Ik heb dat vorig jaar ook zo gedaan.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ze is weer een stuk veranderd. De 7-jarige wordt momenteel een beetje verder beleerd, waarschijnlijk in mei bij de hengst, maar ik twijfel nog een beetje welke ik neem. regtur schreef:Gelukkig dat er nu eens wat merrietjes komen, want ik meen dat hij voorheen wel 90% hengstveulens gaf. Of "regelt "de merrie dat?

Melanie5 schreef:Mooi nieuwes Regtur!
Ines, is mijn schimmel hengst niet wat?
. en moet nog even haar cyclus opvolgen, ze is of net hengstig geweest (iig niet duidelijk dan) of ze wordt het nu volgende week (daar gok ik nog het meest op). Pas als die wat zeker is, dan kan ik ook voor dekken gaan. Voorlopig dus gewoon lekker aan het werk, heb een bijrijdertje voor haar, 2 zelfs, dus daar starten we morgen mee. Longeren deden ze iig beide netjes. 
AniekR schreef:regtur schreef:Gelukkig dat er nu eens wat merrietjes komen, want ik meen dat hij voorheen wel 90% hengstveulens gaf. Of "regelt "de merrie dat?
Stille meelezer valt weer eens binnen
Dat regelt de hengst. Hengsten zijn XY (weet niet meer of dit de juiste letters zijn, maar iig wel de twee ongelijken), merries zijn XX. Oftewel merrie geeft altijd een X door, hengst kan X en Y doorgeven, officiele kans is wel 50%. Maarja het is een kans, dus ook een kans dat hij veel Y doorgeeft.
Mn 7jarige vandaag aan het werk (nouja aan het werk is een groot woord
.