[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:41

Nee hoor, ben je gewoon voor ingeschreven.

ai pien. Niet fijn. Ik heb ook een keer getwijfeld. Uiteindelijk toch gedaan en 2de plek. En nog ster geworden. Mijn 3jarige liep iets gevoelig deze week. Staat al vrij kort op de hoefjes en hoefsmid moet er vsmdaag nog bij. Wel even spannend

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:53

Dank voor de geruststelling Cemlys!
Vorige inschrijving waren we namelijk te laat en hebben we echt ons best moeten doen om er tussen te komen...Wist niet wat de deadline voor het inschrijven was. Geen trek om dat nog een keer te hebben.

Overigens ben ik nog steeds aan het spitten, helaas tevergeefs, op de Welsh.nl site naar de IBOP men proef zonder resultaat. Dit is het enige wat ik er van gevonden heb; http://welshpony.com/evenementen/ibop
ZERO dus....

Wij houden het gewicht cq. omvang van onze merrie ook scherp in de gaten. Ben nog steeds erg huiverig voor hoefbevangenheid gezien alles wat ze binnen krijgt. Wel heeft ze een paar douches gehad de afgelopen dagen zonder dat ik daar moeite voor hoefde te doen ;-)

@Pien: Misschien dat je haar nog bij kunt voeren? 's Ochtends een extra hap en 's avonds ook een bak slobber?

Wat vinden jullie van die bietenpulp van PAVO?

@Stino: Gefeliciteerd met je veulen.

@Chantall: Ahhh gelukkig sectie B die komt na ons de ring in.

@Rivendell: Kom je ook naar het veluwse Kootwijk? Hoe gaat het met de merrie en je nieuwe veulen?
Purdey alweer bij een hengst geweest? En je was een andere match toch ook van plan die redelijk dicht verwant waren is dat al gepakt door de merrie?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 10:57

Ibop komt er vaak pas ih najaar op.
Ik verwacht ook geen hoefbevangenheid ofzo maar moeders had het ook en ijzer mag niet dus ivm keuring

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:12

@Cemlys: Is er geen hoefverhardende lak op de markt ofzo? Afgezien van biotine voeren, voordat je daarvan een resultaat ziet ben je een half jaar verder.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 11:44

Die bietenpulp van Pavo is heel fijn spul. Ik heb het 5 dagen gevoerd van die sample zakjes en merkte wel al verschil. Of het was optisch omdat ik er zo op lette ;)

Pien, wat heeft ze dat ze ineens zo afgevallen is? De mijne was na het veulen al stuk slanker en kreeg nu ook bemerking dat ze te weinig spier en vlees had. Als ik het terug kon draaien had ik het veulen terug getrokken. Heb je nog kans om naar een keuring te gaan as zaterdag? Of moet ze dan juist? Dan kun je even vergelijken.

Voor hoeven gebruikte ik altijd laurierzalf. Hoeven nat spuiten en die zooi erop. Ik heb ook een drama paard gehad en dat hielp beter dan biotine. En natuurlijk een modderpoel bij de drinkbak!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:15

Pb ik weet niet.of ik.kom in kootwijk. Weet niet eens wanneer het is haha.
Purdey loopt bij de hengst en de andere.merrie lijkt.door de drie weken heen. Cob merrie loopt.nog met de hengst. Weet volgende week of ze erdoor is. Zij is nu voor de derde keer gedekt.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:00

Paard was verplaatst omdat waar ze staat (oom en tante) voor 1,5 week op vakantie gingen, en woon niet geheel in de buurt en moest nog tentamens maken dus hadden we afgesproken haar op de wei met het gras tot aan de buik te zetten. Dat zou makkelijk moeten kunnen, zeker aangezien ze er vaker staat. Ik heb een vermoeden dat er iets is gebeurd want ze was gestrest en zenuwachtig en zat de zeuren dat ze weg wilde. Alles nagekeken en kon niet zien of er iets was voorgevallen (hekwerk, paard etc). Nu zouden mijn oom en tante al weer terug moeten zijn maar nu moesten zij met nood mijn opa's broer (93) wegbrengen naar Frankijk want die was niet goed geworden en wilde thuis (Frankrijk) naar het ziekenhuis voor als er wat was.
Dus ja, hoop dat het nog goedkomt. Het gewicht bij paarden is er makkelijker af dan erbij. Misschien gewoon meedoen zonder verwachtingen, dan valt het zeker altijd mee! Maar toch baal ik enorm

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:32

@paysbas: is indd erg goede bietenpulp, had hier ook binnen de week resultaat! en had ze in die week maar 2 dagen gezien en foto's genomen, duidelijk voller!

Ben nu wel overgeschakeld op een ander maar dat is puur voor de portemonnee en omdat ik het bij de buurman kan halen en niet altijd moet bestellen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 14:20

PaysBas schreef:
@Cemlys: Is er geen hoefverhardende lak op de markt ofzo? Afgezien van biotine voeren, voordat je daarvan een resultaat ziet ben je een half jaar verder.

Tja in principe groeit een hoef van binnenuit, buitenuit heeft weinig effect, alle middeltjes erop ook niet eigenlijk, daar heb ik het ook een keer met de hoefsmid over gehad, feit is dat bij al de rest de hoeven normaal groeien, maar zij heeft exact dezelfde voet als haar moeder, en die had eigenlijk ook een ijzertje eronder. nu liep ze deze week alleen wat gevoelig op het grind, op het gras en harde weg/paddock kon ik weinig zien. maar feit dat ze eigenlijk voor de keuring nog bekapt moet, maakt het extra spannend. ik wil wel eens dat hoefsupplement proberen van marstall, want daar hoor ik wel goede dingen over. hoeven zijn verder niet ongezond ofzo, ze slijten alleen wat sneller gok ik

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:42

@Rivendell: 23 augustus is het spektakel in Kootwijk op een zaterdag is dat ;-)

Zag dat er ook nog een Engelse keuring is op 30 augustus. Lijkt me ook wel leuk kan het veulen dan misschien ook mee doen. Ben best fier op het mooie schepseltje.
@Chantall:Dragon show hebben we besloten om als toeschouwer te gaan.

Over een pad met verschillende losse stenen lopen/waggelen naar de wei werkt voor onze merrie haar hoefkes ook niet ter promo.

@Cemlys: was dat voor een spul van Marstall?

@Luna-getalHeb een paar zakjes van dat spul liggen van Pavo. Hoeveel voerscheppen hoeveelheid water deden jullie erbij?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:49

1/3 brokjes en 2/3 water deden wij. dan zijn de brokken mooi uitgezet tot pulp.

Wij zijn begonnen met zo'n 300 gram per dag en dat opgebouwd tot je gewenste hoeveelheid. Zo kun je ook goed zien welke hoeveelheid goed voor hun is, worden ze te dik? Dan geef je ze wat minder.
Geef mijn jaarling 500 gram per dag nu en dat is perfect voor haar vind ik.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:01

Mooi PaysBas *je mag mij ook helpen hoor met de pony's :-D*

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:14

Chantalll schreef:
Mooi PaysBas *je mag mij ook helpen hoor met de pony's :-D*

Gezellig! *\o/* Althans dat hoop ik. Dan neem je zeker ook glasex mee voor die schimpies van je ;-)
Harold gaat toch voor je heen en weer rennen toch? Zal ik dan de zweep meenemen want hij moet toch echt wel heel hard rennen haha :j ~~}> :wow:
Misschien voor de publiciteit :)* ook hier op bokt een topic starten over de Welsh :# Dragon show in Wezep?

@Luna-getal: Dank voor het meedenken *D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 16:21

http://www.marstall.nl/producten/spezia ... egory_id=7
Dit is het marstall spul

Ik wou heel graag naar de show van de vriendenkring, maar ik ben helaas (weer) verhinderd en baal als een stekker, maar mss dat er wel een paar pony's van me gaan :D, ik regel wel voorbrengers dan.
dragon show wou ik ook heen, maar helaas dienst dan dat weekend, dus dat wordt em ook niet. misschien wel naar wpcv zuid, wat een pokke-end rijden is. Dit jaar mss wel proberen om op de wintershow te komen met wat jong spul, ook houten voorjaar volgend jaar proberen.

Zijn er mensen die naar de internationale gaan volgend jaar in Denemarken, het lijkt mij wel een leuk tripje :D

PaysBas schreef:
@Rivendell: 23 augustus is het spektakel in Kootwijk op een zaterdag is dat ;-)

Zag dat er ook nog een Engelse keuring is op 30 augustus. Lijkt me ook wel leuk kan het veulen dan misschien ook mee doen. Ben best fier op het mooie schepseltje.
@Chantall:Dragon show hebben we besloten om als toeschouwer te gaan.

Over een pad met verschillende losse stenen lopen/waggelen naar de wei werkt voor onze merrie haar hoefkes ook niet ter promo.

@Cemlys: was dat voor een spul van Marstall?

@Luna-getalHeb een paar zakjes van dat spul liggen van Pavo. Hoeveel voerscheppen hoeveelheid water deden jullie erbij?

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 17:27

PaysBas: ik geb alles bij me ! :D en inderdaad Harold rent mijn garde heen en weer ... maar ik maak ze op het terrein op. Dat doe ik niet thuis.

We komen met twee trailers. Misschien dat er nog een driejarige mee.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:30

Magazine binnen !! Toch wel heeeeeeeeeeel trots hoor op mijn garde ... Vanety met een mooie foto erin ... super ...

Heel veel zin in de Dragon Show en de CMK Kootwijk !

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 14:32

Zag al wat op Facebook vh Welsh magazine. Ben benieuwd wat ik straks in de brievenbus vind!!!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:08

Bleah zenuwachtig..

Pony staat gewassen en gevlochten morgen ochtend vroeg op half 8 vertrekken.. IEEEEE

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:38

hup nicole

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:42

Hier ook gewassen op stal, nu thuis alles klaar zetten en dan naar bed.
wekker staat op 6.30 en dat terwijl ik maar 20 minuten hoef te rijden!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:44

inowa schreef:
Hier ook gewassen op stal, nu thuis alles klaar zetten en dan naar bed.
wekker staat op 6.30 en dat terwijl ik maar 20 minuten hoef te rijden!

Ik ben dan al bijna op stal :') half uurtje rijden vanaf huis naar stal toe en dan richting sevenum :P

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:52

Succes allemaal !!! +:)+ +:)+ +:)+ Toi Toi Toi *\%/*

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 19:55

Succes iedereen!! Ben benieuwd!

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:51

Succes iedereen, ben benieuwd ! :D

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 20:52

Vraagje aan de welsh A/B fokkers

brengen jullie je pony allemaal zonder bit voor?
bij ons in de groep in tolbert had ik als enige een bitje in bij het rond stappen bij het voorbrengen maar uitgedaan omdat ik bang was dat het niet mocht?
verwachtte dat het gebruikelijk was een bitje maar bij de A/B pony's niet?