Sorry ik was niet in Tolbert. Het mag best ff duren maar ik wou na de keuring nog ff de jonge pony's in Winsum bezoeken dus hopelijk wodt het niet al te laat.
Tody
Geplaatst: 13-07-11 22:06
Hallo allemaal, Zou iemand me misschien alsjeblieft kunnen helpen aan de starttijden van een bepaalde pony tijdens de keuring in Zuidlaren aanstaande zaterdag? Als ik kon zou ik er zijn voor het voorbrengen, maar ik heb geen idee hoe laat!
patrick76
Geplaatst: 13-07-11 22:25
zoals al zo vaak gezegd worden er op keuringen geen tijdschema's gehanteerd. Keuring begint volgens mij om half negen (dat kan de eigenaar van de pony je vast wel vertellen). Zorgen dat je er dan bent.Kun je het verloop van de keuring volgen en zien wat de bedoeling is.
Tody
Geplaatst: 13-07-11 22:52
Okee, sorry Dank je wel voor de uitleg. Ik ben wat keuringen betreft echt een groentje. In een ver verleden heb ik nog wel pony's onder zadel voorgebracht en daarvan meende ik me te herinneren dat er een boekje met tijden was e.d. De eigenaar was vandaag niet bereikbaar, dus ik dacht slim te zijn door het hier even te vragen. Maar dat verklaart wel waarom ik nog geen starttijd gehoord had!
denk dat er wel veel heen zullen gaan,ik ben er uiteraard ook..
MadelonSunny
Geplaatst: 14-07-11 17:13
Ik ga naar Kootwijk als ze m'n pony daar willen hebben. En anders gewoon met mooi weer zonder pony. Hoe train je je pony voor de keuring als het verschrikkelijk slecht weer is en je geen binnenbak hebt. Volgens m'n schema moet ik vandaag met der wandelen maar dan waaien we zo de sloot in
Wil ik ook wel maar die 3jarige is zo'n viespeuk, zet ze een uur op stal en dan is ze echt een ramp, deken of geen deken. Dus ik twijfel echt wat te doen. Ik dacht snachts wel buiten te laten lopen.
Ik was der volgende week vrijdag en dan zal ze helaas gewoon de wei in moeten. Mijn haflinger kan in de zomer niet in der stal blijven omdat ze zich dan helemaal open schuurt. En allebei apart is echt geen optie, lopen ze heel de nacht te gillen. Dus als het slecht weer wordt doe ik Olivi wel een regendeken op en dan zaterdagochtend maar wat vieze plekken wegschrobben. Ze is altijd goed wakker en een showgirl, in combinatie met een 'vreemd' terrein vol pony's en mensen komt dat echt wel goed
darwin
Geplaatst: 15-07-11 08:43
kun je de haflinger dan geen exceemdeken opdoen, zodat ze niet kan schuren ?
@darwin Ik weet niet zeker of ze exceem heeft en ze hoeft in de zomer eigenlijk nooit op stal. Als ik wat met Olivi ga doen blijft mijn Haflinger gewoon in de wei. Even een exceemdeken kopen om te proberen is ook een dure grap. Maar het is natuurlijk vragen om moeilijkheden als ik de 1 op stal zet en de andere in de wei.
Lees net dat pas in de avond buien het noorden bereiken, dus ik denk dat we super veel geluk gaan hebben!
Honeys
Geplaatst: 15-07-11 18:55
Muzefee schreef:
Ben benieuwd naar morgen! Laat die regen maar lekker lang wegblijven.
Helemaal mee eens ! Wat een weer vandaag, k wou dat het morgen zo was. Maar de voorspellingen zijn dat het in ieder geval 's ochtends droog blijft. We zullen zien .
Precies. Ik neem voor het geval wel alle benodigdheden mee om een bui te overleven. Ben niet van suiker, mij apparatuur ook niet, maar zoals vorige week met een doorweekte broek in de auto stappen en dat een uur lang is minder prettig.
Nu is het weer nog wel mooi, hopen op morgen ook, Ik ik alles ook klaar op stal, alleen zo nog even de trailer klaarzetten en dan is alles klaar. Iedereen succes morgen, en hopen op goed weer.
AniekR
Geplaatst: 15-07-11 21:16
Vandaag in de eerste zonnestralen van deze week de pony staan wassen, dus heb de smaak te pakken voor mooi weer morgen ^_^
Pony hoeft morgen ochtend alleen nog gevlochten, spullen staan verder allemaal klaar. Dus zal hier nog even de laatste spullen bij elkaar zoeken en dan ook gaan slapen. Succes allemaal morgen!