Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Buckje schreef:dees was kampioen.
weet niet wie het is, heb gewoon wat raak geschoten
patrick7 schreef:Melanie ben jij nu niet een beetje bedrijfsblind? Zegt dat de oudere bruine A die werd goedgekeurd en de bruine 3 jarige een groot hoofd hadden? Vind dat die van jullie bij het uitdelen daarvan ook niet achteraan heeft gestaan!!!!
PeeWij schreef:BewegingenWordt toch eens tijd dat jullie beide leren wat een rasfokkerij inhoud!
patrick76 schreef:Ik zeg ook niet dat het type onbelangrijk is maar er zou zeker meer op de beweging gelet kunnen worden. Heeft misschien ook wel te maken met de manier van klaar maken maar wanneer de jury er strenger op let zal hier vanuit de fokkers ook vast meer aandacht aan besteed worden.Tuurlijk is en blijft het belangrijk dat we in onze B fokkerij de bewegingen aandacht blijven geven. Wel is het natuurlijk zo dat we met een rasfokkerij bezig zijn en niet met een prestatiefokkerij zoals bijvoorbeeld het KWPN. We moeten denk ik (is mijn mening) niet totaal doorslaan om zo ver te gaan dat we bij de B pony's dadelijk pony's in de baan krijgen die niet meer aan de criteria voldoen wat betreft het exterieur maar allemaal bewegen als een NWR.
Kan me niet heugen dat ik tegen Black Devil heb gezegt dat alles voor de eerste plaats gaat maar daar laten we maar niet over in discussie gaan. Weet dat we daar beiden totaal anders over denken. Ieder zijn ding. Vind dat er in de B's diverse hengsten de baan zijn uit gegaan die zeker qua exterieur wel een kans hadden verdient in de fokkerij ondanks dat ze misschien in de baan aan het touwtje niet het beste van hun bewegingen lieten zien. Hengsten staan (bijna allemaal. Op de bruine met grijze wollen sokken type mevrouw aan het touw) hoog in het voer en zijn vaak nog maar weinig van huis geweest en hebben nog weinig meegemaakt of gezien. Vandaar erg druk en lijken daardoor misschien niet de makkelijksten. Degenen met een onhanteerbaar karakter vallen wel door de mand bij de dierenarts. Paul de Vries is daar best streng in.
BlackDevils schreef:Verder misschien even aan Ellen vragen; vrouwen zijn net olifanten, onthouden alles.
Melanie5 schreef:Ik val nou eenmaal op kleinere koppies. Ieder z'n meug. Ik vond die Red Dragon gewoon echt niet aansprekend. Sowieso passen de keuzes van de NWPCS jury's nou eenmaal niet bij mijn visie.
joostvangestel schreef:Red Dragon is jeugdig, over de jaren zie je dat de rest van de pony volwassener wordt en het hoofd opdroogt. Zelfs het hoofd van Lord Caernarfon ziet er al een stuk beter uit dan het vorig jaar. Het vergelijken van een driejarige met een volwassen hengst gaat al héél snel scheef.
Sjoert schreef:
De draftopperrrr
Westernfreak schreef:Tja...qua beweging heeft het publiek er ook niet altijd kijk op. (alhoewel de beste stuurlui natuurlijk altijd aan wal staan!)
Een hengst die achter zó frans/ koehakkig staat dat hij zowel in stap als draf zijn achterbenen naast zijn voorbenen plaatst, krijgt wel applaus van het publiek, want het ziet er spectaculair uit.
Even dacht ik dat ik de enige was die het opviel, tot er een fokker naast me kwam staan die er ook een opmerking over maakte...