[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:21

Cemlys schreef:
Gelijk heb je Nicole, ik zit stiekem te denken om in de toekomst ook nog even buiten het stamboek te fokken met mijn nu 3 jarige. wil komend jaar mijn eigen hengst gebruiken, afhankelijk wat daar uitkomt heb ik 2 niet welsh hengsten (wel deels) op mijn verlanglijstje staan voor haar. Ook een duitse en iets heel anders nog haha.

Ben benieuwd in de A/Btje zien je nog niet heel veel keuze buiten stamboek, voordeel van die Atjes dat je natuurlijk ook heel veel aanvoer uit Engeland hebt waardoor je nog wel iets keuze hebt, maar ik snap waarom je wel eens ergens anders zou willen neuzen :) Ben benieuwd welke je eventueel op je lijstje hebt staan :D

StalMelyn

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:29

Wat leuk te horen dat meer mensen zo denken over het nwr. Ik vond ook dat er te weinig bloedlijnen zijn. Ik houd welvan grote ponys en vond vip dan ook een hele mooie. Maar pleun is erg rank en er mag zeker een hengst op met body. Maarzoals ik al zei durf ik niet met haar te fokken. Zodra het kan zou ik wel een fokmerrie erbij willen. Echt gekocht voor dat doel. Maarja, eerst laatste jaar school afmaken wat al een half jaar wordt uitgegesteld vanwege mijn zware hersenschudding....
Uiteindelijk... ooit... heb ik een weitje welshjes, nwr en welsh a/b.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:31

pien26 schreef:
Wat leuk te horen dat meer mensen zo denken over het nwr. Ik vond ook dat er te weinig bloedlijnen zijn. Ik houd welvan grote ponys en vond vip dan ook een hele mooie. Maar pleun is erg rank en er mag zeker een hengst op met body. Maarzoals ik al zei durf ik niet met haar te fokken. Zodra het kan zou ik wel een fokmerrie erbij willen. Echt gekocht voor dat doel. Maarja, eerst laatste jaar school afmaken wat al een half jaar wordt uitgegesteld vanwege mijn zware hersenschudding....
Uiteindelijk... ooit... heb ik een weitje welshjes, nwr en welsh a/b.

Fokken blijft gokken, en ja 99% gaat het goed en 1% kan het fout gaan, ik vind het ook super spannend vooral nu mijn eerste veulentje op komst is kijk ik er zoooo ontzettend naar uit!!

Hoe heeft jouwe het op met keuring gedaan trouwens? :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:33

ja dat klopt, heel veel keus wel in engeland wat type hengst voor mijn ene merrie betreft maar eigelijk vrij weinig hier. de hengsten die ik dit jaar gekozen heb stonden al langer op mn lijstje, en ze hebben daar wel meer wat mij aanspreekt, maarja dat is dan weer duitsland. Als er dan een keer een interessante hengst is dan zit die weer veel verder weg in nederland.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:50

Klopt inderdaad. Ik heb al verschillende paarden meegemaakt, ook paarden waar ik een klik mee had. Maar Pleun is anders. Toch net iets specialer. Daarom koop ik wanneer het financieel kan liever een merrie erbij om echte te gebruiken voor de fok. Kan ook wat mee gebeuren wat ik dan erg zal vinden, maar toch minder als dat er wat met Pleun zou gebeuren wat dan niet perse had gehoeven. Dit klinkt misschien heel hard, maar het voelt voor mij wel zo.
En later, wanneer is echt "groot" ben. Wil ik een boerderijtje met veel land en veel welsh ponies. Ik denk niet dat ik nog een anders ras wil. Misschien in combinatie met duitse rijponys.

@nicole, ik heb een 1e premie behaald. Geen cmk omdat ze welsh opdruk mist. Prima, had uiteindelijk in mijn situatie toch niet kunnen gaan

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 12:06

Voor een Franse kennis ben ik op zoek naar een Welsh veulen wat als volwassen pony een maat tussen de 125cm en de 135cm heeft.

Hengst of merrie maakt niet uit, de enige punten zijn:
- VEEL wit! Zowel op benen als hoofd eventueel buik ect!!
- Chic type zijn met goeie beweging!
- Eindmaat tussen de 125cm en de 135cm
- Kleur maakt ook niet heel veel uit als het maar aan die vorige 3 punten voldoet!
- Sectie B

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:25

Ben zo benieuwd hoe veulentje er uit komt te zien Nicole :D Inderdaad, ik ga ook lekker vreemd met Duits!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:14

Nicole, en toch vonden ze mijn valk weer te rank haha. Vind m zelf eigenlijk juist wel mooi van type.
Afbeelding

Wbt buiten het stamboek fokken, dat doen wij ook weleens :) pakt tot nu toe goed uit!
Hebben een hele leuke palomino Du bois merrie en dit jaar een veulentje van de hengst Cyclon Texass bijv.
En een paar VIP's, maar het valt reuze mee hoe groot hij fokt bij ons. Gewoon netjes aan de maat.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 17:50

Nicole schreef:
Voor een Franse kennis ben ik op zoek naar een Welsh veulen wat als volwassen pony een maat tussen de 125cm en de 135cm heeft.

Hengst of merrie maakt niet uit, de enige punten zijn:
- VEEL wit! Zowel op benen als hoofd eventueel buik ect!!
- Chic type zijn met goeie beweging!
- Eindmaat tussen de 125cm en de 135cm
- Kleur maakt ook niet heel veel uit als het maar aan die vorige 3 punten voldoet!
- Sectie B

Ik heb een jaarling merrie die wel voldoet.
Maar neem aan dat het toch een veulen moet zijn...

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 19:10

Spritz schreef:
Nicole, en toch vonden ze mijn valk weer te rank haha. Vind m zelf eigenlijk juist wel mooi van type.
[ Afbeelding ]

Wbt buiten het stamboek fokken, dat doen wij ook weleens :) pakt tot nu toe goed uit!
Hebben een hele leuke palomino Du bois merrie en dit jaar een veulentje van de hengst Cyclon Texass bijv.
En een paar VIP's, maar het valt reuze mee hoe groot hij fokt bij ons. Gewoon netjes aan de maat.

Leuke pony! Hebben jullie nog boven gemiddeld gereden pony's te koop?

Ik heb ook een veulen van Don Cremello du Bois bij een Welsh merrie. Mijn merrie is wat snel nerveus en omdat het haar eerste veulen is zocht ik een hengst die een rustig karakter vererft. Dat is wel gelukt.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:41

@spritz : en dan vind ik Jack nog vrij klein zelfs !! Natuurlijk afwachten hoe hij uitgroeid maar fluf was groter met die leeftijd en die meet nu 1.46

Vind je valk eigenlijk wel heel mooi hoor ! Ziet er zo niet heel rank uit ...

@elfje : wat leuk ? Heb je daar foto s van op fb ?? Zijn wil je me daar even in taggen ... Ben wel heel benieuwd omdat wij onze welsh misschien ook met hem willen laten dekken ... M'n nrps is trouwens ook een don cremello en die is super braaf ... Met 2 mnd onder het zadel reed hendry z'n dochtertje van vier er al op rond ... Met of zonder zadel alles kan en er zit toch nog ruim 65% bloed in

@nicole: ik ben ook echt Duitse rijpony fan !!!!! Geweldig !!! Zijn echt miniatuur paardjes

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 20:46

Ik heb mijn Atje gedekt met Bungie van Nyckle omdat ik dat zo'n gave hengst vind totaal niet gekeken naar verbetering en dergelijk eerlijk gezegd ook al vind ik ze wel bij elkaar passen.
wil eerst even zien hoe ze fokt en alles en volgend jaar opzoek naar een passende hengst.

Ik heb mijn kleintje de deken alweer op ook, net als de grote paarden vind het toch alweer best koud worden.
en ja ze moet natuurlijk ook er netjes uitzien voor zaterdag.

Stino1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 14:58

Na lange tijd enkel meelezen is het tijd om enkele foto's van mijn eerste zelfgefokte veulen te delen.

Lobo Shangai Moon (Eyarth Tom Tom x Thistledown Shangdu x Stoak Tuscany)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

@Nicole Misschien wat voor je kennis.
Laatst bijgewerkt door Stino1992 op 19-08-14 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:02

Stino1992 schreef:
Na lange tijd enkel meelezen is het tijd om enkele foto's van mijn eerste zelfgefokte veulen te delen.

Lobo Shangai Moon (Eyarth Tom Tom x Thistledown Shangdu x Stoak Tuscany)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

@Nicole Misschien wat voor je kennis.

Sectie A of B? Merrie of hengst? :)
Hoe groot verwacht je dat hij of zij ongeveer zal worden?

EDIT: Denk B idd aan je OS te zien?

Stino1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:06

Sectie B merrieveulen.
De moeder is 1.30m de vader 1.35 dus ik denk dat ze 1.30 zou moeten halen.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 15:07

Stino1992 schreef:
Sectie B merrieveulen.
De moeder is 1.30m de vader 1.35 dus ik denk dat ze 1.30 zou moeten halen.

Ik heb je een PBtje gedaan :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:58

Stino1992 wat een ontzettend stoere zeg!

Nou ik heb besloten paard toch te koop aan te bieden om te kijken wat er gebeurt. Gister op marktplaats gezet en vrijdag komen de eerste kijkers en er is nog iemand die erg graag wil komen kijken. Had ik nooit verwacht. := Ben vanaf gister alleen maar in tranen, pff wat is dat moeilijk zeg. Respect voor de mensen die dat zo makkelijk kunnen doen.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 15:42

Anouk;als de beslissing je niet aan t hart ging dan had je geen band met de zwarte merrie. Fijn dat je al zo vlot kijkers hebt.

Leuke veulens weer gezien.

Vandaag pony geschrobd. Wat kunnen schimmels viespeuken zijn!
Veulen is nog steeds een valkje. Ze begint echt een eigen karaktertje te ontwikkelen. Voetje geven, vliegenspray, halster op en af doen en meelopen gaat zonder probleem. Ook met mams de trailer op vind ze in orde. Het is altijd genieten om deze bengel in het weiland te zien springen en gekke bokkensprongen dat ze kan maken. We zijn echt heel gek met haar.

@Nicole; heb je jouw merrie zelf zadelmak gemaakt?

Wat overigens ook een stoere en schitterende valkhengst is dat is; Gin Power directe afstamming van Paint Power.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:41

Prachtig veulen hierboven!

@Paysbas: inderdaad, heb hier ook zo'n viespeuk op stal staan, helaas hier niet super warm vandaag.

Heb een superleuke foto van Dilys vandaag gemaakt. Frontriem mag inderdaad een maatje groter, was gewoon om even te passen of dit hoofdstel beter paste, doet het dus ook buiten de frontriem. Gaan die dus een maatje groter zorgen. Bitje doet ze zelf aannemen en ze vind het hoofdstel helemaal niet raar of eng. Is de derde keer dat ze het aan heeft gehad, hoogstens 5 minuten voor de foto's

Afbeelding

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 17:57

PaysBas schreef:
Wat overigens ook een stoere en schitterende valkhengst is dat is; Gin Power directe afstamming van Paint Power.

Sinds vorige week onder het zadel, vandaag filmpjes gezien, ziet er goed uit!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:00

absque_dubio schreef:
Stino1992 wat een ontzettend stoere zeg!

Nou ik heb besloten paard toch te koop aan te bieden om te kijken wat er gebeurt. Gister op marktplaats gezet en vrijdag komen de eerste kijkers en er is nog iemand die erg graag wil komen kijken. Had ik nooit verwacht. := Ben vanaf gister alleen maar in tranen, pff wat is dat moeilijk zeg. Respect voor de mensen die dat zo makkelijk kunnen doen.

Ai nooit fijn, zeker als je er een beetje een band mee hebt. Ik heb er een paar thuis die eigelijk niet weggaan, zoals mn rijpony (maar dat is ook een heel verhaal) en een merrie voorlopig. De rest is eigelijk officieel te koop, maar dat wil niet zeggen dat ik ze bv eerst tot een bepaalde leeftijd aanhoudt. Ik wil gewoon kijken hoe de jonkies het met 3 jaar doen en welke kant ze uitgaan (fok of sport), mijn hengst wil ik zowiezo eerst mee dekken thuis. de gene die ik tot nu toe verkocht heb, stond ik ook gewoon achter. Achteraf ook geen spijt van (want dat vragen mensen dan soms), jammer mss, maar geen spijt.
en ah je maakt een ander er ook weer heel blij mee.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:01

Luna2006 schreef:
Prachtig veulen hierboven!

@Paysbas: inderdaad, heb hier ook zo'n viespeuk op stal staan, helaas hier niet super warm vandaag.

Heb een superleuke foto van Dilys vandaag gemaakt. Frontriem mag inderdaad een maatje groter, was gewoon om even te passen of dit hoofdstel beter paste, doet het dus ook buiten de frontriem. Gaan die dus een maatje groter zorgen. Bitje doet ze zelf aannemen en ze vind het hoofdstel helemaal niet raar of eng. Is de derde keer dat ze het aan heeft gehad, hoogstens 5 minuten voor de foto's

[ Afbeelding ]

Doe normaal en laat je jaarling gewoon jaarling zijn :x :x :x

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:07

Ze is jaarling genoeg hoor, denk dat af en toe iets mee doen echt geen kwaad kan hoor. Is net hetzelfde als een paardje mee op keuring nemen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 18:18

Wie gaat er nog naar de keuring van de Vriendenkring? Laatste week om in te schrijven, altijd een heel leuke keuring. Ik heb wel pony's ingeschreven, show deze keer niet zelf omdat ik niet de hele dag kan gaan, maar ben s ochtends wel even van de partij :D

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:52

Geen Atjes hier Cemlys, dus helaas. Jij veel succes ... !!!