[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:15

Cemlys schreef:
Die 2 jarige hengst? Knap dier is dat.

PaysBas schreef:
Lustoord's Tyler bedoelen jullie toch? Die is echt een blikvanger!

Yep die bedoel ik. Dat is de volle broer van Jive. En moeder Lustoord Jorja (cremello, v. Ceulan Cariadog) is ook in ons bezit en komt overigens te koop. Voor foto's, zie mijn profiel.

Diane_Basje

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:15

Welsh Magazine is hier al een tijdje binnen

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 03:56

Diane gaat de merrie niet naar die syal genoot?

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 04:14

Die twijfelt nog. Dus in overleg met haar besloten haar toch te koop te zetten. Is ze verkocht, dan is het jammer voor haar, wil ze haar toch en is ze nog niet verkocht, dan neemt ze haar over. Ze wil graag dat het klikt met haar merrie. In de kudde gaat het prima, met zijn 2en loopt Jorja nog weg van haar merrie. Is ook lastig nu ze haar veulen nog heeft.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:00

Nachtbrakers!

Succes met de verkoop!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:18

Haha ja je moet wat 's nachts

Thx

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:31

Ah jammer diane, mooie merrie nochtans, niets voor jou om aan te houden om te fokken?

hier alweer pony netjes gewassen op stal staan, even drogen (en vliegendeken even de was in snel), komende dagen lange werkdagen, dus dat scheelt al wat voorwerk. Zaterdag hopelijk niet te warm.
Hier in een groep van 10 3-jarigen, dat valt niet tegen qua hoeveelheid, ik vond de aantallen in de rubrieken zowiezo niet tegenvallen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:01

Ik zag voorbij komen dat Heteren 180 inschrijvingen had, toch ook wel weer wat positiever.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:01

Oh, dan ben ik niet de enige die het welsh magazine nog niet heeft. Heb er altijd al poblemen mee gehad maar nog even afwachten maar. Wel beetje ongeduldig hier haha

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:02

Gieten 125 op zich ook niet slecht, voor de 'tweede' keuring in het noorden

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:08

Zeker niet slecht, meende dat Tolbert ook zo'n 130 had. Dus bij elkaar dik 250 in Noord...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:32

Maar zowiezo altijd veel deelname uit noord, voor de gein ook eens geteld hoeveel hengsten naar de hengstenkeuring kwamen uit noord, geloof dat we op toch op een heel groot gedeelte uitkwamen (dacht 2/3?)

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:33

Meeste fokker zitten ook hier denk ik ...

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:38

Ja we zijn goed vertegenwoordigd :D

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:00

Baal.... heb nog steeds het magazine niet binnen en ik ben juist zo super nieuwsgierig!!! :j Straks mis ik een inschrijf actie ofzo.... :7

Misschien een overzichtje maken wat de vragen/wensen en realistische verwachtingen zijn van zo'n workshop?
Bijv. een meetlint hoe dik/volslank een pony nou moet zijn voor een keuring en of daar een verschil tussen zit tussen de Engels en Nederlandse normen.....

Ben ook erg blij met de tips & trucs die er op dit topic wordt gegeven, waardeer dat wel, het meedenken!
Zo heb ik inmiddels een betaalbaar en passend zadeltje weten te vinden _/-\o_

De bijzondere kleurtjes lopen best aardig qua verkoop zag onlangs ook een hele kittige palomino ruintje onder het zadel. Heb je de merrie Jorja al zadelmak?

Vanaf deze week gaan wij ook met pony nr.2 beginnen met verder zadelmak maken; heb er zin in!

Regtur: Alles goed met de veulens en ook de perlino merrie?

Meer getypot *\%/*

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:25

Jorja ben je vast zo kwijt, knappe pony met een leuk kleurtje!

Ik weet nog steeds een 3 jarige erg brave nwr D pony hengst te koop. Loopt braaf onder het zadel.

En vanaf vandaag ook een 3 jarige welsh sectie B pony te koop. Een prachtige en ontzettend lieve palomino hengst.

Mocht iemand interesse hebben dan hoor ik het graag.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 12:41

Hoi PB, het zadelmak maken van Jorja doen we rustig aan. Mandy heeft inmiddels al over haar heen gehangen en zo een paar meter gestapt. We doen echt heel rustig aan omdat ze niks gewend was. Vooral als ze mandy ineens aan de andere kant ziet, dat vindt ze nog heel raar. Maar ze leert echt heel snel. Inmiddels kunnen de meisjes op stal haar hoeven al uitkrabben en onze 14-jarige verzorgster kan haar in haar eentje wassen, zelfs als Jive buiten haar zicht nog in de wei loopt. Zo'n verschil met 2 maanden geleden. Ook al heel betrouwbaar in het verkeer en is ook al een paar keer mee geweest naar de ponyclub. Gister professionele foto's gemaakt in de binnenbak met studioflitsers en achtergrond. Ze keek een beetje gek maar stond superbraaf stil. Echt een waanzinnig karakter. Ben zo aan haar gehecht geraakt.

Cemlys, helaas niet, ik wil alles wel houden. Maar anders zijn het er volgend jaar 7 en dat is me wat veel. En dan kies ik op dit moment toch liever voor Jive. Al heb ik het zeker overwogen. Ze is mooi, lief, slim en kan leuk bewegen. Zal me ook wel aan het hart gaan. Ze zal ook niet zomaar weggaan. Moet zeker weten dat ze naar de juiste persoon gaat. Anders houden we haar liever nog een tijdje. Ze staat niet in de weg.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:56

As zaterdag Gieten bij de pony die ik klaar maak maar 2 in de groep, en de andere pony die meegaat zit in een groep van 3. Zag dat het gevulder was bij andere groepen, haha! Maar voor een tweede keuring in het noorden inderdaad netjes qua aantal aanmeldingen. Hopelijk is het een beetje te doen zaterdag qua temperaturen. Heb er wel zin in, ben heel benieuwd hoe ze 't gaan doen :).

Diane, show je een foto als je ze hebt ontvangen? :D en leuk dat Jorja zo mooi vooruitgaat!

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:19

Diane: Wat zijn je overwegingen om hengstje aan te houden en de merrie weg te doen? Zat in je profiel te snoepen en het is echt een zeer aansprekende merrie! Euuh nee, wij zitten ook al vol met de viervoeters...
De merrie was sinds mei hebben jullie haar, niks gewend qua contact met mensen?

A-Dubio: Een D-pony kan veel waard worden zeker als deze wat beter doorgereden is en een paar wedstrijd heeft gelopen. Denk maar aan FEI ponies ;-) Daarom is de markt voor een E-pony in t buitenland 3x niks daar hebben ze ook geen E-ponies...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:26

Diane_Basje schreef:
Hoi PB, het zadelmak maken van Jorja doen we rustig aan. Mandy heeft inmiddels al over haar heen gehangen en zo een paar meter gestapt. We doen echt heel rustig aan omdat ze niks gewend was. Vooral als ze mandy ineens aan de andere kant ziet, dat vindt ze nog heel raar. Maar ze leert echt heel snel. Inmiddels kunnen de meisjes op stal haar hoeven al uitkrabben en onze 14-jarige verzorgster kan haar in haar eentje wassen, zelfs als Jive buiten haar zicht nog in de wei loopt. Zo'n verschil met 2 maanden geleden. Ook al heel betrouwbaar in het verkeer en is ook al een paar keer mee geweest naar de ponyclub. Gister professionele foto's gemaakt in de binnenbak met studioflitsers en achtergrond. Ze keek een beetje gek maar stond superbraaf stil. Echt een waanzinnig karakter. Ben zo aan haar gehecht geraakt.

Cemlys, helaas niet, ik wil alles wel houden. Maar anders zijn het er volgend jaar 7 en dat is me wat veel. En dan kies ik op dit moment toch liever voor Jive. Al heb ik het zeker overwogen. Ze is mooi, lief, slim en kan leuk bewegen. Zal me ook wel aan het hart gaan. Ze zal ook niet zomaar weggaan. Moet zeker weten dat ze naar de juiste persoon gaat. Anders houden we haar liever nog een tijdje. Ze staat niet in de weg.

haha ook 7 op dit moment, maar ah zolang het een beetje binnen de perken blijft. maar is wel een mooie merrie, je mag mij altijd wel even info pb'n, vp, schofthoogte,... Ik zoek geregeld wel een beleerde en onbeleerde pony, moeten wel heel braaf zijn

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:53

PaysBas schreef:
Diane: Wat zijn je overwegingen om hengstje aan te houden en de merrie weg te doen? Zat in je profiel te snoepen en het is echt een zeer aansprekende merrie! Euuh nee, wij zitten ook al vol met de viervoeters...
De merrie was sinds mei hebben jullie haar, niks gewend qua contact met mensen?

A-Dubio: Een D-pony kan veel waard worden zeker als deze wat beter doorgereden is en een paar wedstrijd heeft gelopen. Denk maar aan FEI ponies ;-) Daarom is de markt voor een E-pony in t buitenland 3x niks daar hebben ze ook geen E-ponies...

Pony heeft een onderling wedstrijdje gelopen. Echt een kinderpony zo braaf. En een plaatje om te zien. Maar moet eigenlijk zsm weg. Daarom ook niet verder doorrijden etc. Dat een D pony aantrekkelijker is klopt. Daarom blijft de E pony, dan kan ik daar lekker op rondsturen.

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:41

Ik heb even snel bijgelezen. Er wordt weer van alles gezegd en bediscussieerd, maar heb geen tijd daar op in te haken. Misschien over een maand of 3? :(:)
We hebben een vervelende periode achter de rug, maar alles lijkt nu weer de goede kant op te gaan. Veulens doen het goed en de perlino wordt erg mooi. Haar zicht lijkt wel goed, maar ik blijf er wel voorzichtig mee. Nog geen weidegenootjes bijv.
Straks als alle merries gedekt zijn, kunnen we de rustigste, met een veulen wat we ook aan gaan houden, erbij doen.
Toch nog weer 10 merries. <<) Ik wilde naar 6, 3 kleur en 3 grijs, maar met de jonge aanwas erbij zit je zomaar weer op hoger aantal.
Penboeth Banner, onze hals-over-kop nieuw aangekochte hengst heeft het nu erg druk. Met de merries van de vorige eigenaar meegerekend zal hij rond de 20 merries dekken, wat wel mooi is om een goed beeld van zijn fokwaarde te krijgen. Dat beeld hebben wij overigens al, want in Wales hebben we een aantal jaargangen gezien, die erg tot de verbeelding spraken.
En nu weer aan de slag, :list: kanten maaien, onkruid spuiten, paddock timmeren, beetje tuinieren, en manlief heeft beloofd daarna de BBQ aan te steken.... +:)+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:45

Caesar schreef:
Misschien heeft iemand hier wat staan;

We zijn op zoek naar een super betrouwbare haflinger of fjord. Absoluut geschikt voor kinderen en moet de aandacht geweldig vinden. Leeftijd maakt niet uit als die maar geschikt is. Hoeft absoluut geen bewegingswonder te zijn, maar wel een pony die te berijden is. Het liefst eentje die ook gewoon 2 weken stil kan staan zonder dan de draak uit te hangen. Het is een lastige zoektocht en wat we vinden is of standje dramzak of echt totaaaal niet braaf onder het zadel.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 19:56

regtur schreef:
Ik heb even snel bijgelezen. Er wordt weer van alles gezegd en bediscussieerd, maar heb geen tijd daar op in te haken. Misschien over een maand of 3? :(:)
We hebben een vervelende periode achter de rug, maar alles lijkt nu weer de goede kant op te gaan. Veulens doen het goed en de perlino wordt erg mooi. Haar zicht lijkt wel goed, maar ik blijf er wel voorzichtig mee. Nog geen weidegenootjes bijv.
Straks als alle merries gedekt zijn, kunnen we de rustigste, met een veulen wat we ook aan gaan houden, erbij doen.
Toch nog weer 10 merries. <<) Ik wilde naar 6, 3 kleur en 3 grijs, maar met de jonge aanwas erbij zit je zomaar weer op hoger aantal.
Penboeth Banner, onze hals-over-kop nieuw aangekochte hengst heeft het nu erg druk. Met de merries van de vorige eigenaar meegerekend zal hij rond de 20 merries dekken, wat wel mooi is om een goed beeld van zijn fokwaarde te krijgen. Dat beeld hebben wij overigens al, want in Wales hebben we een aantal jaargangen gezien, die erg tot de verbeelding spraken.
En nu weer aan de slag, :list: kanten maaien, onkruid spuiten, paddock timmeren, beetje tuinieren, en manlief heeft beloofd daarna de BBQ aan te steken.... +:)+

Heb je al foto's van Banner Jenny? Ik ben wel benieuwd

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:11

Cemlys op facebook staan fotos van.hem