Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Nicole schreef:Cemlys schreef:gewoon iets nemen waar haar hoofdje goed in uitkomt, ik heb persoonlijk een hekel aan sperriemlusjes aan de neusriem die er gewoon hangen om te hangen haha, zorg dat je dus gewoon een hoge neusriem hebt.
en ja geeft altijd wat stress, ik ben stiekem ook al een pietsie aan het stress, en ik moet nog 2 weken.
Dat word mijn sperriem lusje eraf mollenHoge neursriem heb ik zo niet liggen, voor de rest komt hier wel haar hoofd mooi in uit vind ik vooral omdat je ook niet die gespen enzo ziet.. Maarja dat vind ik en ik hou wel van beetje glim en bling
[ Afbeelding ]Caesar schreef:Nicole, volgens mij mag je toch ook een gewoon hoofdstel gebruiken? Ik zit me even af te vragen of ik dat niet voorbij heb zien komen. Ik ben altijd al weg geweest van je merrie, ben heel Benieuwd hoe ze het gaat doen. Ga je haar zelf voorbrengen?
Ja je mag inderdaad dat wel gebruiken maarja die oude garde houden vaak niet zo van dat gebling enzo althans wat mij altijd bij staat.
Ah dank je wel van je complimentNee ik breng haar niet zelf voor dat laat ik doen door Cor Veldhoven, ben benieuwd hoe ze zal veranderen als ze in de knotten staat.
Letsdunit schreef:Hoi mag ik hier ook even binnen vallen
Ik ben sinds ruim een maand de gelukkige eigenaresse van Vinkenhofs Hope. Ben verder totaal niet thuis in de welshjes, ik kwam hem tegen op de markt en was verlieft. Ben erg blij met hem, hij heeft super ruime gangen en begint nu ook wat spek te krijgen.
Nu kijk ik een beetje om me heen voor een toekomstig 2span maatje, hij is pas 1 hoor dus heb alle tijd maar zijn alle welshen zo ruim of moet ik daar nog op letten in bloedlijnen ?
Naam : Vinkenhofs Hope
Vader : Tillybo Top Notch
Moeder : Shore Brooks Hot Chocolate
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
romyloverrr schreef:Hoi, ik kom hier ook maar even binnenvallen.
Omdat hier welsh fokkers zitten dacht ik dat ik hier wel goed zou zitten voor een hengstenkeuze.
Dan hoef ik geen apart topic te maken.
Na lang wikken en wegen heeft een topic hier op bokt toch de doorslag gegeven.
Ik ga mijn pony van net 24 laten dekken! Ze is gelukkig in een supergoede conditie, anders zou ik het nooit doen. Ze heeft al 3 veulens gehad in het verleden.
Over 2 weken word ze weer hengstig en wil ik haar eigenlijk laten dekken.
Zelf heb ik 0 verstand van dekken maar ik weet wel dat ze een hele goede afstamming heeft.
Hier haar afstamming:
http://www.allbreedpedigree.com/sweet+romy
Ik zou graag wat meer maat erin hebben (ze is 1.16) en het liefste een leuk kleurtje.
Hier wat recente foto's van haar:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Het dekgeld speelt geen rol.
romyloverrr schreef:Misschien een domme vraag, maar hoe snel word een belgische welsh hengst eigenlijk goedgekeurd?
Gewoon als het een gezonde hengst is of gaat er een strenge selectie aan vooraf?
regtur schreef:Tijdje druk geweest met andere dingen, nu even weer wat posten.
Eerst maar es even ons liefste veulen van dit jaar.
[ Afbeelding ]
Dit deed ze al vanaf dag 1, ook al botste ze toen nog overal tegenop. Gelukkig is er van blindheid geen sprake, maar een beetje bijziend lijkt ze wel. Qua gedrag en beweging en presentatie, doet ze heel veel denken aan destijds Willie Wortel als veulen. Komt met gang naar je toe, stopt om even gekroeld te worden en weg is ze weer. Staartje erop, koppie hoog en showen. Ze zijn in de verte ook nog familie, dus zo gek is dat niet.
regtur schreef:Dit jaar hebben we "maar"6 veulens. Feitelijk meer dan genoeg. Ben blij dat het er geen 13 geworden zijn.
1 dochter van Willie Wortel, nog wat afstandelijk, maar wel een brutaaltje. Misschien wel het sterkste en best ontwikkelde veulen van allemaal. Aan haar heb ik te danken dat mijn grote teennagel eraf gaat....
[ Afbeelding ]
Rivendell schreef:Cemlys schreef:Vandaag mijn 3 jarige alvast getoiletteerd voor de keuring, ook gemeten en ze zit nu op 1.21, nooit verwacht want moeder was 1.18 en vader 1.16, nog 2 weekjes te gaan...
Dat is flink aan de maat voor een drie jarige. Hopelijk gaat ze niet nog teveel.omhoog.
Op de hengsten keuring zie je ook vaak ponies.die gemeten worden op 1.22m. Ze zijn dan nog geen drie jaar. Ik vraag me af hoeveel daarvan.uit de maat groeien.
Purdey is ook net te groot. Die is 1.23m
regtur schreef:Ook ons "kleintje", bijna een maand nu, doet het goed. Hij is net als Vina van Drummer Boy. Of hij roan gaat worden kan ik nog niet zeggen, maar de palominokleur als basis heeft-ie wel!
[ Afbeelding ]
Ik dacht eerst dat hij 2 blauwe ogen had, maar ik denk dat dat meer door zijn verdunningskleur kwam. Nu zijn ze al veel donkerder. We hebben meer nakomelingen van Drummer gehad die eerst blauwe of grijze ogen hadden.
regtur schreef:Cemlys schreef:Heel mooie valk hoor!
4 categorieen en 4 ponys is niet veel nee...
Vandaag mijn 3 jarige alvast getoiletteerd voor de keuring, ook gemeten en ze zit nu op 1.21, nooit verwacht want moeder was 1.18 en vader 1.16, nog 2 weekjes te gaan...
Dan weet ik wel een hengst die daarop zou kunnendan hoef je niet bang te zijn uit de maat te fokken
regtur schreef:Jaarlingen en tweejarigen doen het hier ook goed, zowel boven in de maat als hele kleintjes.Ik weet niet waar ik de voorkeur aan geef.Het veiligst is de gulden middenweg, maar soms heb je zomaar een uitschieter. Momenteel lopen hier 3 dochters van WW, waar ik niet graag de meetstok naast zou leggen. Terwijl hijzelf maar nipt in de B (sport) maat is gemeten.
[ Afbeelding ]
2 jr Drummer X Jobke
[ Afbeelding ]
jaarling Top Notch X Jobke
[ Afbeelding ]
2 tweejarigen, de perlino is 1,10m. Misschien. Maar ik vind haar wel prachtig!
Diane_Basje schreef:Letsdunit schreef:Hoi mag ik hier ook even binnen vallen
Ik ben sinds ruim een maand de gelukkige eigenaresse van Vinkenhofs Hope. Ben verder totaal niet thuis in de welshjes, ik kwam hem tegen op de markt en was verlieft. Ben erg blij met hem, hij heeft super ruime gangen en begint nu ook wat spek te krijgen.
Nu kijk ik een beetje om me heen voor een toekomstig 2span maatje, hij is pas 1 hoor dus heb alle tijd maar zijn alle welshen zo ruim of moet ik daar nog op letten in bloedlijnen ?
Naam : Vinkenhofs Hope
Vader : Tillybo Top Notch
Moeder : Shore Brooks Hot Chocolate
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hee. Dan heb jij het halfbroertje van de hengst van Cemlys geloof ik. Zelfde moeder, zelfde fokker. En Top Notch is/was van Regtur hier in het topic
PaysBas schreef:Zo das ff heel praktisch Cemlys jouw bijlees samenvatting!
@RomyLover: Hoeveel cm. denk je dat jouw merrie zal vergroten? Heb in je profiel gespiekt en zie dat je al aardig lange stelten [benen] hebtWat wil je met het fokproduct gaan doen? Persoonlijk zou ik een pony van 24 niet nog een keer laten dekken een dracht voldragen is niet niks hoor! Goede tip die werd gegeven laat het gebit door een expert na kijken! En dan niet 1 of ander simpele vent of vrouw met een tandenvijl...
Regtur: Heerlijk genoten van je mooie foto's!
Nicole: Maak jij je zorgen om de keuring? Zou me meer zorgen maken om een lekke band vd autoMooie merrie met een goede voorbereiding. Denk dat het wel goed zit!
Wat ik me afvroeg wanneer een Welsh bont is gekleurd dan wordt deze toch afgekeurd door het stamboek? Zag namelijk een bonte voorbij komen.
Verder zijn wij bezig met het veulen opvoeden, voetjes geven en overal aanzitten.
Letsdunit: Zag je topic over de aankoop van de Welsh en zn shet appie ook voorbij komen. Volgens mij heb je een goede slag geslagen met deze mooie jaarling Welsh.
Vivan: Fijn dat je pagina op je site het weer doet.
Mocht ik iemand vergeten zijnsorry niks persoonlijks!
Wat is de stand van dit topic van Welsh liefhebbers die naar Kootwijk gaan of een ticket op zak hebben?
romyloverrr schreef:Goed idee van dat poltopic!
Dat ga ik dan even aanmaken.
Want hier zegt eigenlijk iedereen niet doen en daar zegt iedereen wel doen.
Misschien krijg ik zo een beter beeld.