In het algemeen denk ik dat het bericht redelijk gedetailleerd is. Alleen als de pony papieren heeft, zal je iets meer over de papieren moeten vertellen en/of de pony keuringsresultaten behaald heeft. Anders heeft het papier geen echte meerwaarde.
Verder zijn de merries allemaal sektie A (leuk) Dan moet ik wel opmerken dat twee merries de maximum maat van 1.22m overschrijden. Daarmee zal je niet gemakkelijk naar de keuring kunnen (overschrijving naar sektie B, waarna je er geen A meer uit mag fokken) Daarnaast zijn er niet zo gek veel kleine A hengsten meer om weer onder de maat te gaan fokken. Ook is een B van 1.25m aan de kleine kant.
Als tip kan je het beste vermelden wat de pony kan. Zijn ze ingespannen, zijn ze ingereden. Op wat voor niveau?
Ik wil niet vervelend zijn, ik wil alleen maar helpen 
PaardenMeisJ schreef:Naam: Frosie
Kleur: Schimmel, Merrie, ong. 7 jaar, 1.20m, geregistreerd
Stalgebreken: Nee.
Gebruikt: ingereden en aangespannen.
Jonge merrie. Blijkbaar goed gebruikt. Prijs tussen 1000 Euro en 1300 Euro. Uiteindelijke waarde kan afhangen van afstamming en/of keuringskwaliteit.
PaardenMeisJ schreef:Naam: Ruby
Kleur: Schimmel, Merrie.
Geboortedatum: Geen idee! ong. 7 jaar. 1.20m, geregistreerd
Gebruik: ingereden
Zelfde commentaar als bij Frosie
PaardenMeisJ schreef:Naam: Tjessie.
Kleur: Vliegenschimmel, Merrie, 10 jaar, 1.25m, geregistreerd
Gebruik: niet gemeld
Merrie over de maat. Tenzij uitzonderlijk gefokt zal de keuringswaarde minimaal zijn. Weet je zeker dat ze over de maat is? Als ze niet gebruikt is, dan heb je nog een klus.
Waarde: 500 Euro als ze niks kan. Als ze al beleerd is al heel wat meer.
PaardenMeisJ schreef:Naam: Lady.
Kleur: Schimmel, Merrie. 13 jaar. 1.25m, geregistreerd
Stalgebreken: Ze wilt altijd aandacht en dan schraapt ze daarom altijd op de grond en bonkt ze tegen de staldeur aan.
Gebruik: niet vermeld
Over de maat, ook niet te jong meer. Als ze niet beleerd is, dan gaat de prijs al gauw richting de 500 Euro, anders misschien meer.
PaardenMeisJ schreef:Naam: Iris
Kleur: Schimmel, Merrie, ongeveer 8 jaar, 1.20m, geregistreerd
Gebruik: aangespannen
Goede leeftijd, goede maat, beleerd. 1000-1300 Euro, afhankelijk van hoe goed ze is.
PaardenMeisJ schreef:Naam: Gaby.
Kleur: Schimmel, Merrie, rond de 9 jaar. 1.15m, geregistreerd
Stalgebreken: Heeft ze niet.
Gebruik: buitenritje (rijden/aangespannen?)
Mooie maat, ook geschikt voor wedstrijden in de A klasse. 1000-1300 Euro?