[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:07

wales moet ik nog altijd een keer doen voor stoeterij bezoekjes,helaas zit dat er nu even niet in...

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:04

Ja, lijkt mij super Melanie. Met een aantal liefhebbers samen lijkt me dat heel gezellig.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:18

lijkt me idd ook nog wel is geweldig naar de royal welsh of gewoon naar een paar grote fokkers toe. komt nog wel is, mn vriend begint iig steeds wat fanatieker en geinteresseerder te worden dus die krijg ik vast wel mee :P
Hoorde gisteren van de Altena show in Almkerk, het zojuist de website gevonden en lijkt me best leuk om van het jaar naar toe te gaan en/of mee te doen, iemand enig idee vanaf wanneer (tot wanneer) het inschrijven kan? En door wie wordt dat georganiseerd, kan op het nwpcs ook niks vinden?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:23

Iemand hier die naar Hellendoorn gaat en toevallig weet hoelaat de keuring begint?

Is zoals gewoonlijk verder op internet niks over te vinden. :n

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:39

Hellendoorn begint om 09.00 uur

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:51

Ik hoorde dat de veterinaire keuring voor stamboekopname om 8.30 begon?

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 07:38

@ Melanie: ik ben er ook wel voor in..

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:46

Is er weleens een regionale keuring die niet om 9 uur begint?????? :Z

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:52

eh.. nee haha. ben je ook weer vroeg thuis he!

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:59

boeflover schreef:
eh.. nee haha. ben je ook weer vroeg thuis he!

I know, maar ik doelde niet op het feit dat ik snel thuis wil zijn ,maar op het feit dat de regionale keuringen altijd om 9 uur beginnen. Al jaren lang zelfs.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:41

joostvangestel schreef:
Ik ben bij Paul Galea (Penwisg) geweest. Heb ook Twyford Panache en de moeder van Tan gezien. Helaas is Paul Galea al een tijd geleden overleden, volgens mij bestaat de Penwisg dus niet meer

Had al zo'n vermoeden want er is haast niks te vinden op internet. Dan heb ik denk ik mijn mailtje toen gestuurd naar de website waar Draig Tan op staat en dat zou dan zijn waar Jaimyliefje nu staat.

Joost heb jij toevallig meer foto's van Panache dan dat ene fotootje dat er is op allbreedpedigree? (Edit; en van moeder Wild Dream?) En weet iemand of Draig Du nou gewoon zwart was of 'dilute black' (is dat smokey??) net als Tan? En ik hoorde dat Panache zwart was, ergens anders staat bruin, donkere valk is ook nog genoemd, daarna hoorde ik weer dat hij ook dilute black was en van die foto wordt je niet veel wijzer...

Het is zo jammer dat ik Draig Du niet gekend heb en dat niemand meer iets over hem weet. Ik zoek nu dus maar naar vergelijkingen tussen Rosa en Tan, toch hetzelfde DNA.

Ik zie dat Picasso via moederskant een kleinzoon is van Panache. Waar staat Picasso nu ter dekking? (sorry, beginnersvraag)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:02

Melanie5 schreef:
Het lijkt me trouwens wel een mooi idee om een keer met z'n allen naar Wales te gaan. Om te kijken bij verschillende stoeterijen.
Is dat een leuk idee?

Ja! (hoewel ik al wel geweest ben bij de meeste, en als ik niet al geweest ben is het meestal omdat het lokale volk die fokker een ware eikel vindt xD )

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:03

Heel leuk idee! Weet niet of het haalbaar is maar ik blijf wel even meelezen...

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:38

inderdaad beginnen alle keuringen altijd om negen uur. En Black Devil de stamboekopname begint om 08.30. Dacht dat jij een B merrie moest rijden?Kan die niet terug vinden in de catalogus?

Jaimyliefje: Ben jij bij bijna alle fokkers geweest in Wales en Engeland? Wel bijzonder ;)

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:53

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:09

Hmm, toevallig foto's van Penwisg? Weet ik eigenlijk niet 100%, ik kan me wel vaag herinneren dat ik toen foto's heb gemaakt. Was toen toevallig op zakenreis in Europa (drie weekjes, 12 landen, woonde nog in Canada). En had mezelf een weekendje VK kado gedaan. En toen bij Baledon, Nerwyn, Runshaw en Penwisg geweest. Maar normaal gesproken heb ik nooit een camera bij op zakenreis, dus dat moet dan toeval geweest zijn. Ik zal mijn schoenendozenarchief eens na gaan zoeken.

Volgens mij was Panache gewoon zwart. Leuke hengst, was mijn soort niet, maar dat hoeft niet. Galea's beste stam was de de stam waar Picasso uitkomt, hoewel hij heel wat ponies met leuke papieren had verzameld.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:21

patrick76 schreef:
Dacht dat jij een B merrie moest rijden?Kan die niet terug vinden in de catalogus?
Voor bestgaand houdt deze pony het zelfde cathalogusnummer als ook voor de keuring.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 15:53

Jaimyliefje schreef:
Oh nu maak je me wel erg nieuwsgierig :D heb je een foto?

Die stonden wel op de site van lageveld, maar ook die ligt er nu uit en zelf heb ik geen foto's van de pony's helaas.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:20

yorick schreef:
Is er weleens een regionale keuring die niet om 9 uur begint?????? :Z

Jazeker, het zal niet vaak zijn, maar afgelopen week stond ik in Eext toch echt half 9 bij de baan en naar mijn weten heb ik dit al eerder meegemaakt. ;)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:55

heeft iemand misschien foto,s van sevenum?

had janneke de rade gemaild en die had foto,s van presca.
vorige week zou haar nieuwe site waarschijnlijk af zijn maar heb nog niets gehoord en kan niets vinden.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:14

Honeys schreef:
@ Diane: ik denk dat hij nu weer op de Julmar stud staat: http://www.julmarstud.com/stallions.php?s=A

Oeh da's jammer zeg, toevallig nog goedgekeurde zonen in Nederland? (Kan ook zelf googlen hoor maar er zit zoveel welsh-kennis bij elkaar hier). Vind Picasso echt knap (had ik geloof ik al gezegd haha)

joostvangestel schreef:
Hmm, toevallig foto's van Penwisg? Weet ik eigenlijk niet 100%, ik kan me wel vaag herinneren dat ik toen foto's heb gemaakt. Was toen toevallig op zakenreis in Europa (drie weekjes, 12 landen, woonde nog in Canada). En had mezelf een weekendje VK kado gedaan. En toen bij Baledon, Nerwyn, Runshaw en Penwisg geweest. Maar normaal gesproken heb ik nooit een camera bij op zakenreis, dus dat moet dan toeval geweest zijn. Ik zal mijn schoenendozenarchief eens na gaan zoeken.

Volgens mij was Panache gewoon zwart. Leuke hengst, was mijn soort niet, maar dat hoeft niet. Galea's beste stam was de de stam waar Picasso uitkomt, hoewel hij heel wat ponies met leuke papieren had verzameld.

Als je dat wilt doen ben ik idd wel erg nieuwsgierig. Ik kan ook de moeder van mijn pony al niet meer vinden. Heb nu wel een papiertje, maar heel weinig beelden bij de stamboom.
Maar was Panache dan wel een goede hengst? (hij heeft natuurlijk die 3 bekende zonen met Ruthley Wild Dream) Ik kom hem niet zo vaak tegen, Twyford Pepper veel vaker. Op die ene foto van allbreedpedigree (waar dus staat dat hij black dun is) lijkt hij echt een mega hals te hebben, beetje uit verhouding zegmaar...

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 19:22

Diane_Basje schreef:
Honeys schreef:
@ Diane: ik denk dat hij nu weer op de Julmar stud staat: http://www.julmarstud.com/stallions.php?s=A

Oeh da's jammer zeg, toevallig nog goedgekeurde zonen in Nederland? (Kan ook zelf googlen hoor maar er zit zoveel welsh-kennis bij elkaar hier). Vind Picasso echt knap (had ik geloof ik al gezegd haha)

:D Sunshine vond m net als ik ook erg knap ( lekkere penny opmerking ). Zover ik weet heeft hij geen goedgekeurde zonen hier in Nederland, maar ik kan t mis hebben hoor.

Putwell Panache kom ik trouwens wel regelmatig tegen hoor op papieren, maar voor de rest weet ik ook niet zoveel van hem.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:44

inowa schreef:
heeft iemand misschien foto,s van sevenum?

had janneke de rade gemaild en die had foto,s van presca.
vorige week zou haar nieuwe site waarschijnlijk af zijn maar heb nog niets gehoord en kan niets vinden.

janneke zit in engeland, dus kan wel dat dit nog niet klaar is.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:15

Even een foto van mijn geweldige veulentje. Foto is gemaakt door DarkDreamer.
Rivendell's Chrystal Clear (Lowland Damon x Dyfed Curtsey)
Afbeelding

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 22:06

We zijn erovereens en zondag gaan we ze ophalen. Dus bij deze een voorproefje op mijn nieuwe aanwinsten :D en mijn stapje dichterbij 'keuringen als topsport'??

Afbeelding
Afbeelding
Fulnaho's Angela, stermerrie van Telynau Souza
en haar hengstveulen Fulnaho's Arthur, van Steehorst Pride

(foto's zijn van juni)