Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
joostvangestel schreef:Hmm, nieuweling met Dyrin Tina erin en Vardra Julius? Je maakt me wel evntjes nieuwsgierig. Dan is er een van de voorouders in ieder geval op Hogeweg 36 geboren. Ja een Sumrin moeder.
Julius was zelf "gewoon" een vos onder die spierwitte kleur van hem. Hij bracht dus wel bruinen en vossen, nooit een zwarte gezien. Als verdunningskleurtje erbij, kon je ook wel eens een palomino zien. Ik heb overigens nooit een valk van hem gezien, maar dat is eerder toeval en het feit dat de valk kleur nóg minder gewild was dan palomino (die kon je vroeger aan de straatstenen nog niet kwijt). De meest aparte kleur was denk ik die van Varpullan Merle, die heeft als zilverappelbruin en als vos te boek gestaan. Ik geloof dat we het nooit meer zullen weten..
joostvangestel schreef:Zo, die doet me denken aan Bolster Elegance, een van de weinige ponies waar we ooit geld aan verdiend hebben.
Is dat soms een verre nakomelinge van Sumrin Toulouse?
Varpullan Merle was een dochter van Vardra Julius en Criban May Bee. May Bee heeft 4 merrieveulens gehad van Vardra Julius, allemaal met een kleurtje. Ze is door Arthur Spronken verkocht aan Herman Knobben van stal Powerful, die heeft er geloof ik Powerful's Caesar uit gefokt.