[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:31

Het is een prachtig dier Nicole

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 11:06

Nicole schreef:
LdJ schreef:
Met zo'n knappe valk kom je de B en L zo door, in t M hoef je pas te gaan rijden :D

Foto'tje moet ik even zoeken, dat is lastig op mn telefoon :+

Edit:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=387615970&key=HCQXEA4W
Ik krijg m zo snel niet kleiner om als foto te posten :o

Vind het er top uitzien!!

Over valk merrie gesproken, die drachtig doos gisteren op de foto proberen te zetten nou ze wou echt niet.. Gelukkig paar leuke plaatjes uitgekomen :)

Ze is zoooo toverbal kwa kleur :') elke dag is ze anders haha
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik zal zodra ik achter de com vanmiddag zit even bijlezen en reageren :)

Danku! :D

Jou valk mag er ook zeker zijn hoor, ben benieuwd strakjes ohz :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:11

Ik ben 170 lang en weeg nog geen 50 kilo en stapte een tijd geleden ook op een welsh a om die een pak op zijn donder te geven. Kinderen zijn toch niet ervaren genoeg soms en die welshjes kunnen aardig ondeugend zijn.
Zelf een welsh nwr van 151+. Op drie jarige leeftijd die stokmaat gemeten maar ze blijft groeien. Misschien is ze nu wel 155, maar heb zelf geen meetstok. Vind het niet erg, dan steken mijn benen sowieso niet onder haar uit. En heb een hele lange zus met hele lange benen, die wel een heel stuk onder haar uit steken. Dus groeien mag wel.

@nicole, die merrie van jou wordt alsmaar lichter. Eerst leek ze een beetje bruin, nu echt valk (vind ik zelf mooier).

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 12:42

Leuk dat er foto's worden geplaatst hier van de pony's!

Nicole, wat wordt je merrie mooi licht zeg. Mooi!
Chantal, mooie pony's heb je! De eerste vind ik gaaf, zie je niet veel.
Pien, jeetje beterschap zeg! Wat balen.. Je bekken gebroken, auw.
Chary, wat is Roy knap! En zo te zien weet hij dat zelf ook :D
Getup, Felow is ook een mooie! Schattig ook geheel in't roze haha.

Wbt A pony zadeltjes kan ik niet mee praten, haha. Rij zelf enkel op NWR's en daar hebben we meestal gewoon een 17,5 inch op liggen. Kleiner moet voor mijn kont ook niet :o ik ben 1.70 en weeg rond de 60 kilo.

Hoe hebben jullie de pony's staan op het moment? Die van mij staan dag en nacht buiten (op de perlino na want die verbrand dan geheel..) maar met dit weer.. Vind er niks aan :=

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:10

LdJ: ik vind jou nog prima passen, ziet er leuk uit!

Ik heb op mijn Atje van 1.16m een 16 inch norton dressuurzadel liggen. De bladen zijn iets lang, maar t zit verder prima! Mijn ruitertje is 12 jaar, weegt niks, wordt helaas alleen aan de lange kant. Zijn nu L2+9 :)

Afbeelding

En mijne staan lekker 24/7 op t land, of bij slecht weer in een zandpaddock. Zowel mijn gereden/getuigde ponies als mijn jaarlingen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 13:24

Oooh Bellarose...wat n prachtige pony!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 14:02

Ja heb Dilys inderdaad een uurtje of 3 bij mijn hengstje op weide gelaten, in het begin een hoop kabaal van beide kanten maar verder geen kik naar elkaar gegeven, Casper dacht er niet eens aan om iets te proberen. Heb der nu terug veilig in de weide achterin gezet zodat ze niet de hele tijd in het drukke volk staat.

Leuke paardjes die weer voorbij komen!

Nicole; die van jou wordt echt mooier met de tijd!

Ik heb een 17 inch op grote paarden liggen, is nog steeds een beetje aan de grote kant maar ga der niet nog kleiner op leggen, dat zag er namelijk niet uit haha.
Op de welshjes had ik een 16 inch liggen en dat pastte perfect.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:00

Nicole en laura knappe pony s hoor. Laura je hebt em gaaf aan het lopen.
Nicole hier dezelfde korte pootjes. Aardig vervelend.

hier staat alles buiten 24u. Gaat prima. Ik voer wel kuil bij.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:04

Ohh ik wil ook zo'n meisje voor mn pony Bellarose! Mooie combi hoor.
Verder ook mooie foto's voorbij zien komen.
Je ziet steeds meer pony's tussen de paarden. Snap ook niet waar mensen moeilijk over doen, een correcte proef is en blijft dat, of je nou op een pony of een paard zit.

Hier staan de sportpaarden en de merries+veulens overdag buiten en 's nachts binnen. Heb m'n 2 wedstrijdpaarden ook alweer onder een regendeken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 15:07

Vandaag even wat geholpen met mn 6jarige merrie onder het zadel (ze wordt maar af en toe eens onder het zadel gereden)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vandaag ook maar eens een stukje op gras gereden ipv in de paddock
Het was even aanpakken weer, maar op het eind liep ze heel fijn weer

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:21

LdJ schreef:
Nicole schreef:

Vind het er top uitzien!!

Over valk merrie gesproken, die drachtig doos gisteren op de foto proberen te zetten nou ze wou echt niet.. Gelukkig paar leuke plaatjes uitgekomen :)

Ze is zoooo toverbal kwa kleur :') elke dag is ze anders haha
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik zal zodra ik achter de com vanmiddag zit even bijlezen en reageren :)

Danku! :D

Jou valk mag er ook zeker zijn hoor, ben benieuwd strakjes ohz :D

Ik heb haar nu al paar keer onder het zadel gehad (denk stuk of 9x)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het topic van ons avontuur de afgelopen 5 maanden :D
[ITP] Mummy in wording! Valk toverbal merrie Ald Feart's Mierela

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:21

Cemlys schreef:
Vandaag even wat geholpen met mn 6jarige merrie onder het zadel (ze wordt maar af en toe eens onder het zadel gereden)
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een heerlijk bekkie zit daar op <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 16:56

Nicole schreef:
Cemlys schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een heerlijk bekkie zit daar op <3

ruilen <<) <<) <<) :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 18:14

Zo er komen weer erg leuke foto's voorbij met mooie combinaties! Ik zal eens kijken of ik ook nog wat foto's kan posten van beide dames op mijn a-tje

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 19:07

He Nicole, ik las je andere topic over je mooie merrie. Je hebt er een duitse rijpony hengst op gezet, maar fok je dan wel binnen het NWR? Of fok je nu een part bred veulen? Nwr is alleen arabisch volbloed, angelo-arabisch en engels volbloed toch?
Ik ben ook erg fan van de duitse rijpony's. Wil graag met mijn merrie fokken maar durf het niet. Veel te bang dat er wat gebeurd met haar. (vorig jaar een van mijn ooms veulens dood geboren, een adoptie veulen erbij gezet waarvan de moeder was overleden. ik durf niet meer zo goed, ze is me te dierbaar.)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:09

Spritz schreef:
Leuk dat er foto's worden geplaatst hier van de pony's!

Nicole, wat wordt je merrie mooi licht zeg. Mooi!
Chantal, mooie pony's heb je! De eerste vind ik gaaf, zie je niet veel.
Pien, jeetje beterschap zeg! Wat balen.. Je bekken gebroken, auw.
Chary, wat is Roy knap! En zo te zien weet hij dat zelf ook :D
Getup, Felow is ook een mooie! Schattig ook geheel in't roze haha.

Wbt A pony zadeltjes kan ik niet mee praten, haha. Rij zelf enkel op NWR's en daar hebben we meestal gewoon een 17,5 inch op liggen. Kleiner moet voor mijn kont ook niet :o ik ben 1.70 en weeg rond de 60 kilo.

Hoe hebben jullie de pony's staan op het moment? Die van mij staan dag en nacht buiten (op de perlino na want die verbrand dan geheel..) maar met dit weer.. Vind er niks aan :=

Hier staan ze dag en nacht buiten, als het kan het hele jaar rond.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:11

Jonge ponies, groep van 10.
Afbeelding

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:14

Dit is de enige nakomeling van de hengst Tyn Y Waun Caradog, die we een paar jaar geleden hadden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:38

pien26 schreef:
He Nicole, ik las je andere topic over je mooie merrie. Je hebt er een duitse rijpony hengst op gezet, maar fok je dan wel binnen het NWR? Of fok je nu een part bred veulen? Nwr is alleen arabisch volbloed, angelo-arabisch en engels volbloed toch?
Ik ben ook erg fan van de duitse rijpony's. Wil graag met mijn merrie fokken maar durf het niet. Veel te bang dat er wat gebeurd met haar. (vorig jaar een van mijn ooms veulens dood geboren, een adoptie veulen erbij gezet waarvan de moeder was overleden. ik durf niet meer zo goed, ze is me te dierbaar.)

Nee ik fok dan niet binnen het NWR dat doen je naar mijn weten alleen wanneer je zowel moeder als vader NWR zijn ingeschreven en goedgekeurd. Veulentje zou inderdaad WPBR ingeschreven worden moeders heeft meer dan voldoende welsh bloed die alleen van moeders kant krijgt ie al 22.5% welsh mee en dan moet de vader nog uitgerekend worden :) tja ik hou gewoon van apart en anders dan andere, iedereen heeft tegenwoordig al een Heitrak's Marvin, Wengelo's Ricardo of een Orchard D'avranches erin zitten en niet dat het geen prachtige hengsten zijn hoor want vooral Ricardo kan een geweldige stempel op zijn pony's zetten, maar ik ga graag eens tegen de richting in :Y) Daarbij was mijn keuze voor het NWR zeeeer beperkt met al een behoorlijk compleet stamboom van Kooihuster Samme x Ster Prestatie m.v. Orchard d'Avranches v.v. Orchard Red Prince

Steerwolde's VIP zou ik ook erg gaaf vinden maar die is gewoon te veel aan de maat voor mij die is de D al uit als ik het zo zag op het HK.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:38

regtur schreef:
Dit is de enige nakomeling van de hengst Tyn Y Waun Caradog, die we een paar jaar geleden hadden.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hoe die kan fijn bewegen!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:48

Nicole we hebben t er al vaak over gehad, ik ben het met je eens. Al die bruine pony's met ongeveer allemaal hetzelfde papier, niks aan. En het echte welshpony type is er naar mijn mening veel te weinig. :+ VIP is idd groot.
Ik heb voor volgend jaar ook een geweldige kleine Duitse palomino hengst uitgezocht voor de (nu nog) 2 jarige. O:) vriendje was gelijk overtuigd na het zien van het filmpje.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:52

regtur schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Die is wel erg gaaf hoor Jenny. Ga je die aanhouden? Caradog was dat die bruine hengst die ik toen een keer bij jullie in het land gezien heb?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:53

absque_dubio schreef:
Nicole we hebben t er al vaak over gehad, ik ben het met je eens. Al die bruine pony's met ongeveer allemaal hetzelfde papier, niks aan. En het echte welshpony type is er naar mijn mening veel te weinig. :+ VIP is idd groot.
Ik heb voor volgend jaar ook een geweldige kleine Duitse palomino hengst uitgezocht voor de (nu nog) 2 jarige. O:) vriendje was gelijk overtuigd na het zien van het filmpje.

Ja inteelt komt steeds dichterbij, nou dan wijk ik wel uit naar de buren en die pony's CAN MOVE!! Daarbij val ik al buiten de boot kwa echte welsh type, ik hou wel van body en rond en bij welsh hebben ze toch liever het fijnere type, soms denk ik dat ik beetje bij verkeerde stamboek zit maar die duitse pony prijzen laten mijn bankrekening nog niet toe _O-

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 10:55

Gelijk heb je Nicole, ik zit stiekem te denken om in de toekomst ook nog even buiten het stamboek te fokken met mijn nu 3 jarige. wil komend jaar mijn eigen hengst gebruiken, afhankelijk wat daar uitkomt heb ik 2 niet welsh hengsten (wel deels) op mijn verlanglijstje staan voor haar. Ook een duitse en iets heel anders nog haha.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:03

Idd, ik vind ze ook te iel en niet meer die pony uitstraling hebben. Echt zo zonde.