[HK]Welshpraat 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeeWij

Re: [HK]Welshpraat 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:24

thinkaboutit schreef:
peewij schreef:
Naast het quote knopje, alleen bij je eigen geplaatste berichten!

okay, ik blijf mn best doen

Zo beter misschien! Knipoog

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:25

ik durf nu bijna niet meer te quoten.......

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:26

thinkaboutit schreef:
dat klopt. dat geeft ie dan aan. en dan wis ik de bovenste tekst en dan gaat het dus mis.

Je moet niet alleen de tekst wissen maar ook het gedeelde wat [ die bij de quote hoort die je weg hebt gehaald weghalen Knipoog

PeeWij

PeeWij schreef:
Nu kunnen we gaan praten. Part Bred Oke dat is een sectie die in Engeland ook gebruikt en erkend wordt! Dat is dus ook een echte Welsh. Maar waarom K of NWR ik zie de meerwaarde niet t.o.v. Part Bred!
Dus lees even goed. Ik ben niet tegen de Welsh pony met een sportgrondslag, maar waarom moet het NWPCS een eigen sectie crieeren die niemand anders kent, terwijl deze dieren gewoon in de sectie PB ondergebracht kunnen worden!

Schrijf nu eens een NWR in op een show van het WPCV, in welke rubriek wordt je ingedeeld! Nu duidelijk!

TAI ik had toch wel een reactie verwacht! Cool

abcfgd1

Zucht, ik kan het niet uitleggen, dat quote tussen haakjes haalt ie weg als je dat typt Haha!

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:27

thinkaboutit schreef:
ik durf nu bijna niet meer te quoten.......

Je kunt ook eerst "voorbeeld" knopje gebruiken! kan je kijken of het goed is. Zo neit annuleren en opnieuw beginnen!

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:27

Nog een poging. Als je meer dan 2 quotes wilt quoten kan dat dus niet. Je moet dan weghalen. Het gedeelte tussen de [] waar de naam van diegene die je quote staat en aan het eind van dat stukje tekst ook de [/] waar dan nog quote tussen staat Knipoog

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:30

Jip Vanda's jij maakt het me toch even duidelijk! Duivel Clown Haha! Verward

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:31

Bokt wil niet dat ik het beter uitleg... Dat wil namelijk niet Haha!

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:34

PeeWij schreef:
PeeWij schreef:
Nu kunnen we gaan praten. Part Bred Oke dat is een sectie die in Engeland ook gebruikt en erkend wordt! Dat is dus ook een echte Welsh. Maar waarom K of NWR ik zie de meerwaarde niet t.o.v. Part Bred!
Dus lees even goed. Ik ben niet tegen de Welsh pony met een sportgrondslag, maar waarom moet het NWPCS een eigen sectie crieeren die niemand anders kent, terwijl deze dieren gewoon in de sectie PB ondergebracht kunnen worden!

Schrijf nu eens een NWR in op een show van het WPCV, in welke rubriek wordt je ingedeeld! Nu duidelijk!

komt ie dan:

tuurlijk is het een rare combinatie. en ik snap je mening hierover ook wel.
maar ik denk wel dat als er alleen het part bred zou zijn, die sektie het welsh type steeds meer verliest.

TAI ik had toch wel een reactie verwacht! Cool

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:36

zucht is die discussie weeer aan de gang..

Ga wel even verder kijken Doei, doei

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:37

Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Een Engelse Part Bred is namelijke veel malen meer pony dan de Nederlandse NWR. Ze zijn vaak ook wat kleiner en hebben veel meer pony uitstraling.

Je hebt nu trouwens weer verkeerd gequote Haha! Haha! Haha!
Wordt nooit wat met jou denk ik, hahahahaha Tong uitsteken

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:38

youngster schreef:
zucht is die discussie weeer aan de gang..

Ga wel even verder kijken Doei, doei

ach, ik denk dat het best een boeiende discussie kan zijn hoor.

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:39

Ach, er is eigenlijk weinig discussie over mogelijk.

De NWR is een goede sportpony, maar geen echte Welsh. Maar daarom niet minder goed of mooi.

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:41

vanda's schreef:
Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Een Engelse Part Bred is namelijke veel malen meer pony dan de Nederlandse NWR. Ze zijn vaak ook wat kleiner en hebben veel meer pony uitstraling.

Je hebt nu trouwens weer verkeerd gequote Haha! Haha! Haha!
Wordt nooit wat met jou denk ik, hahahahaha Tong uitsteken

nee dat quoten gaat m denk ik niet worden.
ik denk zelf dat het op den duur wel ten koste gaat het het welsh type.
als je afgelopen keuring keek bij de part bred, daar kwamen de hengsten die jana freund rijdt. volgens mij fs dont worry en nog een (kan zijn dat ik de namen fout heb)
dat zijn absoluut hele goede sport pony's. en bewezen ook.
ik vond ze weinig welsh typ hebben. maar toch kunnen ze zulke hengsten dan bijna niet weigeren.
toch? of zie ik dat fout?

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:46

De Welsh Part Breds in Nederland zijn niet echt hetzelfde type pony's dat je in Engeland ziet. Wat ze in hemelsnaam met die hengsten moeten als dekhengst die jij noemt snap ik ook écht niet...

Een hengst als Keulse Hoeve's Zico of Goede Ree Now or Never zie ik het liefst.

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:50

vanda's schreef:
De Welsh Part Breds in Nederland zijn niet echt hetzelfde type pony's dat je in Engeland ziet. Wat ze in hemelsnaam met die hengsten moeten als dekhengst die jij noemt snap ik ook écht niet...

Een hengst als Keulse Hoeve's Zico of Goede Ree Now or Never zie ik het liefst.

ik denk dat dat een gevolg is van hoe ze het part bred hier in nederland gebruiken. zoals ze het hier doen, kunnen ze niet om zulke hengsten heen denk ik.

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:54

Klopt, door die manier waarop het nwpcs met de term Part Bred om gaat krijg je een heel raar beeld van de 'echte' Engelse Welsh Part Bred pony. Now or Never zou in Engeland zeker heel goed mee kunnen komen met de Part Breds daar.

Maar ik kan me niet voorstellen dat die 2 hengsten van de CHK merries hebben gehad......

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:56

in ieder geval wel duitse merries. in duitsland zijn die hengsten best populair.

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:56

Ja, klopt. Maar een Deutsche Reitpony is ook alweer anders, die lijken meer op NRPS'ers naar mijn weten.

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:57

Ben je al wezen stemmen? Ik ga er zo maar eens even heen wandelen.

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:59

vanda's schreef:
Ja, klopt. Maar een Deutsche Reitpony is ook alweer anders, die lijken meer op NRPS'ers naar mijn weten.

zijn inderdaad geen welsh types. maar doen het wel goed in de sport. duitsland heeft veel meer goede sport pony's.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:02

Nu hebben we het totaal ergens anders over! Je hebt 2 en misschien wel 3 soorten pony's
eerste: Showpony's NWPCS keurt hengsten goed op basis van exterieure kwaliteiten (ook merrie's trouwens) Wat zegt dit over een bepaalde fokwaarde?

tweede: Sportpony's moeten weer heel ergens anders aan voldoen, daar komt bijvoorbeeld ook karakter en werklust bij kijken.

derde: fokpony's. De beste fokdieren zullen eigenlijk nooit vooraan lopen op een exterieur keuring, maar fokken wel als een tierelier!

Daarnaast heb je in Nederland heel veel mensen last van tunnelvisie of stalblindheid! Vraag eens aan de gemiddelde fokker om zijn eigen materiaal te beoordelen! Er lopen in hun ogen geen betere pony's op de wereld rond. Dan ben je niet aan het fokken, maar aan het vermeerderen!
Voor de jury's geldt het zelfde. De heren die in de ring staan kunnen een pony niet beoordelen zonder te weten hoe ze gefokt zijn en door wie! ze zijn ook bedrijfsblind geworden!
Tuurlijk keurt NWPCS hengsten in de sectie WPB goed die heel erg afwijken van hun eigen NWR sectie. Dat noemt men nu preken voor eigen parochie!
Laatst bijgewerkt door PeeWij op 22-11-06 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:03

thinkaboutit schreef:
vanda's schreef:

zijn inderdaad geen welsh types. maar doen het wel goed in de sport. duitsland heeft veel meer goede sport pony's.

Maar daar noemen ze ze geen welsh maar duitse rij pony's en is een onderdeel van bijvoorbeeld het Westfalen stamboek!

thinkaboutit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:04

ik denk juist dat de nwr en part bred EN welsh uitstraling moeten hebben EN daarbij goede sport pony's moeten zijn. of in ieder geval de mogelijk heid hebbenom er goede sport pony's mee te fokken.
ik denk dat het een combi is