[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 16:42

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:37

Omg mooi! Ik ben grote sabino fan :), jammer dat ze zo niet blijft. Hoop stiekem volgend jaar ook een giga sabino te krijgen (en die kans zit erin ;)). Hou je haar aan?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:43

O, wat gaaf, jammer dat ze niet zo blijft..

Mirjam, echt alleen de veulenkampioen? Zou betekenen dat er van de Welsh Cobs maar twee veulens op de CK lopen?
Hmm, je hebt wel gelijk volgens mij idd, vorig jaar liepen er ook twee.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 19:46

zitake schreef:
Omg mooi! Ik ben grote sabino fan :), jammer dat ze zo niet blijft. Hoop stiekem volgend jaar ook een giga sabino te krijgen (en die kans zit erin ;)). Hou je haar aan?

Voorlopig blijft ze wel ja. Even kijken hoe ze uitgroeit. Ze heeft geen extreem koppie, maar wel mooi. Als ze net zulke benen krijgt als moeders, dan heeft ze een goede kans om te blijven.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:45

Dat kopje valt wel mee vind ik, dat trekt wel nog wat bij. Maar ze heeft er me toch een stel benen onder :). benieuwd hoe ze uitgroeit.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:52

Ik ben ook benieuwd. Mama Curtsey heeft het goed gedaan met haar 21 jaar. Ben trots op haar. Ze is een super moeder en ondanks Curtsey's angst en wantrouwen voor mensen, mag ik toch bij het veulen komen. Vreemden niet, dan gaat ze er vandoor. Eens zien hoe het veulen is als ze ontkreukt is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 21:54

ik ben benieuwd!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:22

melanie gefeliciteerd met je veulen

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 23:47

kwaliteit van de pony's in Sevenum viel niet heel hard mee. Aantal dieren echt niet klaar voor de keuring.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 23:53

Iemand die de 28ste naar Wezep gaat? Wil hier graag mijn 2jarige voor inschrijven, mits ik vervoer vind. En moet ik nog een plaatsje extra hebben gaat pascha ook mee, waarschijnlijk dan bereden klasse. Woensdag gaat pascha voor een aantal weken weg, wordt ze even goed doorgereden. Ben benieuwd!

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:05

Partick: had je ook gelijk in. Die van ons was ook niet klaar eerlijk gezegd. Ik moet maar eens gaan denken aan uitbesteden. De werkgever hielp dit jaar niet mee door me 3 weken op rij naar verweggistan te sturen. Dat stuurde de voorbereiding nogal in de war :(

Maar: de doelstelling was feitelijk het behalen van een eerste premie, dat was voldoende om de moeder aan het laatste puntje voor het elite predikaat te helpen. Die doelstelling is behaald en we zijn nog steeds ontzettend blij met het jaarling voor de toekomst.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:41

patrick76 schreef:
kwaliteit van de pony's in Sevenum viel niet heel hard mee. Aantal dieren echt niet klaar voor de keuring.

Ik heb alleen Hengelo gemist, en volgens de verhalen was het daar ook niet om over naar huis te schrijven. Maar ik denk dat deze trend zich al sinds enkele jaren voor doet. Over het algemeen valt de kwaliteit op iedere keuring me vies tegen. Zoals al eerder gemeld showen is topsport en geen hobby.

Maar zie je dan uiteindelijk de kampioensring op de diverse keuringen en dan denk je, ja toch een mooie groep ponies.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:58

ik zie keuringen juist wel als hobby ipv topsport, daarom ga ik ook niet uit van de 1e plaats omdat ik weet dat mijn pony's zich nog niet kunnen meten aan de beste. vind het gewoon een hele leuke dag uit en hoop natuurlijk wel op een mooie premie. maar vind zelf het meedoen en de ervaring voor mijn pony's belangrijker als het winnen.
tuurlijk zou ik het leuk vinden 1e geplaatst te worden, maar ben nou eenmaal geen professionele fokker dus kan moeilijk vergelijken/selecteren. (om maar even duidelijk te maken; ik dacht dat mijn veulen al vrij groot was, hij was dus echt de kleinste!) maarja, ondanks dat ze dan laatste staan, hij is nu wel gewend aan wassen, trailer e.d. dus heb daar in de toekomst alleen maar profijt van!

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:30

Ik vind het super dat je het zo positief bekijkt boeflover! Als dit voor jou zo prima is, dan is dat toch wat telt?
Ik zie het ook als hobby en niet als topsport.

Ja Cobalt is echt nog maar een kleintje. Verder vond ik hem erg slank en chique. Maar misschien heeft hij gewoon tijd nodig.

Melanie5 gefeliciteerd met je veulen!

T3mptati0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:10

Melanie, :~ wat een mooi veulen! Las dat je ook een pony van Vinkenhof heb gekocht? :P

Wil volgend jaar mijn merrie bij de hengst hebben, ze is nu een heel apart kleurtje, beetje stekelharig met een mooie roodbruine gloed :~

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:10

T3mptati0n schreef:
Melanie, :~ wat een mooi veulen! Las dat je ook een pony van Vinkenhof heb gekocht? :P

Wil volgend jaar mijn merrie bij de hengst hebben, ze is nu een heel apart kleurtje, beetje stekelharig met een mooie roodbruine gloed :~

Nee de merrie die ik gekocht heb heeft een dochter gefokt op Vinkenhof.Merrie zelf is een Bolster merrie.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 22:19

Melanie, nogmaals gefeliciteerd!!

Boeflover ik ben het met je eens!! Voor ons is het ook hobby.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:12

Amen boeflover, zo zie ik het ook en ik hoop dat er meer kleine fokkers/hobbyfokkers zijn die er zo over denken en dus gewoon naar keuringen blijven komen. Het is zeker een leuke ervaring voor jezelf en je pony's.
Enne.. ik dacht ook dat Replay vrij groot was al voor een Welsh A'tje (kreeg ook veel reacties of de vader veel groter was dan Rosa). En ondanks dat ik wist dat hij de jongste van zijn rubriek was vond ik mijn grote vent opeens zo'n baby'tje. Maar dat vond hij zelf gelukkig niet haha.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:37

Ik zie het ook als hobby hoor. Zo blijft het ook leuk. Als je alleen maar voor de prijzen gaat, wordt imo zo commercieel.
Ik moet 365 dagen per jaar naar mijn ponies kijken, de jury maar 5 minuten.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:42

Wij gaan zaterdag met onze 3-jarige merrie naar de regionale keuring. Ze is een boginov x aron (moeder is een keur/sport). Volle zuster was vorig jaar sectie kampioen WPBR op de CK.

Gaan natuurlijk voor de eerste premie, ga er vanuit dat ze die krijgt. Liever nog wordt ze doorverwezen om daarna ster te worden...maar dat is afwachten.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:48

ik zou met wynnetou naar heteren gaan maar denk dat ik hem toch afmeld.

vind hem nog niet zat ontwikkeld.
en boven dat vertikt hij het echt om mee te lopen of uberhaupt een halster om te krijgen.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:52

Oeii..ja..voor oefenen heb je niet echt veel tijd meer..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:17

en voor de ontwikkeling ook niet,maar is geen ramp...volgend jaar beter.
misschien eind september nog met beiden naar lierop maar dat moet ik nog even afwachten.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 15:25

Even een vraagje,aan jullie ervaren welsh fokkers,een welsh pony van 4 jaar kan die nog iets door groeien?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:12

Kan wel maar het zal niet veel zijn in elk geval, vaak vanaf die leeftijd zetten ze meer in de breedte uit.