Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
regtur schreef:Ben nog op geen enkele keuring geweest, maar schrik van de teruglopende aantallen. Als ik het goed lees in het WM dan heb je het met in totaal 30 inschrijvingen in de sectie A wel helemaal gehad. Rubrieken van 1 of 2 en dat zelfs bij de veulens! Zaterdag sprak ik nog een fokker, die al veel langer dan ons meedraait. en vroeger geen keuring miste. Toen had je veulenrubrieken van 30 stuks en moesten ze gesplitst worden, om het overzicht een beetje te houden. Toch denk ik dat een goed gevulde rubriek beter te beoordelen is dan wanneer er maar eentje loopt. Als er geen vergelijk is, hoe zul je dan de kwaliteit objectief beoordelen?Ook voor het publiek( dat toch graag een beetje 'meekeurt')
Caesar schreef:Nou Royaltjuh, dat idee heb ik ook wel hoor, wat Anouk zegt. Het is zo'n vaste kliek dat als iemand de pony al vast heeft of onder bepaalde naam wordt uitgebracht, ze er al niet meer omheen durven / kunnen. Als je écht een topper hebt dan zal dat zo zijn. Maar sta je op gelijke voet dan kost het je je plek. En het maakt niet uit, een topvoorbrenger haalt er al meer uit dan een amateur, maar er zit wel een kern van waarheid in.
Sportdag ben ik wel een keer wezen kijken, erg leuk om te zien. Mooi weer en leuke sfeer!
Chary_xX schreef:Ik denk dat vele mensen het niet meer doen voor het plezier, maar voor de pure winst.
Royaltjuh schreef:Dat denk ik ook inderdaad. En misschien speelt 'concurrentie' van de wpcv ook wel mee.
Ook zo jammer dat de rijrubrieken zo klein zijn. Het is toch voor fokkers ook mooi om je fokproduct terug te zien (al dan niet verkocht) in het werk?
@fotografie91, zo gek is dat niet hoor. Op de markt staan kwalitatief goede veulens! Ik weet van veel fokkers hier in de buurt dat die de veulens die ze niet verkocht hebben, en niet mee verder willen, naar de markt doen. De handel ligt zo op z'n gat dat je ze daar nog het beste kwijt raakt. 'markt' klinkt altijd zo negatief, maar je kan er best leuk spul tussenuit halen! (oke oke, ook rommel)
Caesar schreef:Ik geloof niet echt dat dat alleen komt door het minder fokken. Denk ook wel dat de selectie bij de fokkers thuis al gemaakt wordt. Dat er alleen pony's meegenomen worden door de "echte" fokkers die er toe doen. Pony's waarvan ze twijfelen, voor de verkoop, niks mee van plan zijn etc. gaan niet mee omdat het toch geen toegevoegde waarde is. Als ik lees dat er van al die meegebrachte pony's enkel 1e premies zijn uitgereikt, zegt dat wellicht ook al wat.
elfje72 schreef:Ik denk dat er veel minder gefokt wordt en dat zie ook terug op de keuringen.
absque_dubio schreef:Dat valt wel mee hoor.Ik heb zelf het idee dat het ook lastig is om ertussen te komen als 'amateur' op de keuringen.
Wij gaan met twee pony's voor de Welsh cup.Citaat:Gaan er mensen naar de welsh sportdag in september? Iemand die er wel eens is geweest en kan vertellen of het wat is? De moeite voor een leuk dagje uit?
Zit in dubio of ik dit jaar ga, of volgend jaar.
absque_dubio schreef:Ik stond in sevenum zwaar verbaasd te kijken dat bij nwr eigenlijk alles een 1e premie krijgt, ookal loopt het als een krant. Pas bij een niet zuiver lopende kwam er een 2e premie aan te pas. Maar ik hoorde ook al dat je een schimmel nodig hebt om meer kans te maken op een kampioenslintje?
Dus ik vond sevenum erg interessant.
Cemlys schreef:Clinics worden idd gegeven, Jong Welsh Nederland bv deed ook altijd wel dingen, en dan ja de verenigingen zoals de vriendenkring, kanaalstreek, in zeeland is er ook nog wat,... dat zijn ook allemaal verenigingen die dingen organiseren. Denk maar aan stalbezoek, hengstenkeurignnabespreking met juryleden en derg. Kijk daar leer je wat van, je hoort van de jury wat ze willen zien en wat ze willen veranderen, of graag anders willen zien.
Voorbrengen doe ik gewoon zelf, ik heb er lol aan (ondanks dat ik ook als een rode tomaat rondloop of blauw aanloop voor de jury, helaas dit jaar mijn eigen trainingen weer niet kunnen doen haha, maar goed even doorbijten en dan zijn we weer even goed). Tot nu toe altijd al goed gegaan eigenlijk.
PaysBas schreef:Kom er telkens te laat [story of my life![]()
] achter dat er stalbezoeken zijn terwijl me dat juist zo leuk lijkt om zo kennis te maken en op te doen. Waar staat dit op de Welsh site?
En ja inmiddels zijn we lid van het stamboek
Als je niet weet wie wie is dan gaat het vragen naar info toch een tikkeltje lastig![]()
Hopelijk krijgen we morgen het magazine binnen ben super benieuwd!!!!