PaysBas schreef:@Sneeuwpop: Moest er best om lachen en dacht al dat je T9 functie meedacht
@Pien: Ik heb beide magazines en zal eens goed kijken of er wat staat over het hengstenbal. Wat kan ik van zo'n hengstenbal verwachten? Is het een hengstenbal zoals CSI Twente; muziekband, gezelligheid etc?
@Rivendell: Ben je er ook in Kootwijk?
Zag trouwens ook dat met het opstellen van de merries/ponies ook vaak een aansteker wordt gebruikt om hen gefocust te laten kijken. Doen jullie dat ook?
gebruik ik niet nee, ik vind ze niet zo handig, of ik heb gewoon geen ervaring met aanstekers haha
joostvangestel schreef:Met Heteren was het trouwens nog niet afgelopen. Op Zondag had ik ook nog een pony ingeschreven voor de Crijtfeesten in Diepenbeek. Nog nooit eerder gedaan, twee dagen op een rij naar de show. Ik had hem op donderdag uit de wei gehaald om hem op vrijdag te wassen, na Tatum.
Gelukkig begon de keuring pas om 13:00 uur. Minder ver rijden dan naar Heteren, dus best wel optimaal. Ik had de tijd wel nodig, want meneer had zich toch vies gemaakt. Eerst dus maar wassen, voordat we op de trailer gingen. Het was fantastisch weer, misschien wel iets te fantastisch, het was wel erg warm.
In de rubriek kwamen we een hele mooie palomino merrie tegen van Kai Midas uit Shamrock Prime Confetti. Hoewel dus een kleine rubriek wel erg goede competitie. Brilliant liet zich lekker zien, ondanks de wat kleine ring. Hij was ook wel erg blij om merries van dichtbij te zien![]()
Het jeugdkampioenschap liep wat rommelig. Het werd een jeugdkampioenschap van alle secties, waarbij een mooie sectie D won en naast hem mocht een driejarige A zich opstellen.
Bij het sectiekampioenschap moest ik Brilliant alsnog van de wagen af halen. Ik had nog gevraagd of hij nog een keer moest komen, met als antwoord: "nee". Tot ik dus werd opgeroepen. Ik heb nog nooit een pony zo snel van de wagen gehaald en in de ring gebracht. Dat houdt de charme er wel in.
[ Afbeelding ]
Het manneke staat nu weer op de wei. Als alles goed is, gaat hij volgende week met twee jaarlingen in een grotere wei, dan kan hij lekker ravotten.
PS: Caesar: Tatum gaat inderdaad haar moeder achterna, hoewel die toch wel meer massa heeft.
Klinkt goed Joost, wel apart dat je eerst niet meer moet en dan wordt omgeroepen, ga je ook niet met rust de ring in