Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
joostvangestel schreef:Ach, er waren wel meer hengsten die goed konden bewegen, maar andere tekortkomingen hadden en daardoor de streep niet haalden..
Hennessy heeft zonder meer overigens veel Springbourne bloed, met daarbij nog een lijntje Penual Mark via Foxhunter Pantheon. Komt uit dezelfde moederlijn als Springbourne Glide (Cwmgarn Trixie) overigens.
De opmerking dat er uit de vaderlijn weinig komt, snap ik niet zo goed. Foxhunter Pantheon is een preferente hengst en heeft best wel leuk gefokt, Shore Brooks Stanley heeft maar even in Nederland gedekt en toch wat goeds achtergelaten. De beste 4-jarige is een kleinzoon van hem. Uit de Frisia lijn zijn dacht ik toch wel een heel aantal leuke ponies gekomen, ik zou Claret nou niet direkt een mislukte hengst willen noemen.
Er is overigens maar een heel dun lijntje tussen de kans niet krijgen en iets toevoegen aan de fokkerij.
dat mijn persoonlijke keus niet direkt bij die lijnen ligt, is iets heel anders, hoewel ik het afgelopen weekend heel vrolijk werd van Shore Brooks Hot Gossip.
PeeWij schreef:kijk eens naar de frisia hegstjes en wat ze gebracht hebben.
rooslover schreef:Vrijdag was er bij de NWR een palomino hengst die verschrikkelijk goed kon lopen, ik weet alleen niet meer welke het nou was, aangezien er meerdere palominos waren.
Iemand enig idee welke het was? Volgens mij zat hij in 1 van de laatste groepen
D_nies schreef:rooslover schreef:Vrijdag was er bij de NWR een palomino hengst die verschrikkelijk goed kon lopen, ik weet alleen niet meer welke het nou was, aangezien er meerdere palominos waren.
Iemand enig idee welke het was? Volgens mij zat hij in 1 van de laatste groepen
Bedoel je niet deze?
Leuns Veld's Winston
http://i188.photobucket.com/albums/z125 ... inston.jpg
autoprocee schreef:Peewij komt net kijken, is een beginnend fokkertje, heeft nog niks gepresteerd in de fokkerij en gaat een doorgefokte Frisia-lijn een beetje afkraken..........
Probeer maar eens 3 hengsten te fokken die goedkeurd zijn of een merrie als Frisia`s Snowqueen te fokken, pas dan heeft Peewij recht van spreken.
Bij ons in het land loopt momenteel de 7e generatrie Frisia.....
Eigenlijk een beetje een triest figuur die Peewij..........
Joost bedankt dat jij er een objectievere en deskundiger mening over geeft.
Muzefee schreef:Karin_deB schreef:
Misschien zo zelfs nog een beter voorbeeld.(Linkte D_nies ook via volgens mij, maar de link ging kapot, hihi)
http://i188.photobucket.com/albums/z125 ... inston.jpg
tinne84 schreef:Het was weer leuk er bij te zijn op de keuring. Voor ons is het de enige keuring die we elk jaar meemaken daar we anders volop zelf in de sport zitten.
Leuke pony's gezien bij de A'tjes. Zoals Avanti, en de leider Santa Fé. Wat ik ook een zeer leuke vond; Copo cabana.
Wat ik ook erg knap vind is dat ze er altijd al zo mooi bij staan zo vroeg in het jaar...