[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Spritz

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:45

Stuk relaxder dus, haha! Komt vast goed dat zelf voorbrengen, als Harold zegt dat je het kunt :)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 10:57

Komt vast goed! Mooi leermoment :)
Als ik geen finale van de kampioenschappen hoef te rijden kom ik ook kijken.
Heb nog getwijfeld ook eens een pony in te schrijven voor de Dragon, maar het is jammer dat het gelijk valt met de finale van de Drentse kamp.sch.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:23

Nou hartstikke mooi en zo ... maar even grof gezegd schijt ik zeven kleuren hahaha ... geweldig zo volwassen van me :-D

Maar goed ik zal er een keer aan moeten ....

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:29

Komt goed Chantal gewoon doen 1 keer moet de eerste keer zijn

Ik ben er ook heb mijn cob merrie met merrie veulen mee

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:32

Ach joh, eens moet de eerste keer zijn. En wát als het nou helemaal in de soep zou lopen. Pony wordt er voor jou vast niet minder leuk en lief van, mist hoogstens een lintje maar staat 's avonds gewoon weer lekker in het land 8-) Kan alleen maar win-win worden toch?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:45

We zullen zien, Vanety hoef je gelukkig weinig aan te doen :-D ... die loopt uit zichzelf wel :-D

En inderdaad ik blijf trots op mijn garde hoor ... wel of geen lint ... :-)

Leuk Keresa dat je er ook bent !!!! ...

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:32

wij gaan ook naar de dragonshow

3 cobs
2 partbreds
en 1 onder het zadel

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 12:04

Wordt wel lekker weer zo te zien nu in Oldebroek voor de Dragon .. niet te warm en niet te koud ...

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:48

Ben ik hier welkom? :D

DELPHI
Welsh NWR | ♀ Merrie | 1.54 | 2000 | Donkere Vos | B+4
V: MARIETON'S JASPER
MV: ORCHARD D'AVRANCHES
Planning is om begin 2015 te laten insimineren.

Afbeelding

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:19

Welkom Delphi!

Leuk om weer eens een Jasper merrie te zien. Wij hadden een Jasper merrie, hele aparte. Beste merrieveulen in Heteren toen. Was te gevoelig, bij verleerde mensen terecht gekomen en op 9 jarige leeftijd kapot gereden... Gelukkig staat ze nu al jaren in pre pensioen. Ze was wel wat fijner qua bouw dan jouw merrie trouwens.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 21:29

Ohh wat super leuk, heb je toevallig ook foto's? :) Wat jammer, gelukkig staat ze nu lekker in pre pension!
Is die van jullie ook aardig overbouwd? :D

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:26

Welkom! Leuke merrie heb je, heb je al een hengst op het oog of wacht je de HK nog even af? :)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 06:59

Welkom Kelly !

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:26

even vraagje tussendoor
iemand die ooit een pony uit Engeland heeft gehaald?
zo ja wat zijn daar de ervaringen mee en de kosten van vervoer en papierwerk?

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:50

Bedankt iedereen :D
Ik ga waarschijnlijk voor Duits bloed, stoeterij Du Bois heeft een hele leuke staan (is nu 2) Goldstar du Bois.
Afstamming: Golden Rock x Der Harlekin B
Deze hengst is Cremello kleurig, dus dan 100% Palomino Veulen!
Keuze voor Duits bloed is dat deze erg braaf zijn, (aangezien ik voor mezelf fok) en leuk kleurtje meegenomen!
Ik ga binnenkort deze hengst beoordelen in het echt :)

Mijn merrie heeft een hengst nodig die opwaarts gebouwd is, ze is zelf toch nog wel een stukje overbouwd en dat hinderd ook qua opwaarts bewegen, goede bergopwaartse galop is ook een must. Ik denk als we het overbouwde probleem oplossen dat de bewegingen er ook in moeten zitten!

Ben benieuwd naar welke Hengstenkeuring hij gaat.

Foto:

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:03

Fotografie91 schreef:
even vraagje tussendoor

Ik. Owen jones regelde alles. Hij haalde op. En papierwerk regelde hij ook. Ik heb een iaar of 4 geleden 200 pond betaalt voor het transport van een veulen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:04

KellyDV schreef:
Ik ga waarschijnlijk voor Duits bloed, stoeterij Du Bois heeft een hele leuke staan (is nu 2) Goldstar du Bois.
Keuze voor Duits bloed is dat deze erg braaf zijn, (aangezien ik voor mezelf fok) en leuk kleurtje meegenomen!

Mijn merrie heeft een hengst nodig die opwaarts gebouwd is, ze is zelf toch nog wel een stukje overbouwd en dat hinderd ook qua opwaarts bewegen, goede bergopwaartse galop is ook een must. Ik denk als we het overbouwde probleem oplossen dat de bewegingen er ook in moeten zitten!

Foto:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

leuke keuze hoor kelly!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 23:05

Cemlys schreef:
Fotografie91 schreef:
even vraagje tussendoor

Ik. Owen jones regelde alles. Hij haalde op. En papierwerk regelde hij ook. Ik heb een iaar of 4 geleden 200 pond betaalt voor het transport van een veulen.

op dit moment rekent die 350 pond had ik al contact mee gehad :)
ik zit eraan te denken om hem zelf te halen aangezien ik nog een leuke heb zien staan en dan kan het wel uit lijkt me.
maar jij weet niet wat ik aan papierwerk allemaal moet regelen?

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 00:14

Cemlys schreef:
KellyDV schreef:

Foto:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

leuke keuze hoor kelly!

Dankje!! Vind m zelf ook super stoer.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 06:46

Aparte hengst ! Mooi Hoor... hopen dat hij idd de minpunten van de merrie verbetert ... Succes !!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 07:22

Je hebt speciale papieren nodig die de veearts daar in moet vullen en het dier moet veterinair gekeurd worden voor transport. Verder was mijn paspoort voorzien vann een exportstempel wat ik dan bv weer nodig had voor de deklicentie van mn hengst. Verder moet je de aankomst ook zoveel uur van te voren melden bij de douane of nvwa. Geloof dat dat geldt voor transport van een niet europees land naar europees land. Of zoiets. Ik durf niet zozeer zeggen of je zelf goedkoper uitbent met alles wat er nog bij komt kijken. Brandstof is ook vrij duur in engeland. Zou wat papierwerk betreft even goed informeren bij douane en nvwa.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 09:13

Cemlys schreef:
Je hebt speciale papieren nodig die de veearts daar in moet vullen en het dier moet veterinair gekeurd worden voor transport. Verder was mijn paspoort voorzien vann een exportstempel wat ik dan bv weer nodig had voor de deklicentie van mn hengst. Verder moet je de aankomst ook zoveel uur van te voren melden bij de douane of nvwa. Geloof dat dat geldt voor transport van een niet europees land naar europees land. Of zoiets. Ik durf niet zozeer zeggen of je zelf goedkoper uitbent met alles wat er nog bij komt kijken. Brandstof is ook vrij duur in engeland. Zou wat papierwerk betreft even goed informeren bij douane en nvwa.

Oke dankje wel voor je informatie ga ik nog even verder na pluizen hoe en wat :)
en of het haalbaar is vind ze wel leuk maar kan denk ik zowat beter in NL wat kopen haha :)

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:37

de prijs van een transporteur kan je nooit tegen op als je alles gaat tellen, voor een volwassen dier betaal je 340 en een veulen 250-300 dacht ik.
word alles geregeld, papieren etc, en komt die ze aan je deur brengen kan je zelf nooit tegen op vervoeren + dat het 14 uur enkele reis is, en de boot kosten daar heb je al 1 pony voor getransporteerd dus nee lijkt me niet logische dat zelf te doen.

en als je ze dan beter in nederland kan kopen dan zou je bijv ook opzoek kunnen naar betere kwaliteit in de Uk dan dat je hier krijgt? anders helpt importeren ook niks dan lopen er hier al genoeg ponys ;)

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 11:55

Thx :D Als ik er geweest ben komen er uiteraard foto's/filmpje :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:31

cuneracobs schreef:
de prijs van een transporteur kan je nooit tegen op als je alles gaat tellen, voor een volwassen dier betaal je 340 en een veulen 250-300 dacht ik.
word alles geregeld, papieren etc, en komt die ze aan je deur brengen kan je zelf nooit tegen op vervoeren + dat het 14 uur enkele reis is, en de boot kosten daar heb je al 1 pony voor getransporteerd dus nee lijkt me niet logische dat zelf te doen.

en als je ze dan beter in nederland kan kopen dan zou je bijv ook opzoek kunnen naar betere kwaliteit in de Uk dan dat je hier krijgt? anders helpt importeren ook niks dan lopen er hier al genoeg ponys ;)

helemaal mee eens, als je wat importeert dan moet het of hier niet te vinden zijn of echt topkwaliteit, het kost nl wel wat.