[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:18

Luna2006 schreef:
Echt? Zie nochtans vaak een haf, fjord, etc die ook Zz zwaar rijden.
En ach, Zz-licht is ook al een hele mooie prestatie opzich, veel ruiters die daar niet raken met hun paard

Maar dat kan ook prima want bij 1.49 mag het dacht ik wel ... En je kan nog dispensatie aanvragen ...

Maar idd zz licht is al een hele prestatie ... Denk dat de meeste die die ambitie hebben dat ook liever doen op een paard als op een pony

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:21

pien26 schreef:
Toch wel raar. Wij zeggen tegen topsporters (bijv. Schaatsen) toch ook niet, tussen de 1,65 en 1,70m mag je niet meedoen. Geen ideale maat. Maat zegt nietsover kunnen en talent. Vind ik dan.
Ik rijd (nog) geen wedstrijden dus weet er verder niet veel vanaf. Maar de prijzen zouden wel veranderen wanneer de e in de sport meer geaccepteerd zouden worden.

Mee eens hoor ! Geen idee eigenlijk waarom die regel van hoogte is ... Je zou zeggen als je eenmaal op dat niv. Bent met je pony dat het dan zeker verdiend is

sneeuwpop

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:37

Vind het dubbel.
Vind eigenlijk wel dat je op hoog niveau geen appels en peren kunt vergelijken..
en ik vind de gangen en houding van een fjord niet hetzelfde als van een kwpn-er van 170. (Over het algemeen vind ik de kwpn-er in het voordeel - is daar ook voor gefokt)
Maar met een klein paardje de figuren door en zelfs "bij elkaar" rijden is gewoon makkelijker.
Het verschil toen ik van mijn luxe welsh cob over stapte naar "mijn nieuwe" paard van 170 - was gigantisch. De bak was ineens kleiner, ineens uitwijken zoals op mijn pony ging echt niet, paard zwaaide uit en mijn pony nooit.... dat waren wel de voornaamste dingen die me bij zijn gebleven.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:45

sneeuwpop schreef:
Vind het dubbel.
Vind eigenlijk wel dat je op hoog niveau geen appels en peren kunt vergelijken..
en ik vind de gangen en houding van een fjord niet hetzelfde als van een kwpn-er van 170. (Over het algemeen vind ik de kwpn-er in het voordeel - is daar ook voor gefokt)
Maar met een klein paardje de figuren door en zelfs "bij elkaar" rijden is gewoon makkelijker.
Het verschil toen ik van mijn luxe welsh cob over stapte naar "mijn nieuwe" paard van 170 - was gigantisch. De bak was ineens kleiner, ineens uitwijken zoals op mijn pony ging echt niet, paard zwaaide uit en mijn pony nooit.... dat waren wel de voornaamste dingen die me bij zijn gebleven.

Maar wordt het niet "logischer"? Een grote ruiter zal nooit op zo'n klein paard gaan zitten, maar moet een kleine ruiter dan niet meer baat hebben bij een passend dier?

Feit blijft dat je moet fokken volgens richtwaarden. Is dat een maat, dan is dat zo.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 17:48

Verschil met een paard van 1.60 en een paard van 1.80 is al heel groot.
En imo kan een kleine volwassenen ruiter echt wel uit de voeten op een paardje van 1.60

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:15

_Fer_ schreef:
@spritz : dat zei je toch toen wij stonden te praten ?! Want dan heb ik hm ook gezien ... " de mooie donkerbruine " hihi

Ja klopt :D!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:36

Ik vind die stiekem te grote pony's laten inmeten in de D maat ook echt niet kunnen. Je houdt jezelf voor de gek. En anderen net zo goed, want zo blijven we veel te grote pony's fokken.
Wordt helaas veel te veel gedaan en wordt gewoon geaccepteerd, helaas..

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:53

Eens!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:59

Ik kan helaas geen foto's plaatsen via m'n telefoon, maar Nicole heeft prachtige foto's van de stermerrie gemaak die op haar fb staan. :D
(Was sowieso erg gezellig met Nicole, zie je snel weer he!)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:21

@sneeuwpop, het klopt dat gangen van fjorden, friezen, ijslanders, tinkers en halfingers etc anders zijn. Maar kijk naar de welsh NWR, zijn toch meer bloederige paarden dan die koudbloeden. Ik weet zeker dat er tussen deze zulke getalenteerde zitten die beter zijn dan sommige hiervoor gefokte paarden. Waarom dan afstraffen op maat? 1,48 kan wel, maar hetzelfde paard in 1,53 niet?

Daarnaast wordt er vaak tegen mij gezegd dat de e maat een mislukte pony is: te groot uit gevallen of een te klein gebleven paard. Naast de friezen kom ik ook uit de arabieren, daar is de e maat heel normaal. Niets te groot uitgevallen of te klein gebleven.

Ik heb helemaal geen wedstrijdambities, te erge spanning waardoor het altijd fout gaat. Maar toen ik op zoek ging naar een pony, zocht ik toch wel een e pony. Als ik op een 1,46 ga zitten, wat ik ook heb gehad, ziet dat er niet uit. Maar dat zou dan betekenen als ik wel op wedstrijd wilde dan perse een paard moet kopen. Ik heb zeker naar paarden gekeken, maar de paarden met goede afstamming zijn ook meteen een heel stuk duurder en dat had ik er dan niet voor over.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:37

absque_dubio schreef:
KellyDV schreef:
Nederlands kampioen 4 Jarige pony's: Pippin's Pride! Behaalde vandaag de eerste plek met 83,9 punten!

[ Afbeelding ]

M'n vriendje was apetrots en had tranen in z'n ogen ervan! (Hij is de fokker) :D

Aahh wat super!!! :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:54

Ik vind paarden te groot, D pony's te klein, dus ik ben blij dat er E pony's bestaan. Ga zelf met de merrie (E pony) vanaf oktober tussen de paarden starten. Verwacht dat ze prima meekomt hoor. Ze is al M2 tussen de paarden geweest.

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:03

Wie kan mij (mag in PB) iets wijzer maken in de wedstrijden/dagen speciaal voor de welsh, wij hebben een drie jarige waar mijn dochter van 11 op gaat rijden, wat is voor haar leuk om te doen en waar kan ik meer info vinden, we gaan 6 september eerst eens kijken in houten om wat meer info op te doen. Het is een C pony, sectie B. vast bedankt

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 21:14

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:00

Foto's staan ook op mijn facebook. Heb niet van alle pony's een foto omdat ik ook meegedaan heb.

Iemand die toevallig foto's heeft van nummer 221: voskleurige c jaarling
En nummer 333: jonge voorbrengers

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:03

absque_dubio schreef:
Ik kan helaas geen foto's plaatsen via m'n telefoon, maar Nicole heeft prachtige foto's van de stermerrie gemaak die op haar fb staan. :D
(Was sowieso erg gezellig met Nicole, zie je snel weer he!)

ZE is ook PRACHTIG!! Kijk al er naar uit naar ons samengestelde veulentje over 2 jaar haha
Ik zeg heel eerlijk een mooiere in merrie vorm zien je niet heel snel, vind zooo geweldige kop op zitten <3

Afbeelding

Afbeelding

Grrrr hij wil de beweging en de andere hoofd foto weer natuurlijk niet laten zien....

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 9d439cb283

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=547F67A2

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:36

Dat is zeker een mooie merrie, opvallende verschijning in de ring!

Nicole bedankt voor de mooie foto's van Jort ook!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:53

Ja ik ook Nicole, gaat ons lukken. Heb al doorgegeven dat we er eentje voor jou fokken haha. En bedankt voor de complimenten. Ben zo verliefd op haar. Kreeg haar weer over toen we naar huis gingen, en t eerste wat ze doet is een dikke kwijlkus op m'n wang geven. :+:
Ben heeeel benieuwd naar jouw veulen volgend jaar! Nog even geduld pfff.

Jort vond ik ook erg knap trouwens.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 23:45

Wat een mooie merrie! Wat is het voor één?

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 07:04

@nicole: heb je ook nog foto s van chanel ?? Volgens mij staat chanel er verder nergens op :( hebben ze geen vaste fotograaf eigenlijk bij t welsh of meerdere? Van gieten hadden we ook geen foto's ...

Voor mensen van hier die foto s hebben gemaakt , chanel was nr 268 ( mag ook via pb uiteraard) of fb : Farah Aalders

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:05

Wij hadden uit voorzorg een eigen privé fotografe *-:) geregeld die met ons mee liep. Was het zeker wel waard.
De keuring in Hellendoorn vorige keer vond ik qua foto's van onze toppers te summier. Dus vandaar dat ik zelf daar actie op heb ondernomen. Ben enorm blij met de foto's :j

Vivian was de fotografe in de ring. Verder zag ik ook Theo van den Brink lopen deze meneer maakt ook mooie sfeerfoto's.
Nicole zag ik ook lopen met een camera incl. toren van een lens erop :wow:
Verder liep de fotografe Daniëlle Hooiveld er ook.
Wellicht als je, @Farah, op hen namen zoekt je wat van jouw ponies tegen komt.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:27

_Fer_ schreef:
@nicole: heb je ook nog foto s van chanel ?? Volgens mij staat chanel er verder nergens op :( hebben ze geen vaste fotograaf eigenlijk bij t welsh of meerdere? Van gieten hadden we ook geen foto's ...

Voor mensen van hier die foto s hebben gemaakt , chanel was nr 268 ( mag ook via pb uiteraard) of fb : Farah Aalders

Ja ik had er een paar, niet veel maarja veel mensen die net voor gaan staan etc zal straks voor je kijken :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:28

PaysBas schreef:
Wij hadden uit voorzorg een eigen privé fotografe *-:) geregeld die met ons mee liep. Was het zeker wel waard.
De keuring in Hellendoorn vorige keer vond ik qua foto's van onze toppers te summier. Dus vandaar dat ik zelf daar actie op heb ondernomen. Ben enorm blij met de foto's :j

Vivian was de fotografe in de ring. Verder zag ik ook Theo van den Brink lopen deze meneer maakt ook mooie sfeerfoto's.
Nicole zag ik ook lopen met een camera incl. toren van een lens erop :wow:
Verder liep de fotografe Daniëlle Hooiveld er ook.
Wellicht als je, @Farah, op hen namen zoekt je wat van jouw ponies tegen komt.

Hahah ja sorry uit de hand gelopen hobby _O-

Ben benieuwd naar jullie foto's

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:30

@Paysbas: hihi ja ik maak normaal altijd zelf de foto's maargoed ik moest aanjagen... we hadden verder ook niemand mee maar had eerlijk gezegd wel verwacht dat op de nationale keuring vast wel een fotograaf was.... ben nog niet zo thuis bij het welsh maar dacht bij t nrps hebben ze ook altijd een fotograaf dus hier vast en zeker ook wel... ;)

thnx voor de naam iig...

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 10:00

Ik was er als officiële fotograaf, echter met 4 ringen wordt het wel een beetje lastig. Ik had me voorgenomen om 2 ringen te doen, en werd zelfs daar af en toe weg geroepen :( Natuurlijk zou het mooi zijn als het stamboek zorgde voor genoeg fotografen voor alle deelnemers, echter is het voor hun belangrijker dat ze de foto's van de kampioenen hebben.