[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:53

Gefeliciteerd Chantal!

Ik was ook naar Oldebroek. Gezellig dagje uit.

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:36

Gefeliciteerd Chantal

Ik was ook in oldebroek
Veulen was reserve kampioen sektie D
Merrie was 3e was een beetje ondeugend

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 13:43

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:27

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 14:55

Gefeliciteerd met alle behaalde resultaten, super zeg!

Ik heb even een vraag over de Junior rijrubriek in Houten 6 sept. Hoe gaat zo'n rijrubriek in zijn werk? Mijn ruitertje van 12 doet mee met 1 van de ponies, maar heeft dit nog nooit gedaan, en ik ook niet. Rij je met zn alle? Wordt je gevraagd dingen te doen of moet je wat instuderen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:06

First ridden was ooit in wezep toen mijn ruiters meededen met zn allen. ringmeester vertelde gewoon wat ze moesten doen, dus of samen stappen of draven, en dan op de middenlijn opstellen en een voor een nog wat dingen rijden, galop was volgens mij toen niet verplicht.
Ik heb er mss ook een voor de first ridden in houten, of ik neem mijn 3 jarige mee. wat voor jury komt daar weer?

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 23:36

Oké thanks! Alleen ze doet niet mee met de first ridden, maar met de junior klasse, dus ik dacht tot 16? Maakt dat nog verschil?

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:11

Zou dat niet kleine maat ohz gewoon zijn? Anders even het secretariaat bellen/mailen wat de bedoeling daarbij is als het vraagprogramma onvoldoende informatie geeft :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 15:34

Waarom zijn er op de Welsh.com site geen voorbeeld filmpjes van leading rein of first ridden? Het is dat hier het topic is anders had ik het echt niet geweten. Vind het persoonlijk wel prettig om de dingen zelf uit te vinden zonder telkens iemand te moeten vragen. Natuurlijk heb ik ook geen zin om tijdens de keuring een flater te slaan.

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 21:21

wat een super resultaten komen hier voorbij !! allemaal gefeliciteerd :D :D !!!!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 23:46

Ik mis ook wel vaak wat uitleg. Zowel de website als het Welsh Magazine zijn geschreven alsof iedereen die het leest er al eens is geweest. Schrikt nieuwkomers een beetje af.

ijsselblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 13:49

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:27

Even vraagje tussendoor
ik zie op de site van het NWPCS dat het programma van de keuring er al op staat
maar krijgen we ook automatische een programma boekje?
aangezien het op catalogus volgorde gaat en ik natuurlijk niet zo kan zien wanneer dat is...

ik weet dat het pas over 1,5 week is maar ben graag voorbereid en heb graag de tijd om eventueel nog contact met ze te zoeken.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:35

Ik heb (als fotograaf zijnde) bericht gekregen dat de catalogus pas op de dag zelf verstrekt wordt. Ik weet niet of dat voor deelnemers ook zo is, maat ik verwacht van wel.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 14:38

VivianHesen schreef:
Ik heb (als fotograaf zijnde) bericht gekregen dat de catalogus pas op de dag zelf verstrekt wordt. Ik weet niet of dat voor deelnemers ook zo is, maat ik verwacht van wel.

oke dat is apart dan moet ik daar dus in principe gewoon om half 9 zijn terwijl wij misschien pas om 11 uur aan de beurt zijn

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:04

Fotografie91 schreef:
VivianHesen schreef:

oke dat is apart dan moet ik daar dus in principe gewoon om half 9 zijn terwijl wij misschien pas om 11 uur aan de beurt zijn

catalogus krijg je altijd de dag zelf, nooit geweten dat die van de centrale keuring eerder kwam. gewoon op aanvangstijd daar zijn zou ik zeggen, doe ik zowiezo al, want sommige rubrieken gaan erg snel, andere weer veel trager.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 18:41

Vorige week mijn 2 jarige hengst even van het land gehaald (groot manenonderhoud haha), even fotootje gemaakt, niet de beste foto, maar wat ben ik gek op dit dier hihi.
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:36

Kan ik me voorstellen! Wat een knappe kop, stoere kerel.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 19:43

Oeh Cemlys, wat een knapperd !!!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:35

Oeh knappe hengst! Heb je meer foto's?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 23:04

weinig recente. Hij staat nu ook gewoon op land volop is groei. Dus weinig aan om veel foto s te maken. Straks showklaar maken deze winter

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:01

Cemlys schreef:
weinig recente. Hij staat nu ook gewoon op land volop is groei. Dus weinig aan om veel foto s te maken. Straks showklaar maken deze winter

Hij ziet er goed uit hoor! Zijn halfbroer is verkocht en staat nu ergens in de achterhoek. Ik verwacht dat die nog wel weer ergens op zal duiken.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 00:37

Na een heftig seizoen is hier de rust toch neergedaald. Trouwens, dit is ook erg relatief, want ik heb in korte tijd veel fokkers gesproken en dingen gehoord die nog eventjes zwaarder waren dan onze problemen. Zo is 1 van de mooiste hengsten van Nederland dood. Zomaar, en niet eens zo oud.
WE hebben nu 5 van de 6 veulens verkocht, wat wel fijn is. We hopen voor de winter op 50 % te zitten van het aantal van vorig jaar, maar dat zal niet helemaal lukken. 6 fokmerries, 3 grijs, 3 kleur. Dat is nu nog 5 om 6. Hengsten hebben we ook nog teveel, maar na de verkoop van Drummer zou er wel een hengst met een verdunningskleur weer moeten komen. Eerst maar es een jaar Top Notch echt zelf gebruiken. Volgend seizoen hebben we daar trouwens een perlino, 2 valken en een palomino voor en een valkgeboren schimmel, dus wie weet, fokken we zelf wel een mooie hengst uit 1 van die. Dat brengt ons meteen bij de jonge aanfok. Kleur, dat ook, maar als het gaat om selectie, dan zijn de schimmels gewoon beter. En hoewel ik wat te zeggen lijk te hebben, heeft manlief het laatste woord. ( en dat is maar goed ook, want ik ben veel te wispelturig)
Als de stand zo blijft zoals het nu is hebben we 4 jonge DRummers en 2 Top notch, waarvan maar 1 gekleurde. De rest van de youngstock is aangekocht, en dus wel kleur, maar daar willen we er maar 1 van houden. Als we onze doelstelling qua aantallen halen, dan gaan we voorzichtig weer eens denken over showen van de ponies. Simpelweg omdat we er dan meer tijd in kunnen steken.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 01:14

Heel bericht getypt, is die foetsie. Bah. Even kort dan.

Super dat de rust weer terug is. Lekker genieten van de pareltjes in de wei. Vina hou je wel toch? En het veulen van drummer niet? Dat leek me een mooie opvolger. Wanneer gaan de veulens weg? Moet voor die tijd echt kijken hoor Pff. Moet toch even genieten van dat jonge spul van dit jaar, voor de koude donkere winter er weer aan komt. (Misschien eind deze maand nog vrij?)

Dat pony's wegdoen moet ik denk ik echt nog leren. Niet mijn ding. Heb zelfs een rijpaard (op pension incl binnenbak etc) waar ik de afgelopen 8 maanden 5 keer op heb gezeten. Voor dat geld kan ik ook wat welshjes extra houden :+ maar ze kan zo lief kusjes geven.. Toch binnenkort er maar eens opstappen om te kijken of t nog wat wordt. Duur kijkpaard. :=
Tijd voor een eigen wei. Maar helaas is dat nog niet zo makkelijk te vinden hier.

_Skinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 01:30

Hallo allemaal,

ik meld me hier ook even, wij hebben zelf ook een welsh gekocht en dacht ik steek misschien van jullie nog wel iets op. Mijn dochter van 11 gaat er wedstrijdjes mee rijden, dacht misschien ook leuk om iets in de welsh kant op te gaan doen. We fokken niet dus ik schiet in de mee lees modus.