Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Fotografie91 schreef:even vraagje tussendoor
iemand die ooit een pony uit Engeland heeft gehaald?
zo ja wat zijn daar de ervaringen mee en de kosten van vervoer en papierwerk?
KellyDV schreef:Bedankt iedereen
Ik ga waarschijnlijk voor Duits bloed, stoeterij Du Bois heeft een hele leuke staan (is nu 2) Goldstar du Bois.
Afstamming: Golden Rock x Der Harlekin B
Deze hengst is Cremello kleurig, dus dan 100% Palomino Veulen!
Keuze voor Duits bloed is dat deze erg braaf zijn, (aangezien ik voor mezelf fok) en leuk kleurtje meegenomen!
Ik ga binnenkort deze hengst beoordelen in het echt
Mijn merrie heeft een hengst nodig die opwaarts gebouwd is, ze is zelf toch nog wel een stukje overbouwd en dat hinderd ook qua opwaarts bewegen, goede bergopwaartse galop is ook een must. Ik denk als we het overbouwde probleem oplossen dat de bewegingen er ook in moeten zitten!
Ben benieuwd naar welke Hengstenkeuring hij gaat.
Foto:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Cemlys schreef:Fotografie91 schreef:even vraagje tussendoor
iemand die ooit een pony uit Engeland heeft gehaald?
zo ja wat zijn daar de ervaringen mee en de kosten van vervoer en papierwerk?
Ik. Owen jones regelde alles. Hij haalde op. En papierwerk regelde hij ook. Ik heb een iaar of 4 geleden 200 pond betaalt voor het transport van een veulen.
Cemlys schreef:KellyDV schreef:Bedankt iedereen
Ik ga waarschijnlijk voor Duits bloed, stoeterij Du Bois heeft een hele leuke staan (is nu 2) Goldstar du Bois.
Afstamming: Golden Rock x Der Harlekin B
Deze hengst is Cremello kleurig, dus dan 100% Palomino Veulen!
Keuze voor Duits bloed is dat deze erg braaf zijn, (aangezien ik voor mezelf fok) en leuk kleurtje meegenomen!
Ik ga binnenkort deze hengst beoordelen in het echt
Mijn merrie heeft een hengst nodig die opwaarts gebouwd is, ze is zelf toch nog wel een stukje overbouwd en dat hinderd ook qua opwaarts bewegen, goede bergopwaartse galop is ook een must. Ik denk als we het overbouwde probleem oplossen dat de bewegingen er ook in moeten zitten!
Ben benieuwd naar welke Hengstenkeuring hij gaat.
Foto:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
leuke keuze hoor kelly!
Cemlys schreef:Je hebt speciale papieren nodig die de veearts daar in moet vullen en het dier moet veterinair gekeurd worden voor transport. Verder was mijn paspoort voorzien vann een exportstempel wat ik dan bv weer nodig had voor de deklicentie van mn hengst. Verder moet je de aankomst ook zoveel uur van te voren melden bij de douane of nvwa. Geloof dat dat geldt voor transport van een niet europees land naar europees land. Of zoiets. Ik durf niet zozeer zeggen of je zelf goedkoper uitbent met alles wat er nog bij komt kijken. Brandstof is ook vrij duur in engeland. Zou wat papierwerk betreft even goed informeren bij douane en nvwa.
cuneracobs schreef:de prijs van een transporteur kan je nooit tegen op als je alles gaat tellen, voor een volwassen dier betaal je 340 en een veulen 250-300 dacht ik.
word alles geregeld, papieren etc, en komt die ze aan je deur brengen kan je zelf nooit tegen op vervoeren + dat het 14 uur enkele reis is, en de boot kosten daar heb je al 1 pony voor getransporteerd dus nee lijkt me niet logische dat zelf te doen.
en als je ze dan beter in nederland kan kopen dan zou je bijv ook opzoek kunnen naar betere kwaliteit in de Uk dan dat je hier krijgt? anders helpt importeren ook niks dan lopen er hier al genoeg ponys