[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:09

Als we zoiets op poten kunnen zetten dan ben ik ook van de partij!

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:25

Ik vind trouwens de keuringen tot nu toe zeer vriendelijk verlopen. Bij de Shetjes vond ik het veel minder vriendelijk eigenlijk.
Vind ook de uitslagen bij de welsh behoorlijk te begrijpen in tegen stelling tot bij de Shetjes.
Bij de kwpn vond ik het ook wel gezellig en duidelijk trouwens.

Wij laten ze ook voorbrengen. Gaat super!

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:03

Sneeuwpop, moet je hier in gelijk geven hoor! Bij de Shetlanders gaat het er ook niet altijd even geweldig aan toe...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:25

Jammer is dat.
Daarom valt het wel extra op dat het bij de welsh wel gezellig en vriendelijk gaat, dat is dan weer het voordeel haha

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:29

Dat is ook zo, bij de Welshjes nog geen klagen gehad, al zijn er altijd wel mensen die er 'apart' uitsteken..

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:52

Als je onder afdelingen kijkt op www.nwpcs.nl zie je onder speciaal clubs alle verenigingen

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:25

zo even bijgelezen.
reageer even op wat ik onthouden heb.

Het is ook mijn eerste jaar bij het welsh stamboek.
Ik voelde me voor de keuring super onvoorbereid omdat ik niks geen informatie online kon vinden en ik me echt een leek voelde.
gelukkig hebben wij een hengsten houder (obbe v/d weide) die welshjes had en mij van alles kon vertellen en dankzij jullie hulp hier waar ik echt dankbaar voor ben.
Door onze jaren ervaringen met KFPS, KWPN en NRPS wisten we er natuurlijk wel iets van hoe je moest rennen en hoe je ze keuring klaar maakt.
Ik heb hem klaar gemaakt op wat naar mijn idee het belangrijkste was ik wist niet eens of je ster of iets dergelijks kon worden tot ik op de keuring was en hoorde dat je daar in Kootwijk dus kans op maakte,
ik ging eigenlijk voor een 1ste premie.

Ik voelde me zo welkom daar onwijs leuke vriendelijke mensen.
wij kwamen er aan lopen met de pony en iemand liep voorbij en die zei wat ziet ze er netjes uit, en even later kwam de fokker naar ons toe die we nog nooit gezien of gesproken hadden.
zelfs de oude eigenaar waar wij haar van gekocht hadden op Zuidlaren kwam nog naar ons toe dat ze er goed uit zag en een leuk koppie had en die hielp nog met haar extra opjagen vanaf de kant wat echt hielp aangezien ze beetje lui werd haha.
En ik voelde ook totaal geen competitie idee.
De man die naast ons stond feliciteerde ons en gaf nog een leuke tip voor de keuring in Kootwijk.
later nog een schaar geleend omdat we die vergeten waren haha en echt iedereen was zo aardig en gewoon heel vriendelijk en totaal niet het competitie idee wat ik bij het KFPS en het KWPN wel altijd voel.

En om even terug te komen op dat van de markt mijn opmerking was meer zo van ze was bedoeld om bij ons net als de shetlanders als gras vreters en decoratie te dienen haha dus ik had niet verwacht dat ze ook echt een leuke pony zal worden aangezien we haar daar totaal niet voor kochten haha ;)

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:38

Ja, zo vriendelijk ging het bij ons ook. Iedereen wil elkaar helpen.

Bij kwpn vond ik het verschillend. Veel aardige mensen maar wel een aantal die minder waren... idd meer competitie.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:14

Van wie heb je de pony gekocht Fotografie91? Mag ook via pb hoor ;)
Wel leuk dat je grasmaaier zo positief is uitgegroeid.

En kwpn, Tsja daar zijn ook hele andere belangen mee gemoeid vaak. Niet dat dat de gastvrijheid/vriendelijkheid mag drukken, maar het is wel een ander slag volk. Ook een stuk meer mensen die er hun brood mee verdienen, welsh is toch grotendeels hobby.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:18

Royaltjuh schreef:
Van wie heb je de pony gekocht Fotografie91? Mag ook via pb hoor ;)
Wel leuk dat je grasmaaier zo positief is uitgegroeid.

En kwpn, Tsja daar zijn ook hele andere belangen mee gemoeid vaak. Niet dat dat de gastvrijheid/vriendelijkheid mag drukken, maar het is wel een ander slag volk. Ook een stuk meer mensen die er hun brood mee verdienen, welsh is toch grotendeels hobby.

ik ben niet zo goed in namen maar hij was ook de eigenaar van mijn pony's vader
Duffelt's max en liep ook rond als voorbrenger schaam me dood echt slecht in namen haha.

en idd de bedragen bij KWPN paarden zijn ook enorm verschillend haha en zodra ze kampioen zijn bij zo'n keuring worden ze ook zo verkocht dus dat verschild denk ik nog wel.

edit even gezocht en het is Henk Roel Krol

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:27

Had al zo'n vermoeden, dat is Henk Roel Krol ;) Daar komt mijn A'tje ook vandaan.

edit: haha dubbelpost

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:32

Royaltjuh schreef:
Had al zo'n vermoeden, dat is Henk Roel Krol ;) Daar komt mijn A'tje ook vandaan.

edit: haha dubbelpost

ja hele aardige man :)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:54

Zijn compagnon Johan v. V.eluw is ook heel vriendelijk.
Fijn is dat mensen oprechte interesse tonen. Ongekend haast wat ook weer vreemd is want het is zo normaal.
Er is zeker een verschil qua toegankelijkheid vh publiek bij een KWPN keuring tov een Welsh keuring. Allereerst al de campingstoeltjes langs de kant bij de Welsh, schitterend.

Zo'n kijkje in andermans keuken lijkt me echt heel tof!

Bij ons kwam in Hellendoorn de vorige eigenaar van pony nr. 2 kijken, de fokker van pony nr. 2 die ook weer de fokker is vd hengst (vader) vh ons merrie veulen is van pony nr. 1
Hopelijk niet te complex uitgelegd ;-)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 00:03

Leuke discussie dit, en ik zou zo'n voorbreng/klaarstoom-info-uitleg-avond ook ontzettend interessant en leuk vinden. Heb in het verleden altijd trekpaarden voorgebracht, dat was een kwestie van gewoon proberen je paard bij houden :D, maar ik merk dat er bij de welshjes toch meer bij komt kijken. Ook ik ging de eerste x compleet onvoorbereid (als in: hoe moet ik in godsnaam de bak door en wanneer moet ik opstellen?) de ring in, waar ik ook nog eens op kop moest :')

Weten jullie trouwens iemand die een 3 jarige merrie klaar wil stomen voor de show in september? Waar ik haar een maand/2 weken van tevoren heen kan brengen en die haar dan ook voor kan brengen? :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:42

Johan v. V.eluw heeft nu de volle broer van ons hengstveulen te koop. Een palomino van onze cremellomerrie (v. Ceulan Cariadog) en v. Shamrock Royal Heart-Beat

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 10:34

Die 2 jarige hengst? Knap dier is dat.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:40

Dit is de info die op de site staat over de sport en familie dag van de Welsh staat; http://welshpony.com/evenementen/sport-en-familiedag

Geen programma of sfeer impressie van verschillende categorieën....
Dat vind ik als leek dus echt een gemis want thja ik houd er wel van om goed voorbereid te zijn en te weten waar ik me voor inschrijf met de ponies en of het dan ook wel verstandig is om aan mee te doen.
Iemand kan wel zeggen ja het is hartstikke leuk maar thja wat kan je verwachten...?

Lustoord's Tyler bedoelen jullie toch? Die is echt een blikvanger!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:46

In het Welshmagazine van Juni staat een hele pagina 'sfeerimpressie' en daarnaast ook het inschrijfformulier met alle uitgeschreven rubrieken...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 17:07

Idd ik wou net zeggen. Dat staat allemaal in het welsh magazine :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:44

Hebben jullie het magazine van juli al binnen, ik heb heel vaak dat ze te laat komen of helemaal niet komen. Ik vroeg ernaar en heb mijn adres opnieuw gegeven vorige maand, toen kwam hij met speciale post alsnog. Deze maand weer niets...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:55

Ja vorige week al!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:22

Allang !

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:46

pien26 schreef:
Hebben jullie het magazine van juli al binnen, ik heb heel vaak dat ze te laat komen of helemaal niet komen. Ik vroeg ernaar en heb mijn adres opnieuw gegeven vorige maand, toen kwam hij met speciale post alsnog. Deze maand weer niets...

Wij hebben hem ook vandaag pas binnengekregen...

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:13

Ik heb em ook nog niet... :(

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:18

Ik heb hem wel al, vorige vrijdag ofzo