Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Diane_Basje schreef:Voor dagelijkse belasting houden wij ca. 15% van het gewicht van de pony aan. Al kijken we dan ook naar de pony zelf en ze worden bij ons niet vaak bereden ( nu helemaal niet, staan vetreserves voor de winter aan te maken)
Diane_Basje schreef:En dan nog de vraag of iemand de pony niet in de weg zit. Ik heb liever een iets grotere ruiter die met de pony meegaat dan een kleinere die nog geen balans heeft.
Diane_Basje schreef:En dan nog de vraag of iemand de pony niet in de weg zit. Ik heb liever een iets grotere ruiter die met de pony meegaat dan een kleinere die nog geen balans heeft.
Luna2006 schreef:Ja indd, dat is wel mijn voordeel, dat ik een relatief kleine pony kan kopen en er even goed mee kan rijden zonder dat ik te groot ben. Maar het heeft ook zijn nadelen want kan geen groot paard rijden want dat ziet der gewoon niet uit. Doe het wel maar een merrie van 1m70 en ik daarop ziet deruit alsof dat paard een loopje neemt met me haha.
Morgen grote dag voor Dilys trouwens. Is een opendeurdag en ze staan vanvoor op de weide. Gelukkig is ze verre van hengstig dus durf het aan om der een uurtje of drie samen met Casper op weide te laten. Want beiden vinden het niet leuk om met een draadje tussen 'alleen' te staan als het wat drukker is
absque_dubio schreef:Ik ben 1,69 (50 kg) met lange benen maar stap ook wel eens op m'n A van 1,16. Geen mooi plaatje maar last heeft ze er zeker niet van. Al rij ik liever de welsh van 1,52, dat is een perfect maatje voor mij. Daar ligt een 16,5 inch zadel op en daar pas ik veel beter in dan m'n eigen 17,5 inch zadel (daar verzuip ik in).
LdJ schreef:Hier ook een amazone met een kleintje (sectie B) hoorstart M tussen de paarden, wordt normaal getraind (lees 4 a 5 keer in de week ohz) en dat met mijn 1.68/58 kilo.. En dat gaat m prima af! Helaas geen kleine handige/goede ruiters hier, dus die mogelijkheid heb ik ook niet..
LdJ schreef:Met zo'n knappe valk kom je de B en L zo door, in t M hoef je pas te gaan rijden
Foto'tje moet ik even zoeken, dat is lastig op mn telefoon
Edit:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=387615970&key=HCQXEA4W
Ik krijg m zo snel niet kleiner om als foto te posten