[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:29

Oh nee, een lang recht hoofd heeft ze niet hoor. ;)
Ze is wel een ander type welsh mountain pony dan wat we in Nederland vooral zien, dat wel, absoluut. Ze is niet zo van het hele brede, heeft een smal koppie, maar absoluut niet lang en ze heeft mooie ogen, oren en kaken erop. Ze heeft prachtige verhoudingen. Haar koppie lijkt allicht wat lang doordat het zo smal is, dat kan ik me voorstellen.
Een wat grappigere foto, maar hier zie je het wat beter:
http://img834.imageshack.us/img834/5589/img7081c.jpg

Ze is een simpel type, (nog) niet echt een show type, wel echt een fok- en sporttype. Je kan er 'alles' opzetten en ze heeft prima bewegingen :) Ik ben erg blij met haar koppie moet ik zeggen, ze heeft een geweldige uitstraling en haar aftekening is om te kwijlen. Ze is van het ouderwetse type, daar hou ik wel van, wat minder wit (zoals dat origineel was) en minder extreem. Een heel degelijke pony en doet me qua uitstraling erg denken aan mijn kwpn merrie.

Een goede foto van haar geheel is vrijwel onmogelijk te maken omdat ze op een heel schuin stuk land staat op het moment, daardoor lijkt haar achterhand ook schuin op de twee halve standfoto's. Ik zal het binnenkort eens proberen om een degelijke standfoto van haar te maken en allicht heb ik nog een nette standfoto van haar in mijn bestand :) maar daar is ze wel veel jonger nog.

Ik zie op zich wel wat je bedoelt inowa, en kraak je mening niet af, dit is ook de reden dat ik Dragon heb gekozen als hengst voor haar. Of eigenlijk allicht andersom: de reden dat ik haar heb gekozen voor Dragon. Ze zijn een perfect match en het moment dat ik haar zag vond ik haar ideaal bij Dragon passen. Ze vullen elkaar netjes aan, en hij zal ook de punten die je aan haar hoofd noemde kunnen verbeteren.
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 21-07-10 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:48

Mooie merrie hoor vind ik, mooi oog erop, hoofd vind ik niet bepaald lang. Ik denk idd ook dat de combi met dragon heel passend is (wat is het trouwens toch een geweldige hengst, knappe veulens heeft hij ook).
maar mooi merrietjes, goede keuze.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 19:49

Verder nog meer mooie merries met veulens gezien.
Mooie merrie Melanie, wat heeft ze zoal al gefokt?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:40

Zitake: ik krijg nog fotos van de fokker van haar veulens.
Inowa: knap koppie heeft Presca
JAmiyliefje: wat een geweldige hengst! Echt helemaal mijn ding.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:47

Hahaha, ja ik dacht al dat jij Dragon geweldig zou vinden Melanie! Ik volg het topic natuurlijk wel, hoewel ik niet zoveel post, en hij past goed tussen de pony's waar jij normaal gesproken van houdt!
Mocht je interesse hebben in een evt. veulen volgend jaar... ;) Let me know :D
Zijn veulens hebben tot nu toe allemaal geweldig veel van hem weg, hij geeft zijn eigenschappen goed door! Incl. de kleur!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:01

Als het een merrie veulen wordt heb ik zeker interesse:p

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:06

Ok, ik hou je op de hoogte ;)
Hengst blijft allicht sowieso bij mij, ligt aan mijn de hoeveelheid tijd die ik heb, en de finciele situatie.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 23:12

bij een merrieveulen mag je mij ook altijd even op de hoogte houden! ;)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:59

als jullie een pony op het oog zouden hebben, zouden jullie deze dan nog klinisch laten keuren door een VA? Zit hier nogal over te twijfelen nl.. Aan de ene kant kan het een hoop ellende voorkomen, aan de andere kant kan er weinig mis zijn met een B'tje voor het doel waarvoor ik hem koop toch? (fokmerrie, recreatief rijden/mennen maar vooral van genieten zoals ze is)
Ze loopt gewoon goed, is ook stermerrie dus qua bouw e.d. is ze ook gewoon goed. Alleen onder het zadel zou dus nog een gebrek tevoorschijn kunnen komen (maar omdat ze nog niet echt onder het zadel is kan ik dit niet uitproberen, en zou alleen om deze reden ms willen laten keuren).

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:58

Als ik ze koop keur ik zelf (handig dus ;)). Tenzij echt voor de sport dan wil ik wel op foto, maar goed ik heb de indruk dat zo'n problemen wel weinig voorkomen bij die kleine pony's.

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 12:10

Melanie, ben echt weg van je Bolster merrie <3 Leuk zo die hengsten samen.

Iedereen gefeliciteerd met hun drachtige merrie's. Regtur 10 veulens!!

Wij verwachten volgend jaar een veulen van Gleiniant Snaffles.

Fenna, niet mijn tyoe merrie, maar wel een leuke om te zien. Denk dat je een goede keuze hebt gemaakt met de hengst.

boeflover, wat valt er tijdens een klinische keuring te keuren of een pony straks wel of niet geschikt is onder het zadel? Ik ben altijd van mening dat je zelf al heel veel kunt zien.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 16:48

Ik vind het wel een leuke merrie! Doet me ergens wel denken aan Kompas Mariska (v. Rowfant Seal x Vredebest Revel Twink (v. Criban Pep)). Ook een merrie met geweldige beweging die ze altijd doorgaf aan haar veulens, die vrij smal was gebouwd met ook een redelijk rechte neus voor de begrip van enkele fokkers hier :)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:21

Oh nu maak je me wel erg nieuwsgierig :D heb je een foto?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:30

@ Jaimyliefje, wat is Tan toch geweldig. Op deze foto vind ik het echt net Rosa, daar zie je echt dat ze een dochter van Tan's broer is. (Het hoofd en de uitdrukking)
Citaat:
Afbeelding

Ik denk dat je een hele goede combi hebt, want Tan is zelf best wel compact volgens mij en als je merrie dat ook was wordt het zo extreem.

Mag ik hier eventjes mijn veulentje showen? Die is een paar dagen geleden op de foto gezet. Hij is echt al zwart aan het worden.
Afbeelding

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:32

@Jaimyliefje.
PS: Hebben de eigenaren van Tan nou ook Draig Du gefokt? Of kennen ze die mensen nog? Kun je voor mij eens wat info vragen?

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:34

De eigenaren van Tan zijn niet de fokkers van hem, maar Tan (firedragon) komt wel van dezelfde fokker als Du(black dragon).
De Penwisg Stud (oid.). Ze hebben ook de andere Dragon (Penwisg Draig Coch ofwel red dragon) gefokt, het half broertje. Verder fokt die stoeterij een heleboel prachtige pony's van hetzelfde type, ze zijn heel goed.
Neem eens contact op met Ysselvliedt, die hadden vorig jaar nog een prachtige Penwisg hengst staan :)

Over Rosa: ze heeft idd wel echt iets van hem weg, je ziet dat het familie is. Maar toch zijn ze wel heel anders ook. Zijn bouw is met name heel anders (hoewel het type dan weer wel hetzelfde is) en uiteraard zijn enorme bos manen. Hij is toch wat extremer dan Rosa, komt natuurlijk deels doordat hij een hengst is.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:51

Ik heb Ysselvliedt toen gebeld/gemaild, maar zij wisten niet veel meer van Draig Du, zij hebben hem maar kort gehad en hadden ook geen foto's van hem. Picasso ken ik wel, die is ook mooi!
Ik wist wel dat de fokkers van Du, Coch en Tan dezelfde waren, maar die stoeterij heeft mijn mail nooit beantwoord... Beetje jammer. Daarom dacht ik, ik vraag het eens aan jou. Maar Tan is dus niet meer in het bezit van de fokkers. Dat wist ik niet.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:52

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:01

Dat is wel heeel gek inowa.. Nouja, gelukkig niks heel waardevols :)

@Diane_basje: ik wist dat je contact met hen hebt opgenomen, ik bedoelde neem eens contact met ze op met betrekking tot de stoeterij! (vorig jaar hadden ze namelijk een andere Penwisg hengst, een mega gave palomino, een heel chunky geval.. Massief dier.. Zucht :z )
Grote kans dat de Penwisg stud of z'n mail niet checkt, of geen engels spreekt maar alleen Welsh ;) Dus vandaar dat ik zei dat je contact op kon nemen met Y. en H. zoet want die weten misschien wel meer over de stud zelf.
Ik wil ook een keer langs die stud dus ik zal ff navragen of we een keer langskunnen deze twee weken.

Overigens zijn de Welsh veelal niet zo begaan met de pony's zoals wij Nederlanders dat vaak zijn he.. ;) allicht weten ze nog vrij weinig van black dragon en hebben ze geen foto's van hem. Het is lang geleden.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:44

Oke bedoel je zo, ja dat zou ik kunnen doen.
Als je wel langs zou gaan, alvast veel plezier en dan hoor ik het wel he?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:11

Ik ben bij Paul Galea (Penwisg) geweest. Heb ook Twyford Panache en de moeder van Tan gezien. Helaas is Paul Galea al een tijd geleden overleden, volgens mij bestaat de Penwisg dus niet meer

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:35

Jep, dat vertelde ze net ja.
Leek mij ook, want ik heb al eeuwen geen youngstock meer van hem gezien en Dragon is ook alweer een jaar of 12 inmiddels..

Je hebt niet toevallig foto's, Joost? Wat vond je van Dragon's moeder? En van Panache? Heb je Dragon zelf ook gezien in die tijd?
Laatst bijgewerkt door Jaimyliefje op 22-07-10 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:35

:o :D Mensen ik ben een beetje aan het glunderen hier door jullie posts... Mijn veulen van dit jaar komt namelijk van Penwisg Picasso... Ik was al super trots, maar t word nu nog even door jullie bevestigd hahaha.

Het lijkt me trouwens onwijs gaaf om een aantal van die studs te bezoeken ... Maar ja om nou alleen t gaan.. En ik kom hoogst waarschijnlijk ook wel weer met iets moois terug ( als je begrijpt wat ik bedoel ;) )

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:38

Hahaha, ja dat was hem ja! Picasso!
Hij is geweldig, als je kijkt naar de andere Penwisg pony's zie je wel echt een bepaald type doorkomen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:06

Het lijkt me trouwens wel een mooi idee om een keer met z'n allen naar Wales te gaan. Om te kijken bij verschillende stoeterijen.
Is dat een leuk idee?