[HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Re: [HK] topic speciaal voor de welsh pony fokkers!! DEEL 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:32

Thuis blijft ze sowieso niet want haar hengstveulen gaat ook. En je ziet net haar ribben niet. En ik weet dat ze niet vooraan zal staan en dat ze daar wat over zeggen, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de rest van een jury-oordeel

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:24

Heb je geen foto Diane? Misschien is het dan wat makkelijker oordelen.

Ik heb nu paar keer "meegekeken" bij jury's en merk dat ze een rankere pony niet zozeer benadelen. Ja, het zal je je positie kosten als het erom gaat, maar ze kraken hem niet af. Wat een ander verhaal is een ranke, onbespierde pony. Zo een hadden we er in Heteren in de ring vorig jaar. Ding toonde totaal niet, overigens geen veulen aan de voet. Gewoon zonde, want een 2e premie en je kan weer gaan. Maar als je pony gewoon wat vlees ingeleverd heeft, maar verder nog goed gezond toont, zal het meevallen.

Maar foto's zeggen meer dan woorden.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:08

Ik zal kijken of ik een goede foto kan maken. Wordt wel effe wachten, ben zojuist bij FrieseMenner vertrokken met een drachtige Rosa, op naar Rotterdam. Wordt nog een flink stukkie tuffen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:16

Ik had 3 jaar geleden een merrie waar ik ook geen gewicht op kreeg met het veulen. Regionale werd ze tweede. Toen werd wel gezegd van probeer ze dilker te krijgen. Aanvankelijk viel het mee maar het was geen eter op de vrachtwagen en dan vallen ze toch weer in. Toen heeft ze wel haar predicaat gekregen maar je plaatsten gaan er jammer genoeg wel op achteruit.
Ik vind build up van dodson en horrel goed.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:49

Ja ik heb ook goede ervaringen met Build Up, maar is zo moeilijk te krijgen hier. Dus als ik dat nu bestel gaat het niet veel meer doen.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:01

Het gaat om deze merrie;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:01

Aan de bespiering ligt het niet denk ik

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:10

En mijn kudde weer herenigd vanmiddag

Afbeelding

Afbeelding

En Rosa en Dolly zitten aan elkaar vast geplakt. Het is gelijk weer dik aan met die twee

Afbeelding

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:15

Ik ben weer terug van de keuring in tolbert :)
Super tevreden 1ste premie en door naar kootwijk :)
wij konden ons ook helemaal vinden in het commentaar en gaan nu weer door trainen voor kootwijk :D

cuneracobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 14:57

wat was er aan c en d in tolbert? leek mij namelijk niet zo rendabel om daar cobs te doen , dus ben wel benieuwd

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:37

Gefeliciteerd fotografie! Ik ben wel benieuwd naar je "commentaar" voor wat betreft deze pony. Jij had toch laatst dat filmpje geplaatst?

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:56

Berrie 1 c veulen
1 3 jarige
1 oudere met het veulen
meer niet

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:07

Caesar schreef:
Gefeliciteerd fotografie! Ik ben wel benieuwd naar je "commentaar" voor wat betreft deze pony. Jij had toch laatst dat filmpje geplaatst?

Dankje :D
ja klopt dat was deze pony ze had bijna alleen maar positief commentaar het enige negatieve wat ze zeiden was dat ze smal beenwerk had.
dat klopt helaas ook en dat kan ik er ook niet bij op plakken haha :)
verder zeiden ze dat het een heel chique type was goed in model met een ras uitstraling en goede beweging en een mooi hoofdje.
dus ik ben helemaal blij :D

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:26

Nou ik heb een heerlijke dag achter de rug ... Veulen 1A, Jaarling 1A Kootwijk, Schimp 1A Kootwijk, Daira een 1E Premie en als Fokgroep door naar Kootwijk EN

Vanety die kanjer !!!!! JEUGDKAMPIOEN !

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:48

Zoooo chantal!!! Daar kun je mee thuiskomen. Gefeliciteerd zeg.

Fotografie; beenwerk ga je er inderdaad niet bij plakken. Vond haar op het filmpje vrij zwaar en daardoor kortaf lopen, had het idee dat dat de combinatie was en niet zozeer dat ze in beweging tekort kwam. Vandaar dat ik naar het commentaar vroeg.

Hebben jullie beide nog foto's?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:50

Gefeliciteerd. Goed bezig!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 18:57

Caesar schreef:
Zoooo chantal!!! Daar kun je mee thuiskomen. Gefeliciteerd zeg.

Fotografie; beenwerk ga je er inderdaad niet bij plakken. Vond haar op het filmpje vrij zwaar en daardoor kortaf lopen, had het idee dat dat de combinatie was en niet zozeer dat ze in beweging tekort kwam. Vandaar dat ik naar het commentaar vroeg.

Hebben jullie beide nog foto's?

ja klopt degene die naast ons stond zei nog dat die helemaal niet zo dik was haha moest wel lachen ik zei nog tegen mijn zus die pony van ons heeft gewoon obisitas ;)
de beweging doet die aan de hand ook zoveel beter en ze liep vandaag ook echt goed zo heb ik der thuis nog nooit zien lopen dus ik schrok zelf ook dat ze dit opeens kon :)
ik heb op dit moment maar 1 foto nadat we klaar waren, volgens mij had de fotograaf daar nog wat gemaakt maar geen idee wie dat was.

Afbeelding

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:10

Gefeliciteerd voor diegene die Tolbert gehad hebben,genoeg winst zo te lezen hier!
@Diane_Basje ;Je weet zeker dat de tanden in orde zijn?!.
Nou ik heb goede ervaring met grasbrok,ik heb onlangs een nieuwe pony "thuis" die ontzettend afviel ivm heimwee dat was duidelijk. Op dat moment stond ze('n D-pony) op 1kg grasbrok 2kg onderhoudsbrok en muslie (per dag) toen was er nog weinig gras dus 3 plakken hooi (1e snee van goede kwaliteit).
Nu ze dus gewend is staat ze op 'n kale wei en krijgt ze 2 handen grasbrok bij haar halve kilo muslie 'smorgens.
Grasbrok kan zowel droog als nat gevoerd worden,nat lust m'n merrie het niet.
Overigens staat ze in redelijke sport conditie (soms nog wat te zwaar).
Maar ik ben erachter dat de grasbrok zeer goed werk leverd. Mijn pony moet wel 4/5dg per week werken ohz. (niet lanterfanten maar aan het werk).
en daar krijgt zij 'smorgens en 's avonds nog geen plakje voordrooghooi (behoorlijk droog) bij.
Ik denk dat je ook zelf wat moet proberen want niet altijd alles werkt .
Overigens ook ooit Dodson en Horrel gevoerd maar dat maakte bij m'n A geen verschil met bv Subli of Pavo of wat dan ook.
Laatst bijgewerkt door vivana op 21-06-14 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:10

Vivianhesen.nl zal binnenkort wel foto's online hebben staan

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:23

@Vivana, dat was ik idd vergeten te vertellen. Een maand geleden, vlak nadat we haar kochten hebben we haar gebit laten doen. Was erg veel mee mis, was in die 6 jaar waarschijnlijk nog nooit gebeurd. Ook gelijk de smid laten komen, staat weer mooi op haar voetjes. Ze was ook niks gewend, dus alles was stress. Ook dat gaat super nu. Is aanhankelijk, poetsen en voetjes geven gaat super, is verkeers- en trailermak, heeft al dekens, beschermers en een zadel om gehad. Het is echt een fijne merrie, alleen met wat 'achterstallig onderhoud'.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:28

Ceasar: nee geen foto's nog, maar zal wel online komen binnenkort

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:28

Chantall en Fotografie gefeliciteerd! Ik hoop dat meer mensen een leuke dag hebben gehad!

Even off-topic; ik had vandaag examen van de opleiding E-quinoloog (zegmaar gedragstherapeut paarden) van E-quine.com (van Annemarie vd Toorn) en ben voor het eerste praktijkexamen geslaagd met een 8! Dit examen was los werken en dubbele longe. Ook 2 theorie-examens gemaakt alleen daar nog geen uitslag van. Morgen nog 2 theorie-examens en een praktijkexamen en dan hopelijk geslaagd.

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:24

Ik ben nu bezig om de foto´s van Tolbert op mijn pc te zetten, zodat ik ze kan gaan bewerken. Ik hoop ze morgen in de loop van de dag online te hebben. Eerst proberen vanavond zo veel mogelijk nog te doen, maar aangezien het vroeg was vanmorgen en ik nu pas net thuis ben, weet ik niet hoe lang ik het nog trek :P

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:28

@Diane_Basje; okay, dan heeft het wellicht iets tijd nodig om aan te sterken zeg maar. Dat komt dan wel.
en wat betreft pulp, ik ben er zelf ook tevreden over. Zie het echter niet als buikvulling,heb er veel paarden mooi rond me gekregen (dan niet in de zin van dat ze er zo'n "grasbuik" van krijgen maar dat is natuurlijk ieder voorzich.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:39

Als er nog mensen zijn die foto's hebben van Nr 20 (3 jarige sectie A), 65 (NWR veulenkampioen), 80 (NWR reservekampioen), nr 116 (1e Bestgaande Rijpony grote maat) en/of 117 (1e Bestgaande Rijpony grote maat >18) dan hou ik me aanbevolen!! :D

Hier aan het nagenieten van een drukke maar mooie dag. Helaas m'n A'tje uit handen moeten geven omdat ik op dat moment Welshcup aan het rijden was. Maar toch een mooie eerste premie, genoeg voor dit moment (als was CK leuk geweest :P ). Welshcup 2x 1e en door naar de finale. Bestgaande rijpony ook door naar de CK, net als z'n halfzus die meedeed bij <18.
Verder werd het hengstveulen wat we mee hadden veulenkampioen bij de NWR en de merrie reservekampioen v/d 4jr en oudere NWR. Ook beide naar Kootwijk.
Topdagje!

Chantalll gefeliciteerd, ook een succesvolle dag voor jou!
Fotografie91 ook gefeliciteerd!
Vivian ik ben benieuwd of jij nog foto's hebt van bovenstaande nr's.