[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:47

sneeuwpop schreef:
Nog een vraagje... is de kans op de ck groot dat je je predikaat krijgt, of zijn er veel die hem daar toch niet krijgen??

Goede vraag!

Hoeveel zijn er nu per categorie uitgenodigd voor Kootwijk?

a-Dubio: Hele mooi vosmerrie heb je! Zuinig op zijn en de foto's zijn goed gelukt.

Vanavond maar eens de concurrentie bekijken op de links van Vivian ;-)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:27

Sneeuwpop; je pony wordt niet voor niets aangewezen voor het CMK. Maar je pony moet natuurlijk nog wel wat laten zien ...
Die merrie van mij haalde vorig jaar alles uit de kast en liep fantastischin Tolbert, maar in Kootwijk was het drama ... ze wilde niks ... toch werd ze evengoed STER. Heb echt wel even peentjes gezweet.

Paysbas: of je gaat alle uitslagen na of je wacht op het Kootwijk boekje ... maar dan nog zijn er altijd wel afmeldingen

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:11

Vanety oefent alvast voor de Dragon show en Kootwijk :-D

Afbeelding

PaysBas

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:20

@Chantal: Showbinkie heb je daar! Ik wacht het boekje wel af ;-)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:24

Showmeisje he :-D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:31

Knappe vanity

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:39

Weet iemand toevallig wanneer het hengstenbal welsh b is? Ik ben daar vorig jaar voor de eerste keer geweest ergens in flevoland. Zou dit jaar graag weer gaan aangezien een man mij zijn stalnaam had gegeven en ik een keer contact zou opnemen. Tegen de tijd dat ik weer thuis was was ik de stalnaam al weer kwijt...

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 16:09

Hengstenbal????

@Chantal: Oké showmeisje ;-P

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:25

Had nog nooit van Dragon show gehoord :o dus ben maar even gaan snuffelen via Google.
Klopt het dat er geen NWR rubrieken zijn?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:25

Vanety is echt een pracht van een pony! ben benieuwd hoe die er achter 2 jaar uit ziet!

Om even terug te komen op het strenger optreden, was ook verbaasd dat ze dat toelieten. Mijn hengst zal nooit durven uithalen naar een mens of ander paard. Draait wel rond maar heeft geen showervaring. Als ie dat doet pak ik hem bij zijn kaak gewoon vast tot ie kalmeert, wat erg goed helpt. Kalmeert ie niet dan krijgt ie een tikje op zijn neus met mijn vinger. Helaas dat de jury zelfs bij de mini's kijkt naar paardjes over de meter in België. Die hebben een heel ander fokdoel als nederland dus hou ik het netjes bij nmprs.

Qua Welsh ga ik wel voor het belgisch gebeuren. is toch qua paardjes meer aansluitend in het partbred bij Dilys

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:50

Chantage, bedankt. Onze merrie staat op naam van onze fokker, dus krijg geen boekje. Hij brengt haar ook voor.
(Win-win situatie voor beide op deze manier) we wonen alleen wat ver uit elkaar, das dan wel jammer soms.

Wel fijn dat die van jullie toen wel het predikaat kreeg.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:00

PaysBas schreef:
Hengstenbal????

Ja, dat is een keer per jaar. Een heel groot stuk grond en daar staan een en twee jarigen welsh b pony's. Dan is er een soort van open dag. Vorig jaar stond dat in het welsh magazine en ben er toen heen gegaan. Maar aangezien ik mijn blad nooit op tijd krijg, of helemaal niet krijg en er weer achteraan moet mailen dacht ik dat een van jullie het misschien voorbij heeft zien komen. Niet dat ik straks het blad na de open dag krijg, want dan is het te laat.

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 21:21

Zal mijn vraag ook even hier stellen, Heb nu al 2 shows met de jaarling gedaan en beide waren zeker niet slecht, maar wat me nu is opgevallen ( vorige keer liep mijn vriend er mee en nu ik zelf). En buiten de ring showt hij super, maar als hij in de ring komt, lijkt hij schrik te hebben van de mensen langs de kant en wil hij ook gewoon niet meer mooi lopen...

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:02

@elfje Dat komt omdat de Dragon Show een show is naar de Engelse standaard, daar kennen ze geen NWR en vallen deze pony's als ik mij niet vergis onder de WPBR. (Correct me if I'm wrong)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 23:04

elfje72 schreef:
Had nog nooit van Dragon show gehoord :o dus ben maar even gaan snuffelen via Google.
Klopt het dat er geen NWR rubrieken zijn?

Klopt omdat het via de wpcv loopt en die erkennen geen nwr alleen partbred.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:44

sneeuwpop schreef:
Chantage, bedankt. Onze merrie staat op naam van onze fokker, dus krijg geen boekje. Hij brengt haar ook voor.
(Win-win situatie voor beide op deze manier) we wonen alleen wat ver uit elkaar, das dan wel jammer soms.

Wel fijn dat die van jullie toen wel het predikaat kreeg.

Dat moet natuurlijk chantall zijn ipv chantage. Stomme autocorrect soms grrr
;-)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:16

@Sneeuwpop: Moest er best om lachen en dacht al dat je T9 functie meedacht ;-)

@Pien: Ik heb beide magazines en zal eens goed kijken of er wat staat over het hengstenbal. Wat kan ik van zo'n hengstenbal verwachten? Is het een hengstenbal zoals CSI Twente; muziekband, gezelligheid etc?

@Rivendell: Ben je er ook in Kootwijk?

Zag trouwens ook dat met het opstellen van de merries/ponies ook vaak een aansteker wordt gebruikt om hen gefocust te laten kijken. Doen jullie dat ook?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:29

Pien bedoeld denk ik het inscharen/open dag van de jonge hengsten op de wildwallen? (Opfok) dit wordt georganiseerd door de welsh b club.
http://www.nwpcs.nl/evenementen/102-alg ... -nederland
Hier vind je contactpersonen van deze vereniging, die moeten je ongetwijfeld verder kunnen helpen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 10:44

Met Heteren was het trouwens nog niet afgelopen. Op Zondag had ik ook nog een pony ingeschreven voor de Crijtfeesten in Diepenbeek. Nog nooit eerder gedaan, twee dagen op een rij naar de show. Ik had hem op donderdag uit de wei gehaald om hem op vrijdag te wassen, na Tatum.

Gelukkig begon de keuring pas om 13:00 uur. Minder ver rijden dan naar Heteren, dus best wel optimaal. Ik had de tijd wel nodig, want meneer had zich toch vies gemaakt. Eerst dus maar wassen, voordat we op de trailer gingen. Het was fantastisch weer, misschien wel iets te fantastisch, het was wel erg warm.

In de rubriek kwamen we een hele mooie palomino merrie tegen van Kai Midas uit Shamrock Prime Confetti. Hoewel dus een kleine rubriek wel erg goede competitie. Brilliant liet zich lekker zien, ondanks de wat kleine ring. Hij was ook wel erg blij om merries van dichtbij te zien :+

Het jeugdkampioenschap liep wat rommelig. Het werd een jeugdkampioenschap van alle secties, waarbij een mooie sectie D won en naast hem mocht een driejarige A zich opstellen.

Bij het sectiekampioenschap moest ik Brilliant alsnog van de wagen af halen. Ik had nog gevraagd of hij nog een keer moest komen, met als antwoord: "nee". Tot ik dus werd opgeroepen. Ik heb nog nooit een pony zo snel van de wagen gehaald en in de ring gebracht. Dat houdt de charme er wel in.

Afbeelding

Het manneke staat nu weer op de wei. Als alles goed is, gaat hij volgende week met twee jaarlingen in een grotere wei, dan kan hij lekker ravotten.

PS: Caesar: Tatum gaat inderdaad haar moeder achterna, hoewel die toch wel meer massa heeft.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 14:25

Deze moet ik echt even met jullie delen ... dit is mijn fokmerrie Lakeway's Glorious Hazel met mijn dochter van 2 en een half <3 <3 <3

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:44

Lief hoor!!!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 16:51

Het wordt hengstenbal genoemd. Maar is eigenlijk een soort opendag omte zien hoe de een en twee jarigen welsh b hengsten erbij lopen. De een en twee jarigen samenvoegen gebeurd op een andere dag. Vorig jaar was er een bbq bij. Ik was voor het eerst toen, maar was wel heel erg leuk. Alleen dus de stalnaam kwijt..

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:17

Is het laatst niet bij Familie Wensvoort gehouden op stal Hogelinthorst pien26?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:27

Chantalll schreef:
Deze moet ik echt even met jullie delen ... dit is mijn fokmerrie Lakeway's Glorious Hazel met mijn dochter van 2 en een half <3 <3 <3

[ Video ]

ah wat leuk toch he, heerlijk die welshpony's, laatst had ik ook bezoek, ook 2 jarige kindje, liep ook zo in de rondte :D

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 18:52

Ahhhh wat schattig Chantal !!!
Wat een brave pony ook hihi blijft maar meelopen alle kanten op ;) dus jij heb al een amazone voor je pony s straks ?! :D