[HK]Welshpraat 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Re: [HK]Welshpraat 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:24

Maar Peter vind NWR zowieso al niks.. Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:24

Ik had neergezet dat hij rond de 10 zal zitten. Ik lees het antwoord van peter als antwoord op mijn post.
Dus dat hij hooguit 5 zal kosten Knipoog

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:25

De werkelijke waarde zal idd rond de 5000 misschien nog wel lager zitten. Zeg eerlijk, dat dier had al 2 x Z2 kunnen lopen.

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:26

Zo'n dier is waard wat de markt ervoor wil geven... En dat is op dit moment meer dan 5000 euro waarschijnlijk Lachen

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:27

Sjoert schreef:
Maar Peter vind NWR zowieso al niks.. Haha!

Dit is een geweldige sportpony, maar geen Welsh zoals onder moederstamboek heeft bedoelt! Dat zijn 2 heel andere dingen!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:28

Maar er zit wel een hoop welshbloed in. Dus om het nu helemaal geen welsh te noemen klopt ook niet Lachen

Al wordt dit een eindeloze discussie Gaaaap

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:28

youngster schreef:
De werkelijke waarde zal idd rond de 5000 misschien nog wel lager zitten. Zeg eerlijk, dat dier had al 2 x Z2 kunnen lopen.

Dit is nu precies wat ik bedoel! Het is maar een gewone pony, die zijn naam mee heeft, had idd al 2 keer Z2 moeten lopen! 4500 waard!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:29

youngster schreef:
Maar er zit wel een hoop welshbloed in. Dus om het nu helemaal geen welsh te noemen klopt ook niet Lachen

Het is een welsh, maar een WPB, NWR bestaat niet volgens ons Moederstamboek!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:30

PeeWij schreef:
youngster schreef:

daarom is het ook Nwr...NEDERLANDSE welsh rijpony.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:32

youngster schreef:
PeeWij schreef:

daarom is het ook Nwr...NEDERLANDSE welsh rijpony.

What ever, je wilt het gewoon niet snappen!
Misschien gaat deze kwestie je wel helemaal boven je pet!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:34

Ik denk het.. En ik zie het probleem niet zo en kan me er ook totaaaal niet druk om maken. Sorry Lachen

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:36

En kunnen we het nu laten rusten? Straks slaan we elkaar hersenen nog in Clown

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:36

Doei!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:38

Zag dat jullie weer liepen te bekvechten om dat NWR wel/niet...

STOP IT... hier word niemand het toch met elkaar over eens Schijnheilig

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:41

Ik ga je over deze kwestie echt de hersens niet inslaan Marielle, daar ben je te lief voor, maar ik ben op zoek naar iemand die mij kan overtuigen waar de NWPCS het lef vandaan haalt om zich boven de regels te stellen van het moederstamboek WP&CS in de UK! die hebben rasomschrijvingen opgesteld in 1901 waar alles in zit, maar daar bij het KWPN op kantoor zitten een aantal mensen die hun eigen stempel willen drukken op een van de oudste rassen ter wereld.
Legt iemand me dat maar eens uit!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:42

Welshfanatic schreef:
Zag dat jullie weer liepen te bekvechten om dat NWR wel/niet...

STOP IT... hier word niemand het toch met elkaar over eens Schijnheilig

Nee hoor niet bekvechten! we hebben het over de werkelijke waarde van Hilliebilie

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:45

Mjoah, maar tis wel weer NWR wel/niet...

Maar iig, ff reactie op die vorige post van jou. Ben wel benieuwd wat of jij het dan erg vind dat de sectie NWR bestaat?

Ik denk namelijk, het doet geen afbreuk aan de andere secties, lijkt mij. Bedoel kijk eens welke sectie overheerst. Dan zit je toch bij de A-tjes. Ik snap al die opwinding niet rond de sectie NWR. Misschien komt dat dan wel omdat ik dr zelf tussen zit, maarjah.

Ik vind alle secties wel leuk, alleen trekken de cobs mij het minst. Lachen

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:50

Jody lees dit eens goed, hier staat het in!

PeeWij schreef:
ik ben op zoek naar iemand die mij kan overtuigen waar de NWPCS het lef vandaan haalt om zich boven de regels te stellen van het moederstamboek WP&CS in de UK! die hebben rasomschrijvingen opgesteld in 1901 waar alles in zit, maar daar bij het KWPN op kantoor zitten een aantal mensen die hun eigen stempel willen drukken op een van de oudste rassen ter wereld.

Hier zit toch ook een sectie bij voor sportpony's met minimaal 12,5% Welshbloed! Daar kunnen alle NWR pony's in! Waarom dan!

Nogmaals ik ben absoluut niet tegen de NWR, Dit is voor de afzet(gebruikers) een van de beste promoters van het Welshras, maar heel de sectie is, als je naar de maatstaven van ons moederstamboek gaat kijken, overbodig!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:51

Ik vind de welsh een schitterend pony. En daar hoort de NWR ook bij. Aangezien die toch duidelijk meer uitstraling heeft dan bijv een new forest Lachen En dat is dan toch echt de welshuitstraling wat zich doordrukt.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:51

Bij de nwr moet het minimaal 25% welshbloed zijn als ik het goed heb.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:54

PeeWij schreef:
Jody lees dit eens goed, hier staat het in!

PeeWij schreef:
ik ben op zoek naar iemand die mij kan overtuigen waar de NWPCS het lef vandaan haalt om zich boven de regels te stellen van het moederstamboek WP&CS in de UK! die hebben rasomschrijvingen opgesteld in 1901 waar alles in zit, maar daar bij het KWPN op kantoor zitten een aantal mensen die hun eigen stempel willen drukken op een van de oudste rassen ter wereld.

Hier zit toch ook een sectie bij voor sportpony's met minimaal 12,5% Welshbloed! Daar kunnen alle NWR pony's in! Waarom dan!

Nogmaals ik ben absoluut niet tegen de NWR, Dit is voor de afzet(gebruikers) een van de beste promoters van het Welshras, maar heel de sectie is, als je naar de maatstaven van ons moederstamboek gaat kijken, overbodig!

Mjah ok, ik begrijp. Dan zie ik ook wel in waarom je die sectie overbodig vind.

Maar die sectie WPBR is hier in NL toch later bijgekomen? (iig, of ik heb het fout Tong uitsteken ) Dan zou ik ook idd zeggen, doe ze allemaal in 1 sectie, WPBR, en schaf die NWR af. Dan begrijp ik je wel Schijnheilig Vork (werd tijd hea Knipoog Tong uitsteken )

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:55

youngster schreef:
Ik vind de welsh een schitterend pony. En daar hoort de NWR ook bij. Aangezien die toch duidelijk meer uitstraling heeft dan bijv een new forest Lachen En dat is dan toch echt de welshuitstraling wat zich doordrukt.

Ja

Maakt mij dan ook niet uit wat voor naam ze krijgen, zolang ze hun uitstraling maar behouden.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:59

Welshfanatic schreef:

Mjah ok, ik begrijp. Dan zie ik ook wel in waarom je die sectie overbodig vind.

Maar die sectie WPBR is hier in NL toch later bijgekomen? (iig, of ik heb het fout Tong uitsteken ) Dan zou ik ook idd zeggen, doe ze allemaal in 1 sectie, WPBR, en schaf die NWR af. Dan begrijp ik je wel Schijnheilig Vork (werd tijd hea Knipoog Tong uitsteken )

Nee de WPB was vroeger Welsh pony met sportgrondslag! Ze hebben een aantal jaren geleden voor de internationale herkenning de naam aangeapst aan die van het WP&CS
Maar wat jij nu zegt is precies wat ik bedoel. Dus graag laat al de NWR pony's stralen op de wedstrijden en vooral veel winnen. Ze doen allemaal aan promotie, maar verloochen je afkomst niet en volg je moederstamboek!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:02

Jah idd...

Mjah ging ff kijkje nemen waar onze pony's van afstammen, toch wel leuk. Toch zit er bij ons veel Arabierenbloed bij (Dijkzicht's Rissaz, moeders vader van Linda) En nog een beetje Mountain type aan de kant van dr vader (Gredington Viceroy).

En uiteindelijk ook nog Goudhaantje, is weer Cob. Dus veel van vanalles wat, ghehe Haha!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:08

Doordat arabierenbloed zegt het NWPCS dus dat het een NWR pony is. Volgens hun regelgeving terrecht, maar waar ter wereld en bij welk erkend Welsh stamboek je deze pony wilt registreren zal ze in het WPB register opgenomen worden! Verward

Vind je dat nu niet raar! ik namelijk wel!

Daarnaast sla je meteen de spijker op zijn kop. Nog wat Mountain en Cob bloed, juist dat zijn de welsh zuivere pony's de rest zijn allemaal verbasteringen!