[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 07:22

regtur schreef:
Cemlys schreef:
weinig recente. Hij staat nu ook gewoon op land volop is groei. Dus weinig aan om veel foto s te maken. Straks showklaar maken deze winter

Hij ziet er goed uit hoor! Zijn halfbroer is verkocht en staat nu ergens in de achterhoek. Ik verwacht dat die nog wel weer ergens op zal duiken.

Ja hij doet het ook goed. Wordt een bonk van een hengst denk ik. Net zn vader

Rivendell

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 07:49

Welke hengst is dood Jenny?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 10:24

Ja, heb ook niks gehoord van recent gestorven hengsten in Nederland. Hier weinig nieuws. Ik heb Brilliant nu eindelijk op een groter weitje staan (1,25ha), daar staat ie samen met Sumrin Tsjaikowski en Hegelhof's Carlos. Wel leuk, ze zijn alle drie familie van elkaar. Allemaal Springbourne Glide als grootvader, eentje nazaat van Sumrin Taru, eentje nazaat van Sumrin Titiana en twee nazaten van Sumrin Tiara. Toch een beetje een Sumrin weitje. Ik ben erg blij verrast met Sjaak (Tsjaikowski), die heeft het heel bijzonder gedaan. Brilliant staat natuurlijk wel veel beter in het voer, maar het is de vraag hoe ze zich verder gaan ontwikkelen.

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:57

Heeft iemand een idee wanneer het welsh magazine van Augustus in de brievenbus ligt?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 17:11

Afbeelding

Mijn trots ... en wat vind ik dit een mooie foto ... Mijn meiske werd tweede in haar rubriek.

Afbeelding

Mijn geweldige Fokmerrie Lakeway's Glorious Hazel die Reserve Senior Champion en Reserve Overall Champion Sectie B werd op de Dragon Show.

Afbeelding

Mijn kleine rat Yazhi TC die het Reserve Foal Champion op haar naam schreef ...

Ik kan niet omschrijven hoe trots ik ben op deze drie dit jaar ... Als laatste hebben we Kootwijk 23 Augustus en dan is het afgelopen voor dit jaar ... en dan gaan we met vol goede moed naar 2015 :-D

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 20:09

Kimme14 schreef:
Heeft iemand een idee wanneer het welsh magazine van Augustus in de brievenbus ligt?

die heb ik vandaag binnen gekregen !!

@Chantal: wat een prachtige foto's !! <3

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 22:18

Onze Roy stond van de week ook weer lekker te showen.
Afbeelding
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:00

Even alles bijgelezen. Ik was een tijdje druk en heb afgelopen vrijdag een ongeluk te paard gehad. Paard struikelde, ik viel eraf en paard viel weer op mij. Bekken gebroken, overal kneuzingen en een zware hersenschudding. Mag blij zijn dat dit het is want ik had er net zo goed niet meer kunnen zijn, ik weet er niets meer van maar scheen een hele nare val te zijn geweest.

Ik wilde graag naar de centrale merriekeuring maar dat kan dus niet, via dit topic word ik ook wel op de hoogte gehouden :D

@ dubio, waarom rijd je zo weinig, is er geen klik met het paard? Wat voor ras is het eigenlijk, het is wel een prachtige zwarte! Ik houd van zwart, alleen zelf heb ik een witte :+

En chantall, ik moest erg wennen aan haar kleur en vond het eerst lelijk, maar hoe vaker ik haar tegenkom hoe mooier ik haar vind. Ik wil er nu later ook wel zo een!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:21

Neem het je niet kwalijk hoor Pien26. Haha je houd ervan of je houd er niet van ..

Wist ook niet wat ik ermee moest toen schimp vanety eruit gepoept had . . Maar nu ... zo'n mooi dier ....

Heeeeeeeeeeel veeeeel beterschap trouwens !!! Lees weer niet verder dan mijn neus lang is. *shame on me*

Dat zal goed zeer doen !
Laatst bijgewerkt door Chantalll op 15-08-14 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:45

Pien, jeetje, allereerst maar heel veel beterschap!!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:50

Dankjewel caesar. Kan gebeuren, paardensport is nu eenmaal niet ongevaarlijk. (ik moet eerlijk bekennen dat ik dacht dat mij niets zou overkomen, want al flipte een paard nog zo erg, ik viel er niet zomaar af. En nu zon toestand door een struikelgevalletje...)

Ja chantal, ik ga het steeds meer waarderen. Ik heb laatst een volbloed arabier veulen gezien op internet. Een allover sabino merrie. Die was helemaal wit! Dat vond ik ook wel mooi en bijzonder.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:02

Omg Roy :oo <3

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:14

Heeel veeel beterschap Pien!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 12:42

Veel beterschap Pien! Hoop dat je snel hersteld! Paardrijden is helaas niet zonder risico's inderdaad.

Prachtige foto's zie ik weet voorbij komen, Royal is echt al een pracht, net als Vanity!
Zou ook eens zo'n bewegingsfoto's willen van onze bandiet hier :D

Dilys doet het rustig aan, staat hele dagen op wei en twee keer per week 5 minuutjes aan de longe voor toch wat te doen met der. Ze is echt aan het puberen en krijgt vaak op der donder van Luna. In het voorjaar heeft ze er een jeugdig speelmaatje bij als Luna der veulen heeft. Misschien eerder als we extra land hebben, dan kopen we er een tweejarige bij.
Qua groeien niet veel verandering, vind dat ze nu wat meer lengte en de hoogte in moet met der benen maar laat der rustig ontwikkelen. ze is wat later daarin, krijgt wel brokken voor jonge paarden in de groei.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 15:36

pien26 schreef:
Even alles bijgelezen. Ik was een tijdje druk en heb afgelopen vrijdag een ongeluk te paard gehad. Paard struikelde, ik viel eraf en paard viel weer op mij. Bekken gebroken, overal kneuzingen en een zware hersenschudding. Mag blij zijn dat dit het is want ik had er net zo goed niet meer kunnen zijn, ik weet er niets meer van maar scheen een hele nare val te zijn geweest.

Ik wilde graag naar de centrale merriekeuring maar dat kan dus niet, via dit topic word ik ook wel op de hoogte gehouden :D

@ dubio, waarom rijd je zo weinig, is er geen klik met het paard? Wat voor ras is het eigenlijk, het is wel een prachtige zwarte! Ik houd van zwart, alleen zelf heb ik een witte :+

Ik las het op fb, heel veel sterkte. Rot dat zo'n ongelukje zo'n gevolg kan hebben he. :(:)

Mijn zwartje is een barock pinto. Ik hou ook van zwart. :+:
Ik ben hartstikke gek op haar maar het is wel een echte merrie. Dit in combi met mijn blessures (en dat paard nog flink de tijd nodig had om uit te groeien en uit te puberen) hebben we er even een stop op gezet. Ga het nog een laatste keer proberen om te kijken of ik op haar kan rijden (ik heb kapotte heupen waardoor ik eigenlijk niet mag rijden, als ik het wel doe is het met veel pijn. Passion is tot nu toe de tweede pony waar ik zonder pijn op kan rijden, en dat is een echte verademing.. Dus eerlijk is eerlijk, daar rijd ik dan met wat meer plezier op) en mocht het weer allemaal net niet gaan dan zal ik misschien toch een keus moeten maken. Misschien dat ik dan een bijrijdster oid kan vinden of in bruikleen? Geen idee.

Chantal wat heb je toch stuk voor stuk prachtige pony's. Wees er maar trots op!

Roy zie ik vaker op fb langs komen, knappe pony maar niet helemaal mijn ding. Kan er niet mn vinger op leggen. :o

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 18:29

Een barock pinto? Dat zie er niet van af, lijkt een een soort van rijpony gewoon! Dat had ik er nooit achter gezocht. Ik houd niet zo van koudbloeden, al zitten er bij ieder ras uitzonderingen bij. Friezen, fjorden, tinkers,, haflingers nee. Ik houd van bloederige paarden. Heb twee arabische paarden hiervoor gehad, maar het nuchtere karakter van de welsh is echt een verademing! Je kan er zoveel meer mee (de vorige hadden gedragsproblemen).

Wat maakt het dat het rijden op je eigen paard pijn doet en bij passion niet? Heeft zij vlakkere gangen?
Anders een moeilijke keuze, maar voor beide beter. Ik weet niet hoe je paard is, maar de mijne zal heel lang stil komen te staan nu en dat vind ze niet leuk. Ze gaat graag aan het werk. Ik had erover kunnen denken iemand haar te laten rijden, maar ze is jong en wil haar precies hebben zoals ik wil, dus zal ik haar zelf moeten doorrijden en dat gaat nu niet. Maar als ik haar nooit meer had kunnen rijden had ik haar zeker weggedaan. Want een poetspony is ze gewoonweg niet.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 19:08

Chantal en Chary, mooie pony's hebben jullie toch

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:32

Wow, wat een prachtige ponys, Chantall!
Oei, Pien, is al heftig genoeg zo, had echt nog vervelender af kunnen lopen.

Had n paar paginas terug de vraag gesteld, of er iemand een pony tk wist. Maar we hebben er 1 gevonden! Een 3 jarig valkruintje van 1m17 (v Zomerdijks Willy Wortel) . Betuigd en bereden. Nu nog op zoek naar n geschikte kar...lastig..
En ook wbt zadel. Ons dochtertje zit er op met een shettenzadel met handvat. Maar moet er ook n "gewoon" zadel voor kopen, dat hij eens gereden kan worden.

Wat voor zadel hebben jullie op de kleine welshjes liggen? 15, max 16 inch, denk ik?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:49

Ik heb een wintec! Ideaal zadeltje, voor die kindjes is het een prima model

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:55

Zo n kinderzadeltje van Wintec? Met handvat? Of gewoon n pony wintec?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:09

Ik heb een Rider Pro neptunus dressuur 15"
En een merkloos vzh zadel. En dan nog een klein westernzadel, maar dat zal je niet zoeken haha

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:14

Whaha, niet persé nee.
Hoeveel kg is de max qua ruiter? 40-50?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:20

Voor dagelijkse belasting houden wij ca. 15% van het gewicht van de pony aan. Al kijken we dan ook naar de pony zelf en ze worden bij ons niet vaak bereden ( nu helemaal niet, staan vetreserves voor de winter aan te maken)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 22:46

Die van mij zal ook maar 1x pw gereden worden. Om het bij te houden, aangezien hij pas 3 is. Heb ook geen kind in de buurt die m kan rijden. Wel n kleine teenager. Gaat echt om n klein rondje bos of 15-20 min wat dressuurwerk.

Hoeveel weegt n smal A tje ongeveer?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 23:02

Plm 175-200 kg denk ik. Mijn 13 jarige merrie is een paar maanden terug gewogen en die kwam op 240 kg