[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 18:41

ja had dat ook echt niet verwacht, alhoewel ik dat op de keuringen ook al vond (toen stond hij ook vollop te bleren naar een volwassen hengst en gaf hij ook een trap naar een merrie die achterlangs hem liep..), maar dat hij het dan ook nog durft wanneer een grote merrie echt bij hem in de wei staat..

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:48

Dat heb ik gezien ja. Ik zei nog tegen mijn vriend dat hij zich wel echt hengst voelt haha.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 20:37

@ Jaimylover; Ik heb Rosa gekocht en op dat moment had ze echt een schurfthekel aan rijden gekregen (manegepony geweest en is daar errug gestresst van geraakt). Bijna 2 jaar later doet ze in de bak nog steeds maar max. 3 stappen. Tja wel als 'wij volwassenen' (verzorgster en ik) erop gaan, maar wij kunnen haar niet echt gaan rijden.
Rijden blijft bij haar dus beperkt tot een enkele keer een bosrit met een nichtje. Dat vindt ze geweldig!
Verder doen we met haar vrijheidsdressuur, longeren, wandelen, ze loopt mee als handpaard naast onze D-pony met buitenritten (ook galop), ze loopt in de molen, gaat als gezelschap mee in de paddock bij onze D-pony, wordt beleerd voor de wagen en is fokmerrie.
Weet niet of het helpt, maar ik geniet volop van mijn pony waar ik niet op rijd. Ik zie rijden dan ook niet als noodzaak voor haar.
Succes met je keuze!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:25

Zo, ik quote mezelf ff uit een ander topic. Ik denk dat ik de juiste keuze heb gemaakt...:

Jaimyliefje schreef:
Dames.. Dames..
Adrenaline giert door m'n lichaam. Ik ben blij maar vind het ook zo spannend!
Holly is nu echt, officieel, no turning back...
VAN MIJ!!!!
*\o/*

En hoewel ik het geweldig vind, vind ik het ook wel een beetje eng.. Mijn eerste echte eigen pony, geen zussen meer om haar mee te delen, 100% MIJN verantwoordelijkheid.
Kan ik dat aan? Daar komen we vanzelf achter, als school eronder lijdt, of de pony, of ik zie in dat ik het toch niet aankan, dan moet ze weg. Ik heb een half jaar om me te bewijzen, dat is de voorwaarde.
Wish me luck :D

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 12:59

Oke, nou dan hoop ik dat het allemaal goed gaat en dat je het allemaal aan kan. Ze komt naar Teunissen toch?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:05

gefeliciteerd! hoop dat je veel plezier aan haar zal hebben.
zoals idd al beschreven, rijden is 1 van de vele dingen die je met een pony kan doen, er blijven altijd nog genoeg ander opties over!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 13:18

Girlgamer schreef:
Oke, nou dan hoop ik dat het allemaal goed gaat en dat je het allemaal aan kan. Ze komt naar Teunissen toch?

ja, klopt.

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:27

Jaimyliefje; van harte gefeliciteerd!
Komt vast helemaal goed!! Waar een wil is, is een weg!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:20

Gefeliciteerd, het gaat je vast lukken als je het zo graag wilt!

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:47

K las net op de site van stal Ysselvliedt dat Golden Boy verkocht is naar Australie. Dan ben ik dus mooi op tijd geweesd, Sunshine draagt nu dus een van z'n laatste veulens in Europa ;) . T is misschien niks unieks, maar vond het toch leuk om te melden...

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:52

Ja Honeys, dat is wat. Wie weet was dit wel je laatste kans ooit.
Toch leuk, ik heb gedekt met een engelse hengst die in 2009 en 2010 in Belgie staat/stond. Ben je toch blij dat je die kans hebt gekregen en in jou geval die kans hebt gegrepen, ookal wist je niet dat hij wegging.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 18:57

Getverdemme.. Waarom nou weer naar Australie?
Net als Shorebrook's How Ever toen.. Allebei van die knapperds die ik erg graag had willen gebruiken volgend jaar voor mijn merrie. (een van de twee dus he :P ) maar dat gaat dus niet meer.
In elk geval wel erg gaaf dat je een van z'n laatste veulens in Europa hebt dan! Een voordeel is dat zijn nakomelingen dan wat 'unieker' blijven :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:00

ah Hot Gossip is ook een mooie optie, die is er normaal volgend jaar wel weer. jammer van Golden boy.
Pendragon was er ook maar vorig en dit jaar en is volgens mij ook verkocht. dus die komt ook niet meer terug veronderstel ik.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:57

Gisteren hadden wij fokkers uit Australie op bezoek en die wisten ook dat Golden Boy hun kant uit kwam.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:04

zoeken ze geen 'vriendin' voor golden boy om hem te ondersteunen met zijn reis en NL tegen hem blijft praten zodat hij de taal niet verleerd! Nog nooit jaloers geweest op een paard, maar nu...... Ik wil ook naar Australië!!!!!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:28

[KS-ITP] Mijn nieuwe aanwinsten! en Angry Cobalt
Wat foto's van Angela en Arthur (en Co die zo kwaad doet haha).
Het gaat nu gelukkig al vele malen beter als afgelopen zondag. Ze staan nu gewoon lekker in 1 wei, Arthur is ook al fan van Amber. Alleen Cobalt weet zich nog niet helemaal goed te gedragen dus het zijn nog geen speelkameraadjes, maar komt vast met een paar dagen wel goed :)

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:37

De show van de Vlaamse Vereniging voor het gebruik van Welshponys & Cobs verleden zondag in Diepenbeek was prachtig.
De dagkampioen werd Pauwhofs james van de familie Bellefroid uit Hasselt, maar de reserve-kampioen was Taraca Razzamataz van de familie Wijffelaars (stal Vughterheid). Het was een welverdiende overwinning voor de kampioenen met veel volk en animo die dag.
Onderstaand enkele foto's.
AfbeeldingTweespan part-breds E.Veranneman uit Sinaai (B)
Afbeelding
AfbeeldingPauwhofs James uit Hasselt
Afbeelding Hunsingo's Twinkle part-bred
Afbeelding presentatie kampioenschap sectie D

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 18:39

boeflover schreef:
zoeken ze geen 'vriendin' voor golden boy om hem te ondersteunen met zijn reis en NL tegen hem blijft praten zodat hij de taal niet verleerd! Nog nooit jaloers geweest op een paard, maar nu...... Ik wil ook naar Australië!!!!!

Als je weet hoeveel het transport kost kun je Golden Boy beter engels leren. kan-ie waarschijnlijk al wel.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 19:06

hier besloten,aangezien winoa niet drachtig is, om haar van de winter lekker door te trainen en winoa volgend voorjaar uit te brengen onder zadel.

gaan om te beginnen waarschijnlijk bij het stamboek wat wedstrijdjes rijden en bij een manege..

winoa zal volgend jaar wel weer aangedekt worden...

Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:38

Inowa, wat jammer. Hopelijk volgend jaar meer geluk.
Morgen komt mijn nieuwe merrie. Ben echt heel er benieuwd. Heb gisteren ook mijn jaarling verkocht. Heb echt mazzel gehad. Heb 4 ponies verkocht in amper 3 weken tijd. Ging het altijd maar zo.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:46

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:07

Het is altijd jammer als er een merrie leeg blijft, terwijl je je al een voorstelling maakt van het veulen. Bij ons lijkt alles drachtig, op 1 gastmerrie na. En van 1 van de 3jarigen ben ik niet zeker, want die liepen bij een jonge hengst en de hengst heeft het niet makkelijk gehad. Hadden we anders moeten doen, maar we hadden andere dingen aan ons hoofd, helaas. Maar we krijgen toch wel genoeg veulens.
We hebben nog weer een heel apart jaarling erbij. Om op peil te blijven. Van Brynrodin Bonheddwr.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:23

Vandaag is mijn nieuwe toppertje gearriveerd! Na een rit van 4 uur kwam ze droog en relaxed van de trailer. Met grote dank aan Carsten Dirks dat hij mij de merrie wilde verkopen.
Hier is Bolster Sikyra (Bolster Goldleaf x Revel Chelsea Cracker).

Afbeelding
Afbeelding

En hier een foto van de nieuwe aanwinst van Regtur. Super kleurtje!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BVZKIIZ8.jpg

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 21:27

Erg mooie aanwinsten allebei!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 22:05

Inderdaad, prachtige kleur op Sikyra, wij hebben er al twee met die kleur en een derde die duidelijk ook vliegenschimmel wordt. Grappig eigenlijk, zo'n pony wordt bijvoorbeeld bruin geboren, blijft lang bruin, wordt vervolgens schimmel, maar in plaats van echt wit te worden, worden ze op een gegeven moment ieder jaar een beetje bruiner. Taru is alweer behoorlijk bruin tegenwoordig.

Op zichzelf ook een geweldig papier, ik heb Maesgwyn Siriol altijd een van de mooiste merries van Retera gevonden.