[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 23:38

Ik ben wel gesloopt van een dagje Heteren hoor. Stond vandaag als ringmeester in de a-ring en dit keer behoorlijk wat af moeten lopen, veel pony's om te keuren en in het begin liep het nog wat stroef doordat niet iedereen er was. Maar goed, weer is nog redelijk gebleven op een flinke bui aan het eind van de middag na.

Anouk, Joost en Pien gefeliciteerd met de resultaten. Joost, de pony die je mee had was echt een kasteel van een merrie trouwens. Van harte gegund hoor, ondanks de gladheid toch nog goed kunnen tonen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 02:24

Joost super zeg! En de rijponys ook top gedaan!

Vivian heb je ook foto's van mijn vosje? Zou geweldig zijn!

Pien had ff gezegd dat je foto's wilde, ik had mijn camera ook mee en heb wel wat foto's van Passie gemaakt en van een andere nwr

Lisan kan me voorstellen dat je moe bent. Vanmorgen om 6 uur ging mijn wekker en ik zit nu op het werk af te sluiten en dan over een uur hoop ik eindelijk in bed te liggen pfff.
Zit nog na te genieten, vond het echt heel leuk vandaag. :D

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 08:04

Gefeliciteerd met de mooie resultaten allemaal...!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

ik heb helaas niemand gezien... wilde bij de jonge dressuurpony's gaan kijken werd er bij de ring omgeroepen dat we ons gereed moesten houden... wij snel fluf van de trailer, laten meten...
hebben we vervolgens ruim 1,5 uur staan wachten -:(- gaat ook weer nergens over !!

dus heb helemaal nix meegekregen helaas... heb niet eens foto's :( want mn ouders waren er nog niet dus kon aan niemand mn fototoestel afgeven

Hopelijk in Ermelo/ kootwijk meer rust en niet zo achterlijk lang wachten met een pony in je hand

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 08:18

Gefeliciteerd weer met de mooie resultaten!

Als je Door naar kootwijk mag, moet je dan verder nog wat doen of niet? (Formulieren??)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 08:42

Gefeliciteerd Alles !!!!

En nee geen formulieren voor Kootwijk ... gaat allemaal Automatisch,

Programmaboekje krijg je vanzelf thuis gestuurd ... gewoon zorgen voor een schone pony en dat je er op tijd bent :-D

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 08:45

Super thanks!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:19

Ja Anouk, kwam verder niet bij me op.
Mijn zus heeft wat foto's gemaakt maar ze is niet helemaal een fotografe. Niet echt van een mooie hoek gemaakt. En heb ook twee filmpjes maar als ik die upload naar facebook dan kan je niets meer zien. Zus had namelijk alleen een telefoon mee en de spiegelreflex vergeten...
Ik zal de andere genoemde namen hier even opzoeken.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 09:50

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!

Hier gisteren naar Equus geweest en niet echt tevreden over de gang van jureren in de klasse 3 jarige en oudere hengsten. Duurde meer als 10 minuten dat je je paardje stil moest laten staan (wat dus al niet lukt bij Casper) en gaan ze eerst kijken bij de pony die als laatste de ring in ging. Je kunt dus al raden welke de top drie was, paardjes die als laatste de ring in gingen. Stond bij de eersten en die stonden geen een van allen nog stil na die lange tijd wachten. Voor de rest wel super georganiseerd maar ze mogen strenger worden op slecht gedrag. Casper een flinke klap gekregen van een hengst en die mocht gewoon in de ring blijven terwijl ie ook nog eens een veulen bijna onderuit stampte.

Hoop dat ze bij het welsh hier wel strenger op zijn. Heb wel de keuze gemaakt om Dilys niet zelf te trainen en ook niet zelf voor te brengen

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:53

@ Luna, dat is erg rot! Ik persoonlijk vind dat slecht gedrag ook moet worden afgestraft. Bij mij in de groep zat ook een pony die niet stil kon staan en alleen maar op twee benen stond. Deze moest ook nog langs de DA en opmeten voor stamboek opname en sprong toen bijna bij iemand in de nek. Dit hoorde ik later van mijn zus die daar gauw is weggegaan want vertrouwende dat beest voor geen meter. Toch werd deze tweede. Ik ergerde me ook aan de man die hem voorbracht, hij was te laat en werd boos op mij en de man met de pony voor mij dat we al waren begonnen, we werden door de ringmeester erin geroepen.
Dus ja

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:10

Northleage jack daniels dat is de vader en de moeder is ring danielle. Vader van de vader llanarth lord nelson,en vader van de moeder is nebo daniel.

kunnen jullie mij iets zeggen over deze afstamming? Alvast bedankt

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 18:32

Hier vandaag met de jaarling hengst naar de Crijtfeesten geweest, hormonen sloegen ook tilt :P
Merries waren nog oke, maar als hengsten passeerde was het feest voor meneer..
Nuja, eerste geworden, wel blij, maar zonder concurrentie is het wel simpel natuurlijk..

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 19:09

Vind dat zulke dieren niet thuis horen in de ring, zeker geen volwassen pony's. Dat een veulen of een jaarling nog eens wat wilder is, is begrijpelijk.

Mijn hengstje stond ook niet stil maar die doet niets naar andere pony's of mensen, die draait enkel rondjes rond zijn eigen as. Maar een pony dat stampt naar andere paarden of steigert naar mensen moet van het plein gestuurd worden. Bij het nmprs zijn ze daar veel strenger op. Paard gedraagt zich niet? Daar is de deur.

Heb echt schrik dat mijn hengstje een blessure heeft opgelopen door die andere hengst. Gelukkig dat ze dat veulen daar net op tijd weg hadden of die had op de grond gelegen....

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:04

Ik persoonlijk vind ook als je paard zo gedraagt je je niet hoeft te schamen om hem flink op zijn mieter te geven. Die van mij wilde ook niet stilstaan toen ik haar net had gekocht, dat staat ze nu wel, maar niet door dat aan haar te vragen maar door het een keer goed duidelijk te maken.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 21:49

Lees weer nette resultaten, gefeliciteerd allemaal!

Wilde graag nog een foto nabestellen bij Vivian van Goldwyn in Gieten, alleen door de hitte en alle indrukken van die dag en de dag ervoor was ze erg moe en liet ze zich dus ook in de ring niet super zien.. Daarom bestel ik toch maar niet na; foto's zijn niet zo mooi daardoor helaas. Maar ligt niet aan de fotograaf natuurlijk :)!

Farah, jeetje dat is balen zeg! Inderdaad niet netjes.. Denk je dat je op moet schieten en sta je vervolgens met de pony in de hand maar te wachten :\

Luna2006 schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!

Hier gisteren naar Equus geweest en niet echt tevreden over de gang van jureren in de klasse 3 jarige en oudere hengsten. Duurde meer als 10 minuten dat je je paardje stil moest laten staan (wat dus al niet lukt bij Casper) en gaan ze eerst kijken bij de pony die als laatste de ring in ging. Je kunt dus al raden welke de top drie was, paardjes die als laatste de ring in gingen. Stond bij de eersten en die stonden geen een van allen nog stil na die lange tijd wachten. Voor de rest wel super georganiseerd maar ze mogen strenger worden op slecht gedrag. Casper een flinke klap gekregen van een hengst en die mocht gewoon in de ring blijven terwijl ie ook nog eens een veulen bijna onderuit stampte.

Hoop dat ze bij het welsh hier wel strenger op zijn. Heb wel de keuze gemaakt om Dilys niet zelf te trainen en ook niet zelf voor te brengen

Klinkt als een rare gang van zaken! Jammer is dat. Wellicht een melden bij de organisatie en hopen dat het volgend jaar beter is...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:17

Luna2006 schreef:
Vind dat zulke dieren niet thuis horen in de ring, zeker geen volwassen pony's. Dat een veulen of een jaarling nog eens wat wilder is, is begrijpelijk.

Mijn hengstje stond ook niet stil maar die doet niets naar andere pony's of mensen, die draait enkel rondjes rond zijn eigen as. Maar een pony dat stampt naar andere paarden of steigert naar mensen moet van het plein gestuurd worden. Bij het nmprs zijn ze daar veel strenger op. Paard gedraagt zich niet? Daar is de deur.

Heb echt schrik dat mijn hengstje een blessure heeft opgelopen door die andere hengst. Gelukkig dat ze dat veulen daar net op tijd weg hadden of die had op de grond gelegen....

Eens, ik snap niet dat ze daar niet harder op in treden. Ik zag een man zijn veulen flink schoppen omdat hij niet naast zn moeder bleef. En idd met de schimmel van Pien was er een paard wat meer op 2 dan 4 benen stond, drama. Die van jou is wel superbraaf zeg!

Nog wat foto's van mn toppertje :+:

Afbeelding

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... e=544DC16B

En deze door Danielle hooiveld gemaakt, super blij mee! Dus ik hoop dat er nog meer bewegingsfoto's zijn. Ik wil zeker wat nabestellen. :D
Afbeelding

Ik zit nog steeds na te genieten, zo leuk vond ik het. Volgend jaar neem ik een kar vol pony's mee. Heb ik nog een jaar om pony's ergens vandaan te plukken. _O-

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:58

Ik heb mijn foto's bijna klaar :) Ben ze nu aan het exporteren en dan kan ik ze gaan uploaden :)

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:02

Leuk Vivian, dan laat ik de computer nog even aan. :)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 08:35

A_dubio; die foto's zijn zeker goed gelukt!! Jammer dat er van Pleun geen zijn. (ben ook erg blij dat ze zich zo netjes gedroeg;))
Als je volgend jaar met een kar vol pony's komt ben ik erbij, dan kom ik kijken. Wel zelf dan voorbrengen he! Dat is ook zo leuk en een hele andere ervaring dan toekijken.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:27

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:51

@vivianhesen ; mooie foto s !!! Helaas zit die van ons er niet tussen (nr 121, gieten)... Of ik kijk niet goed ... Zal morgen nog even kijken op de Comp. ...

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 07:22

Gaan er van hier nog meer mensen 9 Augustus naar de Dragon Welsh Show ?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:09

Werken helaas...

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 09:34

Chantalll schreef:
Gaan er van hier nog meer mensen 9 Augustus naar de Dragon Welsh Show ?

Wij ook niet ... Hebben we keuring ...

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:06

Ja, ik ben er bij :)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:15

Nog een vraagje... is de kans op de ck groot dat je je predikaat krijgt, of zijn er veel die hem daar toch niet krijgen??