Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Melanie5 schreef:Joost, ik zal morgen even een foto maken van Eowyn. Zij is echt kort, haar vader Damon is ook niet heel lang. De reden dat ik graag lengte heb, is omdat op de meeste Welshjes niet fatsoenlijk een zadel te plaatsen is.
Wat betreft engels gefokt, bedoel ik hengsten die in Engeland zijn gefokt, niet voor een OS registratie.
Ceulan ponies gebruik ik niet, omdat ze vaak maaien en dan doen mijn ponies al genoeg.
Met commercieel bedoel ik, niet een hengst die iedereen al gebruikt. Ik wil iets aparts, vandaar mijn mogelijke keuze voor Nicton Carreg.
Rollright Gallant dekt volgens mij inderdaad niet meer, volgens mij leeft hij zelfs niet eens meer. Persoonlijk ben ik erg weg van de hengst, maar hij zit wel al in beide merries. Hij is de vader van Bellefleur. Liever zou ik terug gaan naar Aston Superstar, maar die ligt volgens mij allang onder de zoden.
Wat vind jij trouwens van Nicton Carreg?
Melanie5 schreef:Het is zeker een mooie hengst!
Inowa: welke kleur heeft de merrie die drachtig is van hem?
inowa schreef:Melanie5 schreef:Het is zeker een mooie hengst!
Inowa: welke kleur heeft de merrie die drachtig is van hem?
de merrie is vos.
vennebos summer flight heet ze.
aardige veulens komen er uit nerwyn pela
toch even uitzoeken waar hij nu echt staat.
patrick76 schreef:echt leuk deze topic voor en over Welshjes fokken. Veel leuke en boeiende verhalen over bloedlijnen, verwante eigenschappen, genen etc. Vooral lachen die verhalen en opmerkingen van sommigen die zich zelf wel heel erg wijs vinden maar tot op heden in de fokkerij nog weinig bereikt hebben!!!
toptoys schreef:Ik vind mezelf echt niet "wijs" ofzo, maar ik leer hier veel.![]()
Omdat ik nog maar kort in het Welsh gebeuren zit, is dit voor mij erg leuk.
regtur schreef:toptoys schreef:Ik vind mezelf echt niet "wijs" ofzo, maar ik leer hier veel.![]()
Omdat ik nog maar kort in het Welsh gebeuren zit, is dit voor mij erg leuk.
Toch heb je een hele interessante hengst op de kop weten te tikken. Op de foto's althans ziet hij er "anders' uit dan de gemiddelde in nederland ter dekking staande hengst.
patrick76 schreef:inderdaad een leuk hengstje die Carreg. Iets meer lengte zou hem misschien niet misstaan. Wel zeer bruikbaar op de te lux en licht geworden Welsh A'tjes die een beetje teveel gaan lijken op kleine B'tjes
toptoys schreef:Ik vind hem niet echt kort, als ik een mooie standfoto heb, zal ik het plaatsen.
Hij toont in elk geval niet korter dan Hero.
patrick76 schreef:Vooral lachen die verhalen en opmerkingen van sommigen die zich zelf wel heel erg wijs vinden maar tot op heden in de fokkerij nog weinig bereikt hebben!!!
toptoys schreef:Carreg is ook beschikbaar voor gastmerrie's. Hero trouwens ookEventueel is Hero ook te huur, maar dan wel dat hij in de groep kan lopen
![]()
Carreg gaat niet naar de CHK.