[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:32

joostvangestel schreef:
regtur: een mooi hoofd is altijd een mooi hoofd. Je kan er alleen van mening over verschillen wat een mooi hoofd is....

Revel Lady Hanna was daarvan een uitgelezen voorbeeld. Het hoofd van die merrie riep fans op, maar ook veel uitgesproken tegenstanders.

Dat ben ik helemaal met je eens. Een mooi hoofd is ook niet per definitie een klein hoofd. Ik denk zelfs dat het beter is dat te vermijden.
Onze veulens van Rhesfair Seren Y De bijv. hebben geen van allen een super klein hoofdje, maar wel breed tussen de ogen en een sprekend oog, en oortjes die net mooi van lengte en vorm zijn. En dan ben je al een heel eind op weg om iets corrects en moois te hebben.

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 00:34

Idd hoofdjes kunnen op hun eigen manier mooi zijn, er is geen standaard. Mijn merries hebben compleet verschillende hoofden, maar wel beide een mooi hoofd (vind ik zelf ;)). Zolang alles in proportie is en bij elkaar past en uiteraard wat uitstraalt ook...

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 01:00

regtur schreef:
Maar toentertijd was dat een merrie waar je een verdovingspijltje voor nodig had, of heeeeeel hard moest kunnen rennen.
Naar mijn smaak moet een paard/pony met goeie gangen per definitie niet hard lopen. Dat is een teken van onbalans. Het moet juist rustig zijn om tot dragen te komen en de passen mooi ruim af te maken en zijn tact vast te kunnen houden.
Helaas zie je dit maar zelden...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:17

;) ik denk dat regtur bedoelt dat de merrie niet makkelijk te vangen was, niet zozeer dat ze goeie gangen had doordat ze hard liep, eerder wegrennen ;)

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:23

Ik denk dat in zekere zin wel een standaard is zitake, zoals beschreven in de rasomschrijving. Dan ben ik het wel met je eens dat zelfs daar nog behoorlijke verschillen in kunnen zitten.

Het is niet altijd een teken van onbalans als ze hard lopen. Als ze idd wat je zegt maar ruim zijn, de passen afmaken en gelijk zijn.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 09:30

joostvangestel schreef:
regtur: een mooi hoofd is altijd een mooi hoofd. Je kan er alleen van mening over verschillen wat een mooi hoofd is....

Revel Lady Hanna was daarvan een uitgelezen voorbeeld. Het hoofd van die merrie riep fans op, maar ook veel uitgesproken tegenstanders.

Ik vind zelf onze Saasfee ook nog een heel mooi hoofd hebben. :D

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:48

Een mooi hoofd maakt natuurlijk nog geen goede pony. Er komt gelukkig na dat hoofd nog veel meer pony.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:54

Regtur: Bij je bliksem bezoek aan Hengelo hebt je vast wel gezien wie daar de jury was?! Dat koppel heeft beide een andere smaak en zullen samen tot een compromie moeten komen omdat de een zich niet laat overstemmen door de andere. De pony van Roeters is op stand best een mooie merrie, maar in de rasbeschrijving staat toch echt dat ze ook moeten kunnen bewegen. En daarin schoot ze toch echt tekort. Wordt ook duidelijk vermeld in het artikel in de Paardekrant naar aanleiding van de keuring in Hengelo.

In Houten stond een ander jurykoppel te keuren. Met dat duo weet je bijna zeker van te voren welke type pony's met bepaalde (extreme) raskenmerken bovenaan zullen eindigen.

En over wat een mooi hoofd is kun je zeker discuseren. Kijk even bij mijzelf in de wei. Twee totaal verschillende a veulens. Op de keuring kregen ze beide het commentaar dat ze een mooi hoofd hebben. Vind zelf dat het hengstveulen een te typisch hoofd heeft. Wordt bijna een karikatuur. ;)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 12:56

Zo Mijn dierenarts is net geweest en heeft mijn Merrie drachtig bevonden van Alex Dai, Ze is ongeveer 22 dagen heen ...

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:21

Yorick, mee eens en gelukkig wel!

Chantall gefeliciteerd.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:31

Ja dank je wel ... ben zeer benieuwd wat voor kleurtje eruit gaat komen :-)

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:31

zitake schreef:
;) ik denk dat regtur bedoelt dat de merrie niet makkelijk te vangen was, niet zozeer dat ze goeie gangen had doordat ze hard liep, eerder wegrennen ;)

Bingo

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:39

Yootha: Saasfee heeft ook altijd een mooi hoofd gehad, dat zal er met haar 25 jaar niet minder op geworden zijn. Overigens heeft ze met al die jaren wel een ontzettend modieuze stamboom. Er zijn niet zoveel dochters van Bernina in dit land ;)

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:50

Ze danste vanmorgen nog hengstig door het land heen. :o Ze zette de hele wei op stelten.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:54

Aha, ik ken wel een handvol mensen die volgend jaar een veulentje van Saasfee zouden willen hebben ;) Dus als je haar niet meer hengstig wil :D

Honeys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:21

:D

Sunshine word morgen gescanned om te kijken of ze drachtig is. Ik heb er een goed gevoel over, maar je weet maar nooit..

Even spammen met een fotootje van m'n jongste trots ( dochter van Sunshine ):

Afbeelding

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:11

Wie zien we zaterdag allemaal in Sevenum? Wij zijn er met Taraco Razzmatazz

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:28

Wij zijn er zonder paard.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:35

Hoi PeeWij, we zijn er met Sumrin Turandot (jaar ling uit Taru, van Superted.

yorick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:13

Girlgamer schreef:
Wij zijn er zonder paard.

Sevenum is idd 1 van de weinige shows waar je ook paarden tegen komt, Maar je bedoelt toch wel pony's Girlgamer. 8-)

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:35

Zou iemand hier het adres kunnen plaatsen waar in Sevenum het gehouden wordt? Kan dit nergens vinden?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:10

ik ben in sevenum met presca(en pepper maar die is niet opgegeven)

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:50

Onze Bosveld's Miranda is hopelijk drachtig van Den Bramel’s Baye (1.36 Vos)

Vader; Tenkhoeve's Roberto
Moeder; Bosveld's Trudi
vader van de moeder; Vardra Julius
Afbeelding

Den Bramel’s Baye
Vader: Rowels Poko
moeder: Hengelhoef's Blendy (ster elite)
Afbeelding
Afbeelding

We hebben Miranda naar de hengst gebracht maar werd maar niet goed hengstig. Ze bleef de hengst wegschoppen. Ze is hengstig gespoten en toen lukte het wel. Nu afwachten of ze daadwerkelijk drachtig is.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:49

Zo, gisteren bij ik met mijn hele beestenboel verhuisd van Mijdrecht naar Abcoude.
Ik heb daar de beschikking over 3 ha en een mooie inloop stal. Het vervoer is perfect gedaan door Horsehotel Boszicht. Echt toppie!
Ponies waren gelijk rustig, alleen mijn grote NF ruin is echt even zijn huis kwijt.
Mijn dikke Dyfed merrie laat me nog steeds wachten op het veulen. Ze was gisteren uitgerekend, maar er leek nog niets te komen, dus is zij ook mee verhuisd.
Mijn cremello merrie is met hengstveulen verkocht en ik krijg nog kijkers voor mijn 2 jarige merrie.
Wil een beetje ruimte gaan maken, want ik krijg einde van de maand mijn nieuwe aanwinst <3

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 18:31

Ja ja Yorick, poownies dan :D

Je hebt dan flink huis gehouden Melanie. Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar Vinkenhofs Sunrise trouwens.