Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Melanie5 schreef:joostvangestel schreef:Red Dragon is jeugdig, over de jaren zie je dat de rest van de pony volwassener wordt en het hoofd opdroogt. Zelfs het hoofd van Lord Caernarfon ziet er al een stuk beter uit dan het vorig jaar. Het vergelijken van een driejarige met een volwassen hengst gaat al héél snel scheef.
Ik heb geen probleem met jeugdigheid. Deze hengsten ZIJN jeugdig, ze zijn nog geen 3 jaar. Ik geef gewoon aan wat ik dus niet mooi vond aan de gekozen hengsten.
Hier nog een foto van Rhesfair Seren-Y-De:
@Patrick, dit vind ik dus echt geen groot hoofd
regientje schreef:Buckje schreef:dees was kampioen.
weet niet wie het is, heb gewoon wat raak geschoten
Dit is 't Hogelands Nandor:) Hij was met ons mee en heeft zijn titel van vorig jaar goed verdedigt!
black devils: die valk had inderdaad erg veel uitstraling, maar ik denk dat die hengst nog even tijd nodig heeft en er dan nog beter voor staat!
En het kapsel van jullie zag er inderdaad schitterend uit patrick:p
wij hebben er heerlijk om gelachen:) in positieve zin;)
Nou ik vond hk 2009 weer erg geslaagd!
BlackDevils schreef:Westernfreak schreef:Tja...qua beweging heeft het publiek er ook niet altijd kijk op. (alhoewel de beste stuurlui natuurlijk altijd aan wal staan!)
Een hengst die achter zó frans/ koehakkig staat dat hij zowel in stap als draf zijn achterbenen naast zijn voorbenen plaatst, krijgt wel applaus van het publiek, want het ziet er spectaculair uit.
Even dacht ik dat ik de enige was die het opviel, tot er een fokker naast me kwam staan die er ook een opmerking over maakte...
Als je boven op de tribune zit valt vaak de stand moeilijk te beoordelen. Hert totaalplaatje is dan vaak wel mooi te zien maar dergelijke onderdelen vallen niet op.
Het is dan ook wel fijn dat de jury dit zegt in de beoordeling van de tweede bezichtigingshengsten hoewel ze vaag blijven helaas.
Ik ben wel benieuwd over welke hengst je het hebt in dit geval.
patrick76 schreef:hengst met een mooi lichaam!!! Vind de hals ereg zwaar. Of het hoofd dan groot of klein is, zullen we maar in het midden laten. Mis wel echt de Welsh uitstraling in het front. en had van een hengst met zulke afstamming toch meer beweging verwacht
Melanie5 schreef:Zo lekker druk weekend gehad:p
Ik was bij de familie van der Wetering, van stal Zomerdijk. Zij brachten hun hengst (nr 134) voor bij de 4 jaar en oudere Welsh A's.
Ik heb verder weinig gezien van de rest van de ponies, alleen de B tjes. Ik was erg weg van de valk hengst die meeliep in het kampioenschap van de B's. Weet iemand welke dat was?
Rest van de tijd bezig geweest met de hengst. Ik moest aanjagen.
Wat ik van de A tjes gezien heb, overtuigde mij niet altijd. Ook de keuzes van de jury snapte ik zoals elk jaar niet helemaal.
Bij de 3 jarige was ik wel erg gecharmeerd van Shore Brooks Hot Gossip. Als die hengst nog wat volwassener wordt, is hij voor mij een hele goede hengst. Het kopnummer liet mij volkomen koud, Red Dragon. Ik vond er niets aan en hij had nog een grote kop ook. Beukenhofs Bart vond ik qua model erg goed. Het lichte vosje dat er uit ging, vond ik zelf een erg goed beestje. Mooi model.
Bij de 4 jarige vond ik de bruine ook best een aardig grote kop hebben. De donkere schimmel in die groep heb ik in de stal van dichtbij gezien. Wat had die een poten zeg! Daar kon je 2 paar benen van maken. Zijn hoofd vond ik erg mooi, alleen jammer dat het middenstuk wat minder was. (ook had hij wat bokvoetjes)
Ik dacht gehoord te hebben dat Flashman er op het harde uit ging, maar zag hem zaterdag toch weer mee lopen. Hij heeft een leuk kopje, maar verder vond ik het een badkuip.
"Onze" hengst kreeg van omstanders veel positief commentaar. Hij liet helaas niet zien wat hij echt kan. Ik heb hem thuis zien bewegen en hij is echt ruim. Hij had iets lichter in gewicht moeten zijn, dan had had het commentaar van de zware halsaanzet er niet geweest. Ik lag wel in een deuk toen hij zaterdag vlak voor de jury minuten lang ging staan plassen. Zelfs de jury lachtte erom. Arm beest, hij moest zo nodig:p. Toen hij klaar was, kwam er echt zo'n diepe zucht uit, zo van hehe dat lucht op.
Heb de kampioens keuring niet gezien, want wij zijn na de 4 jarige gelijk de hengst naar huis gaan brengen.
Ik heb wel klein stukje gezien van de NWR met beste draf. Die Humpfry won dat zeer terecht.
lmjansen schreef:Ik heb verder weinig gezien van de rest van de ponies, alleen de B tjes. Ik was erg weg van de valk hengst die meeliep in het kampioenschap van de B's. Weet iemand welke dat was?
Melanie5 schreef:patrick76 schreef:hengst met een mooi lichaam!!! Vind de hals ereg zwaar. Of het hoofd dan groot of klein is, zullen we maar in het midden laten. Mis wel echt de Welsh uitstraling in het front. en had van een hengst met zulke afstamming toch meer beweging verwacht
Wat versta jij onder een Welsh front? Ik denk eerder dat de hengst zwaar in de hals LIJKT. Ik heb andere foto's van hem gezien waar dat absoluut niet zo is. Hij was nu misschien net iets te rijk in conditie.
Wat betreft beweging, dat ze het kunnen wil niet zeggen dat ze het laten zien. Mijn eigen cremello hengst kan super bewegen, maar voor het eruit komt, moet ik eerst een kanon afschieten. Hij is geen show type.
Deze schimmel is slechts 1 keer geshowd in de jeugd en heeft dus weinig ervaring met shows. Je moet hem eens in het land zien gaan. De ene laat nou eenmaal beter zichzelf zien dan de andere. En niet iedereen sluit zijn hengst 4 weken op voor de keuring in de stal. Deze hengst was 1 van de weinigen die netjes kon stilstaan bij de jury. Heb er aardig wat omhoog zien komen.
Hier een foto van op de keuring:\
Maar goed, ieder heef zijn eigen smaak. De toekomst zal ons leren wat deze hengst vererft. (in Engeland heef hij al zeer correcte nakomelingen) Mijn goedkeuring heeft hij in elk geval!
regientje schreef:lmjansen schreef:Ik heb verder weinig gezien van de rest van de ponies, alleen de B tjes. Ik was erg weg van de valk hengst die meeliep in het kampioenschap van de B's. Weet iemand welke dat was?
ehm van de nieuwe jaargang was er een valk : stougjeshoeves deluxe
volgens mij heette de hengst die meeliep in het kampioenschap springs stars spirit!
lmjansen schreef:Comentaar op onze hengst was ook nog dat hij de hals te breed had! Nou heb ik zoiets van: De hengsten die ze genomen hebben (niet alleen bij de 3 jarige ) dat was toch net alsof er botox in de halsen was gespoten!!
Nou sorry hoor....
Ik snap het echt niet!!
Sjoert schreef:Je kunt de opmerking nu nog aanpassen middels de *edit* functie