[HK]Welshpraat

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

toptoys

Re: [HK]Welshpraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:29

Ibalia, de eerste les ging goed, een hoop uitleg over hoe de curcus gaat. Even "droog" aan de muur achenbach oefenen, optuigen en een rondje rijden. Achenbach heb ik vroeger op school ook gehad, maar das al een mooie tijd geleden......
Was wel weer even wennen! Zit je op stoelen, naast elkaar droog te oefenen, steekt je buurvrouw een zweep zowat in je oog........met overpakken had iedereen wat moeite met de zweep! We moeten allemaal maar goed oefenen. Clown

Peewee, dat je niet verzekerd bent op de weg zonder koetsiesbewijs, weet ik niet of dat echt zo is....een paard valt onder huisdieren, dus via je WA-verzekering ben je even goed verzekerd dacht ik.

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:33

PeeWij schreef:
Sjoert schreef:
Maar volgens mij kun je wel stellen dat zowel NWR als KWPN dus een Nederlands verzinsel is. *LOL*

Joepie de eerste is bekeerd. Gelukkig zijn er hier ook nog mensen die het snappen. Verstand komt met de jaren. De "rassen" waar we zo trots op gaan, KWPN en hier voornamelijk NWR, bestaan dus eigenlijk niet. Deze kruisingen zijn verbasteringen van zeer oude rassen waar Nederlanders zich weer in hebben moeten bemoeien. Ik zeg dus niet dat dit slechte paarden/pony's zijn, maar ga niet iets tot een zeer goed ras bombarderen als het eigenlijk niet eens bestaat!!!!

Bij honden zouden we dit gewoon bastaards of vuilnisbakken noemen! Haha!

nou peewij, verstand komt inderdaad met de jaren,maar bij jou waarschijnlijk gewoon nog iets later, anders had je je stal al lang vol gehad met die mooie k pony's, of zoals jij het liever hoort: nwr...
haha

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:36

* proest

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:39

Kent hier iemand de Cappelstud? En dan met name de hengst Cappels Dandy?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:08

K pony's bestaan niet meer Haha! Ook niet bij het stamboek Knipoog

Ik ga nu eens eten!

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:19

youngster schreef:
K pony's bestaan niet meer Haha! Ook niet bij het stamboek Knipoog

Ik ga nu eens eten!

klopt, vandaar dat ik erachter had gezet: nwr

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:40

Citaat:

ik heb van hem gewonnen in 2002 op de WPCV keuring, leuke hengst Haha!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:41

toptoys schreef:

Jip is me bekend zitten in Belgie Haha!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:46

thinkaboutit schreef:
PeeWij schreef:
Joepie de eerste is bekeerd. Gelukkig zijn er hier ook nog mensen die het snappen. Verstand komt met de jaren. De "rassen" waar we zo trots op gaan, KWPN en hier voornamelijk NWR, bestaan dus eigenlijk niet. Deze kruisingen zijn verbasteringen van zeer oude rassen waar Nederlanders zich weer in hebben moeten bemoeien. Ik zeg dus niet dat dit slechte paarden/pony's zijn, maar ga niet iets tot een zeer goed ras bombarderen als het eigenlijk niet eens bestaat!!!!

Bij honden zouden we dit gewoon bastaards of vuilnisbakken noemen! Haha!

nou peewij, verstand komt inderdaad met de jaren,maar bij jou waarschijnlijk gewoon nog iets later, anders had je je stal al lang vol gehad met die mooie k pony's, of zoals jij het liever hoort: nwr...
haha

Liever geen K pony's, zouden al sinds 2002 dood zijn, zou behoorlijk stinken en een hoop vliegen geven. Clown
Nogmaals een NWR pony is geen slechte pony, het is alleen geen officieel Ras! Nederland(NWPCS) wilt weer zijn eigen ding toevoegen en zich belangrijk maken! Proberen ze wel vaker, zoals met de laatste hengstenkeuring de avond opvulling! Ja zelf zeggen dat het een succes was, was ook in hun ogen! Moet je eens aan de Engelse vragen wat ze ervan vonden! Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:00

Naar die stallionshow ga ik ook nooit meer. Wat een aanfluiting, en ik ben dan niet eens engels Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:01

Niet gezien. Clown

* In Verden is een zoon van londonderry verkocht voor 510.000 euro.
Wow!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:01

Willen jullie een beetje inside info. WPCV Welsh Premium Show zal volgend jaar waarschijnlijk gehouden worden op zaterdag 28 april! Wow!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:12

Mag wel van mij Haha!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:13

Ik weet ook wie de jury's zijn, maar dat vertel ik lekker niet Tong uitsteken

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:13

5 ton Wow!
Damn..
28 april. En waar?

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:14

youngster schreef:
28 april. En waar?

Ik verwacht gewoon weer in Wenum Wiesel maar dat weet ik nog niet zeker!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:16

Ah oke! Daar heb ik 2 jaar geleden met Brenin meegereden Haha!

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:18

[/quote]

haha
[/quote]

Liever geen K pony's, zouden al sinds 2002 dood zijn, zou behoorlijk stinken en een hoop vliegen geven. Clown
Nogmaals een NWR pony is geen slechte pony, het is alleen geen officieel Ras! Nederland(NWPCS) wilt weer zijn eigen ding toevoegen en zich belangrijk maken! Proberen ze wel vaker, zoals met de laatste hengstenkeuring de avond opvulling! Ja zelf zeggen dat het een succes was, was ook in hun ogen! Moet je eens aan de Engelse vragen wat ze ervan vonden! Haha![/quote]

ik begrijp je wel, zit maar n beetje te stangen.mijn voorkeur gaat uit naar de k (nwr),heb niet zoveel met de a pony;s. alleen van teun af en toe, als die een hengstje voor de keuring heeft, komt die op stal de staan. kleine jarno vond ik een erg gave hengst!! en jugler ook.
die engelsen waren inderdaad niet al te enthousiast over die avond, om het maar n beetje zacht uit te drukken.... haha

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:24

Ik kan die hengst maar niet uit me hoofd krijgen. Clown
Hij staat al een tijdje te koop.
Bij de Atjes worden wel eens hengsten verhuurd, weet iemand of dat met cobs ook wel gebeurt?

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:30

Volgens mij wel Ja

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:30

thinkaboutit schreef:

ik begrijp je wel, zit maar n beetje te stangen.mijn voorkeur gaat uit naar de k (nwr),heb niet zoveel met de a pony;s. alleen van teun af en toe, als die een hengstje voor de keuring heeft, komt die op stal de staan. kleine jarno vond ik een erg gave hengst!! en jugler ook.
die engelsen waren inderdaad niet al te enthousiast over die avond, om het maar n beetje zacht uit te drukken.... haha

Je snapt het dus ook. De Engelse die er waren zeggen maar 1 ding en dat is........
Ik citeer een gerenomeerde Engelse fokker:
"Wat willen ze hier nu mee bereiken! De Nederlanders die een eigen sectie crieeren en dat moeten wij Engelse maar waarderen. Krijgen ze er bij ons niet in"
Heb je ooit wel eens iemand van de Council ontmoet? Zijn allemaal tussen de 75 en schijndood! Hun grootouders fokte al Welsh pony's en wij Nederlanders willen hun een nieuwe sectie opdringen SUCCES Dromen

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:33

toptoys schreef:
Ik kan die hengst maar niet uit me hoofd krijgen. Clown
Hij staat al een tijdje te koop.
Bij de Atjes worden wel eens hengsten verhuurd, weet iemand of dat met cobs ook wel gebeurt?

Ook bij de Cobs worden hengsten verhuurd. Ik weet natuurlijk niet wat de eigenaar wilt, maar als je gaat huren, maak goede afspraken!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:33

Wij nederlands willen wel meer Haha!

Laat ze lekker.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:35

Ja Nederland vindt het wiel uit, terwijl ze in Engeland al jaren fietsen. Lijkt een beetje op Penny praat! Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:36

Maar in engeland doen ze het wel anders dan in de rest van europa. Bedoel een kleine kronkel hebben ze daar wel hoor Nagelbijten / Gniffelen