeten werken, lag zondagochtend rond 5 uur pas in bed, dus een dag van 22 uur gemaakt. :=

Jammer dat jullie de sportdag overslaan, maar erg begrijpelijk. Volgend jaar nieuwe kans toch? :)

Nog een zeer mooie, lieve 6-jarige drachtige cremello A-merrie...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 03:02

Lisan, ik heb natuurlijk ook het allerliefste vriendje! En natuurlijk super dat Jenny mee wilde werken. :D klopt met Passion ga ik vanaf het weekend weer lekker aan de slag. Hoe gaat het met jouw paard en je pony's?

Cremello is leuk maar ga niks kopen, stal moet straks namelijk weer leeg zijn voor andere pony straks dus dat is niet handig. En ik kan totaal niet verkopen. En nee blijven is ook geen optie want ik ben van mening dat we nu al meer dan zat hebben lopen voor nu := moet ergens een grens liggen. Misschien toch de stal maar gewoon leeg laten. Al vind ik dat ook weer zonde. Nouja we zien wel even. Eerst paard zaterdag maar wegbrengen en even bijkomen. Krijg veel stress van paarden verkopen dus al m'n spieren doen pijn van de spanning.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 06:58

absque_dubio@ succes zaterdag! Is ook niet niks om je paardje te verkopen. Maar wat een leuk verjaardagscadeau in het vooruitzicht zeg! Heb je een foto van je (bijna) nieuwe aanwinst? Klinkt goed in elk geval! Oh, en je mag altijd een leuke pony lenen bij ons als je niet gelijk een wilt kopen hoor :)).

Inowa@ leuk dier! Kan ook goed bewegen zo te zien :)

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:04

Ik weet dat het een tijdje geleden te sprake geweest is hier.... Maar hoeveel inch zadel hebbben jullie op de A-tje....

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:11

Spritz kan geen foto via m'n telefoon plaatsen, heb je Jenny niet toevallig op fb? ;)
En een leuke pony te leen? :P

Melanie ik heb een 16 inch zadel, met boommaat extra wijd, maar krijg m helaas nog niet passend (nog te smal). Dus de zadelmaker komt binnenkort. :)

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:13

Ik heb een boomloos zadeltje op het oog... En twijfel idd tussen 16 en 17 inch

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 11:16

17 gaat echt niet passen vrees ik. Ik zou dus voor 16 kiezen.