[HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK] nu ook een topic speciaal voor de welsh pony fokkers!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:02

zelfde mening als hierboven. Als er twijfel is, niet doen!

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:05

Muzefee schreef:
Mijn eerste gedachte is ook laten staan. :j

Weet je ook of er al mee gefokt is? Dan is het misschien nog een idee om eens nakomelingen te bekijken. Maar op je eerste omschrijving liet ik d'r staan.

Ze hebben er idd 4 nakomlingen van. En een 4jarige ruin van Kielshoop Honeyhill hebben ze nog in bezit. Kan natuurlijk altijd even een fotootje via de mail opvragen, want de pony staat niet echt in de buurt.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:07

Bedankt voor de reacties allemaal!

En ik denk dat ik deze merrie mooi laat staan en idd misschien eens bij een fokker ga kijken voor een leuke merrie.

Bedankt voor het meedenken!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:37

Wie heeft hier wat meer info over Escley Tumble (vader van mijn bruintje). En over Bengad Cola Nut (vader van de moeder)?
Zoek foto's van :
Bengad Cola Nut
Pendock Trapeze
Llanerch Kettle

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 10:22

Even een vraagje, om een merrie op naam over te schrijven... bij het belgisch stamboek moet je een mutatiedocument invullen en opsturen (wordt de chip op je naam geregistreerd, is ook met sanitair verantwoordelijke enzovoort erop), maar is dit in Nederland ook zo, ik moet mn merrie even overschrijven op mn naam, bij het nwpcs. maar wat moet ik dan opsturen om alles in orde te hebben. Ik heb zo'n overschrijvingsformulier afgedrukt vanop de website en dan staat er iets van registratiebewijs opsturen, is dat dat groen A4tje met oa haar afstamming op? Daar kun je dan op de achterkant nog je adres enzo invullen, maar is dat het enige? niks van mutatiedocument ofzo?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 18:29

alleen het groene stamboekbewijs (papier) opsturen en verzoeken of ze desbetreffende pony op jouw naam willen overschrijven. Papier met rekening grijg je vanzelf terug en waarschijnlijk ook een sticker met daarop jouw naam die je in het paspoort kunt plakken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:28

Ok bedankt! Dan toch alles goed klaargelegd :), beetje anders dan in belgie dus.

Voor de leden van het belgische stamboek, krijgen we geen Bulletin meer? Die zat er deze keer niet bij? of komt die apart?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:33

winoa op het moment
Afbeelding

Afbeelding

houd haar goed in de gaten want ben helemaal de weg kwijt :? :?
uier lijkt ook meer te komen maar echt beetje bij beetje...vorig jaar was ze 2 weken overtijd en had ze geen uier.(nee echt helemaal niks)

dus geen flauw idee of ze voor 28 april gaat of 4 juni

ben wel erg benieuwd naar mijn veulens van ysselvliedts sven....de laatste jaargang van hem...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:47

Ze is behoorlijk zwaar al Inowa! maar ziet er verder wel goed uit.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:49

ja maar ze heeft ook echt al zo,n hangbuik,vorig jaar was ze veeel bescheidener

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:58

Het is vooral haar kruis dat je in het oog moet houden. Stilaan gaat dat schuin afplatten en als je weerszijden van haar staart voelt dan gaat dat meer en meer "los zitten" (aanvoelen als loszittende pudding) en dan ga je stilaan naar de bevalling toe en moet je de uier ook gade slaan. Ik had verleden jaar een sectie A die ook zo'n hangbuik had en die nog niet helemaal "afgeplat" was, maar die het veulen wél 14 dagen vroeger in de weide legde in perfecte staat.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:15

Inowa, heb je een duidelijke foto van het kruis? Zo op deze foto lijkt het wel wat in te zakken.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:19

winoa had vorig jaar dus ook echt helemaal niets,ook amper slappe banden..geen uier en vertoonde echt totaal geen tekens.
het veulen lag er gewoon ineens smorgens

winoa is 2 hengstigheden gedekt geweest,

de eerste keer gedekt op 27 en 28 mei,3 weken later gescand....geen eitje maar ook geen vruchtje

ze is 31 juni geloof ik meegegaan met de hengstenhouder naar huis en is spontaan hengstig geworden en meteen gedekt op 31 juni,2 juli en 4 juli

toen na 18 dagen gescand en al duidelijk een vruchtje zichtbaar

toen in oktober nog eens laten scannen omdat ik dacht dat ze leeg was maar bleek niet zo...veearts vond het veulen vrij groot voor 3,5 maand dracht

dus verdenk dat winoa misschien toch van de eerste dekking drachtig is maar kan dus alleen afwachten

ze is echter al na de kleinste inspanning moe en loopt ze te hijgen
vandaag heeft een 4 jarig meisje er even op gezeten en hebben we 10 minuten aan de hand gestapt met een paar meter draf maar ze kon het echt niet meer

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:23

uier van winoa....niks behalve een bult zucht
Afbeelding

en haar kont nog ene keer,heb helaas geen duidelijke foto denk ik,moet dan nog even spitten
Afbeelding

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:28

Inowa, ik denk dat je ze best deze maand héél erg in 't oog moet houden. Op uw foto van de zijkant, heb ik de indruk dat er toch al een afschuining te zien is.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:47

ja dat wel....zelf zie ik ze elke dag dus de kleine veranderingen vallen me echt niet op...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:49

Ik denk toch ook dat je rekening moet houden met einde van deze maand. No way dat zij nog tot juni loopt.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:51

deze foto is van afgelopen zaterdag
Afbeelding

hier zie je duidelijk dat ze het er zwaar mee heeft,zo staat ze de grootste gedeelte van de dag als ze niet graast

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:58

Idd die gaat niet tot juni dragen, maar heb dat al een keer gezegd,voor mij komt dat veulen deze maand al. Ben benieuwd!

cappelstud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:06

Hou maar rekening met deze maand en hou de suikerbonen maar al klaar.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:08

zitake schreef:
Ok bedankt! Dan toch alles goed klaargelegd :), beetje anders dan in belgie dus.

Voor de leden van het belgische stamboek, krijgen we geen Bulletin meer? Die zat er deze keer niet bij? of komt die apart?

De belgen zijn de samenwerking gestopt met het Welsh Bulletin is te lezen in het voorwoord van het afgelopen nummer. Dus als Belg kun je hem volgens mij alleen nog krijgen als je lid bent van een van de Hollandse clubs b.v. Vriendenkring, Welsh B club, Welsh Cob club en de Kanaalstreek.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:14

cappelstud schreef:
Hou maar rekening met deze maand en hou de suikerbonen maar al klaar.

ik doe aan beschuit met muisjes en mini kraamfeestje

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:15

ik denk ook dat winoa het niet zo lang meer gaat volhouden, wat een buik heeft ze al zeg.
amber is volgens mij nog wel ietsje begaafder, al vind ik dat ook al een regenton op pootjes haha. maar die rent nog vollop en alle gekke sprongen kunnen er nog met gemak van af. haar banden beginnen nu ietsje losser te worden, morgen zou ze officieel uitgerekend zijn. van een uier is er nog helemaal niks te zien, maar dat schijnt wel vaker voor te komen bij een eerste dracht? iig ga ik vanacht nog maar lekker in mijn eigen bedje slapen ipv in de schuur bij de cam. heb van het weekend nog foto's gemaakt, maar mn camera mee genomen naar mn vriend en de foto's daar op de computer gezet haha, dus nu niks om te laten zien...
en gefeliciteerd regtur met je veulens!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:17

Wij hebben hier inmiddels één spannende merrie. Vanmiddag in het land kleine harsstipjes, rond half 5 op stal harsdruppen en later rond 7 uur vanavond melk! Dus het volgt elkaar snel op. Ik vermoed dat het voor vannacht is. :j

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:17

patrick76 schreef:
zitake schreef:

De belgen zijn de samenwerking gestopt met het Welsh Bulletin is te lezen in het voorwoord van het afgelopen nummer. Dus als Belg kun je hem volgens mij alleen nog krijgen als je lid bent van een van de Hollandse clubs b.v. Vriendenkring, Welsh B club, Welsh Cob club en de Kanaalstreek.

ahzo, zo stom, met het lidgeld stond nog in de brief dat je voor een datum moest betalen ivm de exemplaren voor welsh bulletin. Jammer dat die er niet meer bijzit.
Dan maar welsh magazine, met het andere stamboek. Of lid worden van vriendenkring.