Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sjoert schreef:Maar Peter vind NWR zowieso al niks..

youngster schreef:De werkelijke waarde zal idd rond de 5000 misschien nog wel lager zitten. Zeg eerlijk, dat dier had al 2 x Z2 kunnen lopen.
youngster schreef:Maar er zit wel een hoop welshbloed in. Dus om het nu helemaal geen welsh te noemen klopt ook niet
Al wordt dit een eindeloze discussie
PeeWij schreef:youngster schreef:Maar er zit wel een hoop welshbloed in. Dus om het nu helemaal geen welsh te noemen klopt ook niet
Al wordt dit een eindeloze discussie
Het is een welsh, maar een WPB, NWR bestaat niet volgens ons Moederstamboek!
youngster schreef:PeeWij schreef:
Het is een welsh, maar een WPB, NWR bestaat niet volgens ons Moederstamboek!
daarom is het ook Nwr...NEDERLANDSE welsh rijpony.
Welshfanatic schreef:Zag dat jullie weer liepen te bekvechten om dat NWR wel/niet...
STOP IT... hier word niemand het toch met elkaar over eens
PeeWij schreef:ik ben op zoek naar iemand die mij kan overtuigen waar de NWPCS het lef vandaan haalt om zich boven de regels te stellen van het moederstamboek WP&CS in de UK! die hebben rasomschrijvingen opgesteld in 1901 waar alles in zit, maar daar bij het KWPN op kantoor zitten een aantal mensen die hun eigen stempel willen drukken op een van de oudste rassen ter wereld.
Legt iemand me dat maar eens uit!
En dat is dan toch echt de welshuitstraling wat zich doordrukt. PeeWij schreef:Jody lees dit eens goed, hier staat het in!PeeWij schreef:ik ben op zoek naar iemand die mij kan overtuigen waar de NWPCS het lef vandaan haalt om zich boven de regels te stellen van het moederstamboek WP&CS in de UK! die hebben rasomschrijvingen opgesteld in 1901 waar alles in zit, maar daar bij het KWPN op kantoor zitten een aantal mensen die hun eigen stempel willen drukken op een van de oudste rassen ter wereld.
Legt iemand me dat maar eens uit!
Hier zit toch ook een sectie bij voor sportpony's met minimaal 12,5% Welshbloed! Daar kunnen alle NWR pony's in! Waarom dan!
Nogmaals ik ben absoluut niet tegen de NWR, Dit is voor de afzet(gebruikers) een van de beste promoters van het Welshras, maar heel de sectie is, als je naar de maatstaven van ons moederstamboek gaat kijken, overbodig!
) Dan zou ik ook idd zeggen, doe ze allemaal in 1 sectie, WPBR, en schaf die NWR af. Dan begrijp ik je wel
(werd tijd hea
) youngster schreef:Ik vind de welsh een schitterend pony. En daar hoort de NWR ook bij. Aangezien die toch duidelijk meer uitstraling heeft dan bijv een new forestEn dat is dan toch echt de welshuitstraling wat zich doordrukt.
Welshfanatic schreef:
Mjah ok, ik begrijp. Dan zie ik ook wel in waarom je die sectie overbodig vind.
Maar die sectie WPBR is hier in NL toch later bijgekomen? (iig, of ik heb het fout) Dan zou ik ook idd zeggen, doe ze allemaal in 1 sectie, WPBR, en schaf die NWR af. Dan begrijp ik je wel
![]()
(werd tijd hea
![]()
)