[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Spritz

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:19

Leuk! Die gaat de sport in zeker? :)

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 13:22

Dat is wel de bedoeling.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 14:02

Topdagje voor je ponys elfje. Movie star blijft een topbeestje

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 15:05

Ik heb toch de keuze gemaakt mijn merrie niet te laten dekken.
En eigeniljk vind ik het erg jammer dat ik in het 1e topic een positief advies kreeg, wat mij echt valse hoop gaf.
Als je geen fokker ofzo bent reageer je toch niet op zo een topic? Hier bij de fokkers word het mij meteen afgeraden. En in het topic van laatst ook, dat zegt voor mij genoeg.

IK blijf dit topic wel nog volgen als stille meelezer.
Want hier komen supermooie welsh pony's voorbij :D

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:19

@elfje : word dat schimmeltje gereden door een jongen ?? Volgens mij heb ik die vrijdag in de baan gehad ( stadspark toch) ik zat te schrijven bij t Z pony s en paarden

Is de moeder van movie star Natasja ?? De moeder van Winston ?? ( vraagje van m'n man)

Gefeliciteerd met de behaalde en hele mooie resultaten !

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:20

Klopt, wat leuk! Hij rijdt ook op Movie Star. Movie Star is van Maya's Martine net als Natasja. Natasja is dus een half zus van Movie Star. Ik heb Maya's Martine ook en heb er nu 6 nakomelingen van. Winston is een kleinkind van Maya's Martine. In mijn profiel staan foto's van de pony's. Waar kennen jullie Natasja van?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:31

Mijn paard is een ijzer kwijt, nu wordt ze hopelijk maandag of misschien dinsdag opnieuw beslagen, ze zouden terugbellen (doen meteen alles opnieuw). IJzers moeten ingelopen worden, maar wat kan ik nu het beste doen? Iedere stappen en oefenen voor de keuring of in de wei laten lopen en zo de ijzers inlopen. Het is wel heel kort dag en baal ervan.

Ik heb het Keuringsboekje binnen! Nog even nagekeken maar ook dit jaar ben ik de enige met een schimmel in de sectie NWR. (nr289)

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:01

@elfje: zeker leuk !! En wat toevallig ook weer haha wat rijd hij trouwens keurig netjes !!

Bedankt voor je duidelijke uitleg hihi

@pien : kunnen ze de ijzers zo weer onderslaan zonder dat er iets vanaf geveild moet worden ?? Want dan zou ik dat gewoon doen en dan je normale voorbereiding aanhouden ... Of is je paardje heeel erg gevoelig ??

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:16

Ze staat nog niet heel lang op ijzers. Ik kijk even de hoefsmid zegt. Waarom moet er nu ook een ijzer vanaf komen.

Nog een (misschien domme) vraag, ze hoeft niet op voor stamboekopname maar dan moet ik toch wel langs de dierenarts die checkt of ze mee mag doen? Of kan ik dat dan overslaan?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:20

Pien, als de ijzers er nog niet lang onder zitten zou ik alleen die ene eronder laten slaan. Dan veranderd de stand ook niet en moet het normaal gezien geen probleem zijn.
Als ze al in het stamboek is opgenomen dan hoef je niet langs de dierenarts.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:05

Opzichmag ze wel bekapt worden, maar wilde dat na de keuring doen.
Ik mag dus meedoen zonder dat ze kijken of ze goedloopt? en waar moet ik mijn stamboekpapier dan inleveren om het nieuwe resultaat erop te laten zetten. Of dan weer opsturen? stel dat je naar de cmk mag kan je het papier dus zelf tot na de cmk bewaren?

Edit: met niet lang op ijzers bedoelde ik dat de ijzers van nu de eerste keer waren

_Fer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:10

@pien26; ik zou het risico niet nemen en zou ze er dan gewoon onder laten slaan ... Zonder iets eraf te laten halen zeg maar ... Maar je kent je paardje natuurlijk zelf het beste dus is alleen maar wat ik zelf zou doen ...

Edit : zie nu je edit hihi maar ik bedoelde hoe lang geleden is het dat ze is beslagen ...

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:00

Weet iemand wat het programma is van de royal welsh? Kan op internet niks vinden.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:44

@fer, misschien een optie om er geen ijzers meer onder te doen? Nu ik daar over nadenk durf ikdat ook weer niet, miss kan ze niet meer zonder en ze is nu licht bekeerd voor de kar. Dus ijzer zijn toch wel handig.
Laatste keer was vier maand terug. Haar hoeven groeien niet zo snel en ze liep bijna niet omdat ze moest aankomen. Ijzers zaten er ook nog goed onder want dat hield ik in de gaten, alleen heeft ze ze er een in het land uitgetikt door met achterhoef op de achterkant van het voorijzer te staan. Het is ook altijd wat met paarden...

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:41

Staat je pony 4 maanden op ijzers zonder dat ze tussendoor bekapt is? :wow:
Die van mij staan er 7 a8 weken op.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 08:51

Ja, dat klopt. En het ziet er nog goed uit! Haar hoeven groeien bijna niet. Nu werd het wel wat lang, maar was dan ook van plan dit na de keuring te doen.
Mijn oom heeft een paard gehad die een half jaar op ijzers stond en toen pas opnieuw werd bekapt waarbij dezelfde ijzers er weer onder werden geslagen. Ik weet dat de meeste paarden er 2 maanden mee doen, en als je niet veel rijd misschien 3 maanden. Ik denk dat ik geluk met haar heb :D

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:40

Niemand weggesmolten in Gieten met de subtropische temperaturen?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:52

Mijn paard (waarmee ik alleen buitenritten maak) is ook een zuinige. Die staat er ook zo 12 weken op, al niet langer. Ideaal. Gaan er ook nooit af vanwege slijten, hooguit omdat de hoef toch gaat groeien aan de zijkant.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 12:21

Hier ook 4 maanden op dezelfde ijzers, hoeft gewoon niet eerder omdat het langzaam groeit.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:53

Bij mij gaan ze er ook niet af van het slijten, ik rijd als het kan dan ook wel in de berm. En als ze voor de kar loopt gewoon de hele tijd op de weg. Nu was gewoon een ongelukje.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 14:56

Ceasar, wordt het veulen van jou ook roan? Er mooi veulentje!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:03

Als ze een variant van roan wordt, dan zal dat palomino roan zijn. Ze is nu aan het verharen en ik gok zelf dat ze geheel palomino blijft. Maar schetser nog steeds niet gezien sinds melden van geboorte (20-04) dus ik weet nog niets "officieels".

Duurt dat trouwens bij iedereen (NWPCS) zolang?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 15:11

Zag hier volgens mij niet eerder als aug schetser. Vorig jaar gewoon wpcv gedaan, laat het dan gewoon door dierenarts doen

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 16:02

Iemand hier ervaring met vos schimmel roan? Veulen dat ik heb aangekocht is er waarschijnlijk zo eentje. Dachten gewoon vosschimmel, maar nu blijkt dat hij anders aan het verkleuren is. Zie deze combinatie toch niet vaak passeren of ben ik mis?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 17:14

Chary_xX schreef:
Iemand hier ervaring met vos schimmel roan? Veulen dat ik heb aangekocht is er waarschijnlijk zo eentje. Dachten gewoon vosschimmel, maar nu blijkt dat hij anders aan het verkleuren is. Zie deze combinatie toch niet vaak passeren of ben ik mis?

Een vosgeboren veulen wat schimmel wordt is niet zo ongewoon. Roan kan alleen als 1 van de ouders ook roan is. Maar er zit weer een addertje onder het gras: het roan kan ook verborgen zijn onder het grijs. En dan kan het dus zijn dat je veulen eerst roan wordt. Maar later toch weer grijs.Als je echt aparte kleurtjes wil is het gewoon het makkelijkst om met kleurponies te fokken.
Aan de andere kant is het ook wel weer leuk als je uit een schimmel zo af en toe een kleur krijgt. Dat houdt de spanning erin.