[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

seabiscuitje

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:37

Wie gaan er zaterdag nog meer naar Eext?

WPBR is weer niet zo sterk vertegenwoordigd op de keuringen..iemand met een WPBR naar Eext?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:50

Ik ga wel kijken in Eext, geen pony's ingeschreven.

Wie gaat de 28ste aug naar Wezep? Daar dacht ik met de 2 jarige naar toe te gaan.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 19:53

Leuke 2-jarige heb je - even in profiel gespiekt ;)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 11:59

Durf ik het aan? Nee.. Of.. Ja, toch wel :D
Een foto plaatsen van mijn mooie welsh pony merrie dus, en dan wel bij jullie kritische welsh pony fokkers.
Ff for the record:
Ze is 6, en leeft semi-wild in Wales dus behalve van het vele lopen op de berg waar ze leeft, heeft ze niet echt bespiering. Zeg maar: nog niet. Verder is ze niet in showconditie op het moment.
Ze is van Henllan Mark van Penual Mark.
Haar naam is Henllan Hollyberry.
Fingers crossed dat ze drachtig is, ze is iig niet meer hengstig geworden maar staat ook niet meer bij de hengst nu.

Afbeelding

Afbeelding

ze hangt graag de hengst uit :P hahaha
Afbeelding

Ik ben vandaag ff foto's van haar wezen maken (bovenstaande foto's zijn oa. het resultaat), ik zit nu dus weer in Wales. Om nog meer kennis en ervaring op te doen uiteraard, en om mijn beessie op te zoeken. :)

Dus.. Wat vinden jullie van haar?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 13:08

Knappe pony, voor zover ik kan zien mooi koppie, mooie hals. Laatste foto is nogal moeilijk te beoordelen, volgens mij is ze daar wakker aan het strekken haha. Maar knappe pony is het.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 18:03

Leuke merrie Jaimyliefje. Wanneer komt ze naar Nederland? En jij?

Gisteren is Damon terug gekomen uit Limburg en hij loopt nu samen met mijn andere hengst. Gaat super die 2 samen.
De man die hem gehuurd heeft, heeft gister ook de 2 jarige dochter van Damon gekocht. Vandaag zijn mijn cremello merrie en haar veulen naar hun nieuwe huis gegaan in Belgie bij bokker Balte. Hier weer wat ruimte dus.

Ik ga ook even mijn nieuwe aanwinst showen. Ze staat nog in Duitsland en komt 30 juli hierheen.
Bolster Sikyra (Bolster Goldleaf x Maesgwyn Siriol vm Revel Chelsea Cracker).
Drachtig van Weston Mr Model (Dyfed Harlequin x Carnalw Hyderus x Revel Cello)

Afbeelding
Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 21:48

Hier nog wat (slechte kwaliteit) foto's van mijn mannen bijelkaar.

cremello Lowland Damon (8 jaar) en Rivendell's Hy Fidelity (4 jaar)
Afbeelding
Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:19

Wow gaaf hoor die hengsten bij elkaar. En wat goed ook dat ze bij elkaar mogen staan. Ik ben echt fan van Hy Fidelity, vind zijn hoofd zo mooi! En zijn manen worden lang zeg!

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 13:16

gefeliciteerd allemaal met de nieuwe aanwinsten!
idd mooi plaatje 2 hengten bij elkaar, zie je niet vaak en je hoort ook niet vaak dat dat goed gaat. :)
ik ga woensdag voor de 2e keer bij een merrie kijken om te kopen, zit nog heel erg in twijfel of ik het nu wel of niet ga doen(kan eigenlijk beter sparen, maar ze is zo leuk!), maar woensdag avond gaan we dus beslissen...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 15:47

HOi hoi,
Ik had een vraagje aan jullie.
Is watermill Falcon een goede hengst als je een allround veulen wil fokken maar vooral gericht op het springen.
Het liefst ook een veulen met voldoende massa, niet overdreven maar gewoon net gebouwd en dus geen iel ding.

De merrie:
Afbeelding
(op deze foto is ze een jaar of 13 en wordt ze al 5 jaar niet meer bereden)
Afbeelding
verbeterpunten:
-Haar rug
- achterbenen
-hals mag evt. wat gespierder maar is geen must.

Haar veulen van dit jaar (v. de mensinghe's rinaldo new forest):
2e premie op de keuring hals was wat kort en te weinig bespiering.
Afbeelding
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 18:09

zie leuke foto,s voorbij komen.

ik mag nu mede delen dat pepper vandaag drachtig gescand is van sandy,s simba

kijk erg uit naar dit veulen!!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 20:23

Gefeliciteerd Inowa. Ik hoop dat we over een paar weken ook zo'n mooi bericht af kunnen geven!

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 22:33

Gefeliciteerd Inowa! K ga straks even kijken of ik een plaatje van m kan vinden ;) ..

En dan deel ik maar even mee dat m'n Sunshine ook hartstikke drachtig is van Ysselvliedt's Golden Boy *\o/* Het blijft toch iedere keer weer spannend, al voelde ik het deze keer wel dat t goed zat voordat ze nog maar gescanned was. Eind April 2011 is het weer zover, en nu maar hopen dat ze me weer zoiets mooi schenkt :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 07:42

Allemaal gefeliciteerd met de positieve berichten!!!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 12:00

allemaal gefeliciteerd met de positieve berichten en leuke foto's!!

weet er iemand hoe je GOED ratten kunt verjagen een kat heeft geen zin bij ons want er lopen overal honden bij ons zelf ook de wel een kat lust en gif heeft denk ik ook weinig zin want de ratten komen van bij de buren die honderen eenden hebben waarvan het voer niet goed afgesloten is en nu zitten ze dus bij ons en heb al ontdekt dat ze aan het kuil/stro hebben gezeten dus ben benieuwd hoeveel ik er van kan weg gooien

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 13:27

rienne schreef:
allemaal gefeliciteerd met de positieve berichten en leuke foto's!!

weet er iemand hoe je GOED ratten kunt verjagen een kat heeft geen zin bij ons want er lopen overal honden bij ons zelf ook de wel een kat lust en gif heeft denk ik ook weinig zin want de ratten komen van bij de buren die honderen eenden hebben waarvan het voer niet goed afgesloten is en nu zitten ze dus bij ons en heb al ontdekt dat ze aan het kuil/stro hebben gezeten dus ben benieuwd hoeveel ik er van kan weg gooien

Een goede kat is echt goud waard, in dit geval. Gif is een beste 2e oplossing, maar als ze ergens dood liggen(ze drogen wel helemaal op) stinkt het gruwelijk. Zowieso zijn ratten om van te kokhalzen, erg smerig.
In mijn jeugd hadden we ze in de varkensstallen en mijn vader zette strikken. Ze liepen nl over de waterleidingbuizen en het was dan elke ochtend bingo. Maar zo'n bungelend beest opruimen is ook niet leuk.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:18

Inderdaad, een kat werkt super. Of een Jack Russell.
Vandaag mijn oude Dyfed merrie gedekt. Dek normaal nooit op de veulen hengstigheid, maar zij was al zo laat, ik dacht, ik doe het toch maar.
Ben benieuwd of het gelukt is. Mijn Bolster merrie die komt is gescand, dus dat zit goed. Mijn bruine merrie heb ik niet meer hengstig gezien (en mijn minishet heeft ook niets gemerkt: P, hij is schouw ruin).
Hoop dus op 3 veulies volgend jaar.
Moet nog 1 jaarling kwijt trouwens. Als iemand iets weet hoor ik het graag.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 21:50

Als je gif hebt wat indroogt ruik je ze niet. Tenminste hier niet.
Wij hebben ze toen met Rattox-G verdelgt. Ze vraten echt alles aan, zo zonde..

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 00:13

Wij scannen nooit , maar lopen vrijwel dagelijks langs de merries met de hengst. En dan zie je gauw genoeg of er 1 terugkomt.
In principe moeten er 4 dragend zijn van Vimpenny Thunder, een hengst waar we heel hoge verwachtingen van hebben.
3 van ons Willie, 2 van Blaenau Flasion, maar da's nog een twijfelgeval, want hij werd nogal verjaagt tijdens zijn avances. 2 merries zijn niet gedekt, 1 door een voszoon van Hy Society, en we hebben 2 aangekochte merries die dragend zijn van Roetsenest Hummer. Stuk of 10 veulentjes staat ons weer te wachten, maar daar kan niets tegen op, geen vakantie waar dan ook, geen bekers of linten. Gewoon genieten van wat er in de wei loopt.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:10

zo als ik al aangaf een kat heeft geen zin bij ons omdat er overal honden lopen en onze honden lusten ook wel een kattenbout :Y)

maar we hebben vallen gezet en ja hoor der zat er al een in, een zwarte

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:13

@ rienne: Ik heb een vriendin met een stel Jack Russels op de boerderij, die jagen ook op de ratten. En ze vangen en doden ze ook nog ;)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:22

ja klopt heb ik ook al eens gezien maar we hebben al 3 honden de een is bang (bordercollie) de ander is te lomp(Chow Cow) en onze shetlandcollie is veel te dik geweest waardoor ze een beetje erg kromme poten heeft dus die is niet snel genoeg

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:06

Allereerst gefeliciteerd inowa! Simba is een prachtige hengst, en staat ook zeker op mijn lijstje. :)
@Melanie5: naar alle verwachting komt Holly ongeveer in oktober deze kant op. Ik kom zelf niet volgende week, maar de week daarna op dinsdag terug naar NL.
Gister ben ik lekker naar de Royal Welsh geweest, onze cob merrie is zevende geworden. Dat is dus de eerste plaats uit de 'highly recommended' klasse, want de genummerde rozetten gaan tot 6. Het was een enorm grote klasse.
Nu de RWS op tv aan 't kijken. Erg positief dat Griashall Kiwi net eerste is geworden! Prachtig dier is dat, ik heb het niet zo op de B's normaal maar die pony is werkelijk om de kwijlen.

@Zitake: omdat de andere foto's niet zo duidelijk waren, hier wat nieuwe foto's en hopelijk een duidelijker beeld!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze is gedekt door de volgende hengst:
Penwisg Draig Tan
Afbeelding

Die dit jaar o.a. de volgende veulens heeft gegeven:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

De hengst is echt een prachtig dier, is ook kampioen geworden op zijn shows, maar vele malen belangrijker: hij verbetert zijn merries echt enorm. In type, bot, massa, bewegingen, het hoofd en ook in hoogte. Daarnaast heeft hij natuurlijk de gewenste kleur, en zijn karakter is gewoon perfect.
Ik ben helemaal verliefd op hem, ik moest en zou een nakomeling van hem hebben, vandaar de keuze voor een import merrie. Het klikt echt enorm tussen hem en mij, en ik heb gemerkt dat hij dat geweldige karakter van hem ook doorgeeft aan zijn nakomelingen.
Duimen dus, dat Holly drachtig is! Ze zijn de perfecte combinatie en vullen elkaar geweldig aan!

Algemene Opmerking: Alle bovenstaande foto's zijn door mij gemaakt, zit dus ook mijn copyright op.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:41

mooie hengst hoor...

je merrie is ook leuk maar toch wat minder rastypisch.
vrij lang recht hoofd,verder kan ik er weinig over zeggen,moet er toch een foto van in zijn geheel hebben,hierop valt nog weinig te zien.

en idd,simba is echt geweldig en zo verschrikkelijk lief.

hier nog eens presca op de foto,knap koppie....nooit verwacht zoiets uit pepper x sven.
Afbeelding

maar van sven hebben alle veulens van dit jaar erg mooie hoofdjes,jammer dat hij gecastreerd is...